Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 29.10.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Proč jsem si knihu vybrala?


Knihu jsem si vybrala primárně kvůli zkouškám, ale zároveň na doporučení mých spolužáků, protože jsem hledala něco, co mi pomůže k nastartování a zároveň dotažení projektů.


Zásadní otázka je, jestli vůbec na podnikání máme?


K podnikání nás vede většinou několik důvodů, ale myslím, že ten nejčastější bývá touha být vlastním pánem. Jako další důvody se uvádějí nespokojenost v zaměstnání či možnost většího výdělku.


K tomu, abychom mohli náš projekt dotáhnout až do konce, měli bychom podstoupit několik zásadních kroků.


1.    Hledáme nápady

   Pro začátek každého nového projektu musíme podstoupit fázi hledání nápadu.

K tomu, abychom našli ten ¨správný¨ nápad, používáme několik ověřených metod. Pro mě a pro náš tým se nejvíce osvědčila metoda Brainstormingu.

Za mě jako další velice účinná metoda je Painstorming, který se zaměřuje na problémy zákazníků a proto je tedy více účinnější.


2.    Zjišťujeme realizovatelnost nápadu

   Určitě se každému stalo, že měl v hlavě skvělý nápad, ale ve chvíli kdy se do něj začneme více ¨potápět¨ zjistíme, že to asi zas tak dobrý nápad není a k tomu slouží tato fáze.

Zde si ověříme jestli náš nápad zaplní díru na trhu či jestli tím pomůžeme zákazníkovi. Musíme si ale ověřit zda je vůbec náš nápad realizovatelný

3.    Ověřujeme zájem zákazníků

    Jak opravdu poznat, že naše podnikání bude fungovat? Tím, kdo rozhoduje o úspěchu podnikání, je zákazník. Právě zákazník je hybatelem našich úspěchů a proto si myslím, že je důležité z toho vycházet a řídit se podle zákazníka.

   DESIGN THINKING = jde o podrobný průzkum a identifikaci uživatelských potřeb při návrhu produktů či služeb. Nejčastěji je strategie DT realizována týmem, který se skládá z profesionálu zcela odlišným zaměřením a tím dosáhneme k inovativnějším a užitečnějším nápadům. Nejčastěji se k této metodě používá pozorování a rozhovory.


Postup:

a)    Understand

b)   Observe

c)    Point of view

d)   Ideate

e)   Prototype

f)     Test


4.    Byznys model

    V této fázi je důležité si ujasnit, jakým způsobem dostaneme zákazníkovy peníze k sobě. Je několik modelů které můžeme využít, za mě je nejjednodušším modelem Canvas či Lean Canvas.

5.    Podnikatelský plán

   Utváříme ho abychom si utřídili myšlenky o svém nápadu, dát jim jednoznačnost díky prostřednictvím formulování do slov a realizovatelnost prostřednictvím analýz trhu, produktu a propočtů návratnosti vložených investic do nápadů. Zahrnuje i marketingový plán, finanční plán a další. 

 Díky marketingovému plánu si můžeme ověřit zda je náš nápad na trhu žádaný nebo co je potřeba zajistit než podnikání zahájíme, a co nás čeká, až začneme.


Závěr

Knížka pro mě byla užitečným připomenutím co je vše potřeba k tzv. rozjedu.

Některé pojmy mi byly již známy, některé jsem slyšela poprvé a tak mám radost, že knížka na mě měla vzdělávací dopad, ale ráda jsem si připomenula i věci které jsem znala a věřím, že je v týmu využijeme při rozjezdu podnikání.

ATP

Většina teorie už mi byla známá, ale spíše jsem jen věděla, že něco takového existuje. Nyní jsem schopna to dát dohromady a používat ve správném pořadí a opět to mě a můj tým posune vpřed tím správným směrem.



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (3):



Ondřej Filipi - 01.11.2022 - 19:25


I přesto, že jsem spoustu věcí již věděl tvoje esej se mi líbila a obohatila mě. Oceňuji její přehlednost, udělala jsi z toho takovou mini příručku k začátku podnikání. Prostor pro zlepšení vidím v postupu v bodě 3, kde by mi pomohlo, kdyby každý pojem byl krátce, jednoduše vysvětlen. Velký plus dávám za závěrečné ATP, které jsem ve své eseji vynechal a do příště do určitě budu chtít napravit. Díky Lindič

Ondřej Filipi - 01.11.2022 - 19:24


I přesto, že jsem spoustu věcí již věděl tvoje esej se mi líbila a obohatila mě. Oceňuji její přehlednost, udělala jsi z toho takovou mini příručku k začátku podnikání. Prostor pro zlepšení vidím v postupu v bodě 3, kde by mi pomohlo, kdyby každý pojem byl krátce, jednoduše vysvětlen. Velký plus dávám za závěrečné ATP, které jsem ve své eseji vynechal a do příště do určitě budu chtít napravit. Díky Lindič

Barbora Moulisová - 31.10.2022 - 17:35


Z knihy Podnikání z lavice jsem si uvědomila, jak je důležité zjistit si svoji cílovou skupinu. Byla mi zde představena tvorba avatara, díky které si svoji ,,cílovku‘‘ najdu. V tvoji eseji mě zaujal způsob DESIGN THINKING. Tento způsob se mi zdá podrobnější, ale komplikovanější. Určitě je to věc, kterou bych ráda v praxi vyzkoušela. Díky tvé eseji sem si připomněla důležité body a kroky při podnikání. Děkuji Lindič

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: