Proč jsem si knihu vybrala?
Knihu jsem si vybrala primárně kvůli zkouškám, ale zároveň na doporučení mých spolužáků, protože jsem hledala něco, co mi pomůže k nastartování a zároveň dotažení projektů.
Zásadní otázka je, jestli vůbec na podnikání máme?
K podnikání nás vede většinou několik důvodů, ale myslím, že ten nejčastější bývá touha být vlastním pánem. Jako další důvody se uvádějí nespokojenost v zaměstnání či možnost většího výdělku.
K tomu, abychom mohli náš projekt dotáhnout až do konce, měli bychom podstoupit několik zásadních kroků.
1. Hledáme nápady
Pro začátek každého nového projektu musíme podstoupit fázi hledání nápadu.
K tomu, abychom našli ten ¨správný¨ nápad, používáme několik ověřených metod. Pro mě a pro náš tým se nejvíce osvědčila metoda Brainstormingu.
Za mě jako další velice účinná metoda je Painstorming, který se zaměřuje na problémy zákazníků a proto je tedy více účinnější.
2. Zjišťujeme realizovatelnost nápadu
Určitě se každému stalo, že měl v hlavě skvělý nápad, ale ve chvíli kdy se do něj začneme více ¨potápět¨ zjistíme, že to asi zas tak dobrý nápad není a k tomu slouží tato fáze.
Zde si ověříme jestli náš nápad zaplní díru na trhu či jestli tím pomůžeme zákazníkovi. Musíme si ale ověřit zda je vůbec náš nápad realizovatelný
3. Ověřujeme zájem zákazníků
Jak opravdu poznat, že naše podnikání bude fungovat? Tím, kdo rozhoduje o úspěchu podnikání, je zákazník. Právě zákazník je hybatelem našich úspěchů a proto si myslím, že je důležité z toho vycházet a řídit se podle zákazníka.
DESIGN THINKING = jde o podrobný průzkum a identifikaci uživatelských potřeb při návrhu produktů či služeb. Nejčastěji je strategie DT realizována týmem, který se skládá z profesionálu zcela odlišným zaměřením a tím dosáhneme k inovativnějším a užitečnějším nápadům. Nejčastěji se k této metodě používá pozorování a rozhovory.
Postup:
a) Understand
b) Observe
c) Point of view
d) Ideate
e) Prototype
f) Test
4. Byznys model
V této fázi je důležité si ujasnit, jakým způsobem dostaneme zákazníkovy peníze k sobě. Je několik modelů které můžeme využít, za mě je nejjednodušším modelem Canvas či Lean Canvas.
5. Podnikatelský plán
Utváříme ho abychom si utřídili myšlenky o svém nápadu, dát jim jednoznačnost díky prostřednictvím formulování do slov a realizovatelnost prostřednictvím analýz trhu, produktu a propočtů návratnosti vložených investic do nápadů. Zahrnuje i marketingový plán, finanční plán a další.
Díky marketingovému plánu si můžeme ověřit zda je náš nápad na trhu žádaný nebo co je potřeba zajistit než podnikání zahájíme, a co nás čeká, až začneme.
Závěr
Knížka pro mě byla užitečným připomenutím co je vše potřeba k tzv. rozjedu.
Některé pojmy mi byly již známy, některé jsem slyšela poprvé a tak mám radost, že knížka na mě měla vzdělávací dopad, ale ráda jsem si připomenula i věci které jsem znala a věřím, že je v týmu využijeme při rozjezdu podnikání.
ATP
Většina teorie už mi byla známá, ale spíše jsem jen věděla, že něco takového existuje. Nyní jsem schopna to dát dohromady a používat ve správném pořadí a opět to mě a můj tým posune vpřed tím správným směrem.