Nová pravidla marketingu a PR


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.12.2023

Nová pravidla marketingu a PR   David Meerman Scott

Kniha Nová pravidla marketingu a PR nabízí pohled na formy obsahu na webu, jak fungují a jak je využívat. Pomohla mi vybrat si zaměření online marketingu a utvrdit se v tom, jak to budeme dělat. Pro někoho mohou tyto informace být triviální, já ovšem v online marketingu tak zběhlý nebyl :)


Stará pravidla x nová pravidla 

Ačkoliv se to dnes může zdát již samozřejmé, marketing je více než jen reklama. V minulosti bylo důležité svojí reklamou zaujmout co největší počet lidí a doufat, že někoho osloví. V dnešní době se díky internetu funkce reklamy významně mění.


Pro začátek je důležité znát svého zákazníka a vědět, jaký obsah chce konzumovat. Tím, že je dnes dostupný nespočet informací o čemkoliv, můžeme si najít vždy informace přesně o tom co hledáme. Lidé chtějí autentičnost, chtějí se účastnit, chtějí vhodný obsah přesně v moment, kdy ho potřebují. Společnosti mají tedy za povinnost přitáhnout zákazníka vhodným obsahem do nákupního procesu. K tomu jim slouží řada nástrojů, které dále popíšu.


Přímé oslovení zákazníků 

V dnešním světě prodeje a marketingu je nejlepší strategií zaměřovat se na malý segment, ale dopřát mu co možná nejvíce, stát se v malém segmentu expertem. Základem je ukázat světu co nejlépe co je to, co děláme. Musíme využít tedy veškerých možných nástrojů a ukázat, co a jak děláme, jaký je náš cíl, co nás motivuje, být zdrojem informací ve svém odvětví. Můžeme sdílet novinky v odvětví, ukazovat nové produkty, posuny v technologii, odpovídat na otázky, které by si zákazník mohl pokládat.


Na správné zacílení je třeba znát osobnost kupujícího. Zákazníci se dají rozdělit do skupin podle vlastností, které je charakterizují. Pro nás to může být student, žijící ve městě, zajímající se o recyklaci, nebo mladý profesionál, který chce mít hezky vybavený byt a chce mít v něm zajímavé prvky. Na tyto skupiny musíme správně cílit, snažit se uvažovat jako on a obsah podle toho postavit. 

Je důležité stavět si image myšlenkového, inovativního a znalostního leadera v odvětví, to nám dává autoritu a důvěryhodnost, která nám umožní prodat více.


Blogy 

Ke komunikaci s cílovou skupinou je vhodné využít blogu. Je to jednoduchý a účinný způsob, jak dostat své názory na trh. Na blozích narazíte na zapálené osoby, které vášnivě diskutují o určitých tématech. S jejich pomocí můžeme monitorovat, co si zákazník myslí o nás, o našich produktech, naší společnosti, o trhu, na kterém prodáváme. Také nám dávají možnost účastnit se takových konverzací a konverzace vytvářet.


Virál 

Na webu je úžasné, že když se chytí nějaká myšlenka a začne se samovolně šířit, dokáže to postrčit značku ke slávě a bohatství. Vytvořit virální obsah úmyslně je téměř nemožné, je k tomu potřeba spousta štěstí a správné načasování, výsledek ale stojí za to. Receptem je kombinace nějakého skvělého a zdarma obsahu, který je průkopnický, nebo ohromující, legrační, nebo souvisí s celebritami a síť lidí, která obsah začne sdílet. Virální obsah nemusíte začít sami, je možné, že to udělá někdo jiný za vás, pak je ale nutné tomu pomoci.


Web 

Na webu vždy záleží především na obsahu než na designu. Dobře udělaný web nabízí přehledně a jednoduše přesně to, co hledá. Opět je důležité přemýšlet jako zákazník, ne jako majitel produktu, zákazníka bude více zajímat specifikace produktu, nebo informace o jeho užívání, než jaká je organizační struktura podniku. Skvělá webovka čiří osobitostí, má dobrou kombinaci obsahu a doručení.


ATP: 

Přestože mi bylo na první pohled zvláštní řídit se knihou o online marketingu z roku 2006 s pocitem, že informace budou zastaralé, vůbec tomu tak nebylo. Vše, co je zde napsané je stále aktuální a dá se tím řídit. Pro projekt RRRRR si z knihy odnáším řadu uvědomění. Základem je znát zákazníka a vědět, co ho z našeho odvětví zajímá. Na základě toho můžeme stavět obsah našich sociálních sítí a webu. Zákazník si nechce jen prohlédnout náš produkt, chce znát, jak se vyrábí, jak ho může používat, jak se může do procesu zapojit. Chce vidět, jak se podílíme na recyklaci, chce znát nás. Z naší propagace musí čiřit osobitost. Chce mít možnost se na nás spolehnout ohledně informací o odvětví.


Náš instagram pro nás zastává formu blogu. Zde bychom měli sdílet informace o našich inovacích, novinkách v odvětví, vyzívat zájemce ke konverzaci. Je k tomu třeba být na profilu aktivní a přidávat obsah, který vede k interakci.


Web je pro nás největším oříškem. Chceme se zaměřovat na uživatele? Chceme, aby web zaujal především podniky? Možná, že tyto dvě věci jdou nějakým stylem zkloubit. Každopádně musíme uvažovat nad co největší přidanou hodnotou pro zákazníka. Snadná možnost nákupu, snadná dostupnost všech relevantních informací. Hlavně musíme pořádně probrat, co za relevantní obsah by web měl obsahovat, méně řešit, jak to bude designově vypadat. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (2):



Monika Kosulicova - 27.02.2024 - 09:32


Radime, z eseje je zřejmé, že hlavní myšlenka, která tě doprovázela, bylo, že je nutné znát svého zákazníka.

Monika Kosulicova - 27.02.2024 - 09:32


Radime, z eseje je zřejmé, že hlavní myšlenka, která tě doprovázela, bylo, že je nutné znát svého zákazníka.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: