Tuto knihu jsem si vybrala k rozšíření svých znalostí v oblasti metod při hledání nápadů, jak od nápadu přejít systémem k realizaci přes zjištění samotné realizovatelnosti nápadu, ověření zájmu zákazníků a za co a jak budou zákazníci platit.
Na začátku knihy autoři porovnávají, zda je lepší podnikat sám, nebo s někým. Obě varianty mají své pro a proti. Nejdůležitější je kolem sebe mít tým těch správných lidí. Pokud se rozhodneme podnikat s někým, musíme si velice dobře promyslet, s kým do podnikání jdeme a zvažovat vždy možné riziko ztráty přítele parťáka a financí.
Metody pro hledání nápadů, které využiji/využívám ve svých projektech. Metodu brainstormingu využíváme při hledání názvu projektu, nebo inovací. Myšlenkové mapy využívám pro plánování nápadů, cílů a dílčích kroků (LC).
Brainstorming = co nejvíce myšlenek v omezeném čase
Pravidla Brainstormingu
6_8_5 (6 až 8 nápadů v 5 minutách)
Myšlenkové mapy
Painstorming
K jednotlivým okruhům v této knize jsou mi nejpřínosnější otázky, které jsou doporučené si zodpovídat vždy v řešení různých situacích.
Realizovatelnost nápadu
Ověření zájmu zákazníků - jejich potřeby. Pomocí pokládání správných otázek jsme schopni zjistit, zda bude o naše služby/produkty zájem.
Design Thinking - uživatelsky zaměřená inovační strategie. Je založená na hloubkových rozhovorech a jejich pozorování - pochopení a vcítění se do druhého.
(Hloubkové rozhovory budeme nyní využívat u našeho projektu Work2Learn pro zjištění problému zákazníka)
Lean Startup - inovativní metoda pro začínající firmy.
Za co budou zákazníci platit? Tvorba byznys modelu, Lean canvas
Podnikatelský plán
Správná volba právní formy - zvážit pro a proti
Crowdfouding jako jedna z možností financování projektu.
Tato kniha mi byla velmi přínosnou zejména díky metodám pro kreativitu - tvorba nápadů. Dále také pro teoretický postup při tvorbě byznys plánu a podnikatelského plánu. Ke svému projektu Koňařky a W2L využiji tvorbu byznys, podnikatelského plánu, swot analýzy..