„Moudrý muž je pánem svého ducha, blázen je však jeho otrokem!“
Tiimi® není vzdělávání o diplomu, ale o zkušenostech a vědomostech, které vám studium předá. Diplom vám pomůže dostat místo, ale nezaručí vám v něm žádné další postupy. Vedení firmy zajímá „kompetentnost“.
„Hlavním smyslem života je radost ze života.“
MYŠLENKY Z KNIHY, které mne zaujaly:
Zdraví
Buďte upřímně vděčni za to, že je váš zdravotní stav tak dobrý, jaký je. Samotná vděčnost za zdraví je účinným očkováním. Je lepší opotřebovat než zrezivět.
Duševní pohyblivost je mnohem důležitější než rozsah vašich vědomostí.
Úspěch
Rozdíl mezi nejúspěšnějšími a neúspěšnými spočíval pouze v chování a postoji, v řízení myšlenek.
Je důležité mít kolem sebe lidi, kteří umějí řešit problémy, kteří mají nápady, kteří mají sny a přetvářejí je ve skutečnost.
Úspěch není spojen se štěstím – závisí na úsilí a vášni.
„Každý je svého štěstí strůjcem.“
Strach je nejhorším nepřítelem úspěchu – váháním se strach stupňuje.
Naděje je začátek, ale abyste zvítězili, musí k naději přistoupit čin.
Hledejte náhradní řešení a druhou cestu k úspěchu.
Úspěšní lidé mají společnou vlastnost: nadšení.
Přinášejte dobré zprávy své rodině – potěšte ji. Zastávejte pozitivismus. Udělejte něco neobvyklého.
Firmy mohou uspět přetvořením jen shora dolů, nikoliv opačně.
Produktivita (Půl století produktivity)
Člověk je tak starý, jak se cítí.
Pokud vám je třeba 20, tak před sebou máte určitě ještě půl století produktivního času a prostoru na realizaci svých snů… Spotřebovali jste teprve svých 30% produktivních let. Jste mladí!
Dělejte více, než je od vás očekáváno.
Každý měsíc si kupte jednu knihu – tím se naladíte na nejúspěšnější lidi této Země.
Stáří
Stáří není překážka, pokud si ji sami neuděláte.
Postavte se pozitivně ke svému věku. Udržte si mladické nadšení.
Vypočítejte si, kolik produktivních let máte ještě před sebou. Třicetiletého čeká celých 80%! Padesátníka stále ještě 40%.
Život je delší, než si většina lidí myslí!
Využijte napříště svůj čas tak, že budete dělat to, co skutečně chcete.
Pozdě je teprve tehdy, když si myslíte, že je pozdě.
Přestaňte říkat: „Měl jsem začít už dávno.“ – to je myšlení slabochů.
Říkejte si: „Teď s tím začnu, mám nejlepší léta teprve před sebou.“ – tak myslí úspěšní.
Myšlenky
Ukládejte do paměti jen pozitivní myšlenky – posílí to sebedůvěru.
Připomínejte si své úspěchy a vítezství.
Odůvodněte si, proč je váš život skutečně cenný.
Sebedůvěra se zvyšuje pravidelnou komunikací.
Pokud znám jen své negativní stránky, nikdy sami sebe nedoceníme.
Buďteotevření novým myšlenkám.
Jednání/Chování
Jednejte důvěřivě, abyste důvěřivě i mysleli.
Pohyb je předchůdcem emoce.
Sedejte si vpřed – posilujete tím sebedůvěru. Na těchto místech budete nápadní – úspěch nenápadný není.
Kdo se dívá do očí = je upřímný a otevřený.
Slabé držení těla, líná chůze, nebo unavený stisk ruky souvisí s nízkou sebedůvěrou a chabým přístupem k sobě samému.
Usmívejte se zářivě a očima. Posilujete svůj úspěch.
Nikdy se nepodceňujte!
Úspěšný člověk reaguje na porážku jako na prostor k ponaučení.
Velkorysé myšlení
Používejte pozitivní formulaci při komunikaci.
Hovořte o druhých v dobrém světle.
Chvála je nástroj k úspěchu.
Při představení novinky buďte nadšení.
Velkorysé myšlení spočívá na tom, co by mohl v budoucnu uskutečnit.
Držte se lidí s progresivním myšlením.
Říkejte si denně: „Cítím se báječně“ a najděte důvod, proč tomu tak je.
Potenciál
Předložte konkrétní plán pro co největší zhodnocení majetku.
Není podstatné to, co člověk má, ale co hodlá získat.
Pokládejte si denně otázky: „Co mohu dnes udělat, abych posílil svou hodnotu?“.
Nehleďte na to, jací jste, ale jací můžete být.
Úspěšní lidé a úspěšné firmy žijí s otázkou: „Jak mohou zvýšit kvalitu svých výkonů, jak mohou dokázat víc?“.
Koncentrujte se na otázku „Jak se mi podaří zvládnout víc?“.
Nejvýnosnější investice je do sebe samého.
Zákazník
Kdo zákazníkovi dává malou hodnotu, posílá jej ke konkurenci.
Pro prodej zboží existuje jedna a nejlepší cesta – najděte ji.
V lednu nic neroste – využijte toho!
Čím lepší obal, tím lépe je přijímán obsah.
Kvalita vítězí nad kvantitou.
Při všem, co děláte, přemýšlejte o zlepšení.
Vize
Postavte zájmy firmy na stejnou úroveň se zájmy vlastními.
Mějte před očima velký cíl!
Nezdržujte se s bezvýznamnými problémy!
Nebuďte zpátečníci, buďte pokrokoví!
Popište mi sám sebe za 10 let, jaký obraz by se vám zamlouval…
Cíle
Stanovte si cíl, který podpoří váš růst.
Dokud si člověk nestanoví cíl, neděje se nic, neudělá ani krok vpřed.
Stejně tak nepostradatelné jsou cíle, jako je vzduch k dýchání.
Důležité není, odkud jdeme nebo kde stojíme, ale kam se chceme dostat.
Dřív, než se vydáme na cestu, musíme vědět, kam chceme dojít.
Víra
Než se do něčeho pustíte, musíte věřit, že je to proveditelné.
Pokud nevěříte, že je věc proveditelná – vyvolává to destruktivní myšlení.
Vyškrtněte ze svého myšlení slovo „nemožné“!
Snažte se držet skupiny, která se nikdynevzdá.
Po dosáhnutí cílů se cítíme nešťastnějšími.
Zkušenosti
Nezáleží na tom, co na začátku víte a umíte. Rozhodující je, co se naučíte a uvedete do praxe.
Za neúspěch nebo porážku většinou dáváme vinu někomu jinému – odnaučme se to a vnímejme to, jako prostor ke zlepšení.
Když nepostupujete kupředu, pokuste se o novou cestu.
Okolí
Setkávejte se s příslušníky oboru, kteří vám mohou poskytovat podněty pro vaše vlastní povolání.
Myslete takto: „Jsem důležitý. Umím pracovat prvotřídně. Mám vše, co potřebuji.“
Ostatní vás mohou posuzovat pouze podle činů.
Člověk je produktem svého životního prostředí – průměrem 5 lidí kolem sebe.
Lidé, kteří vám řeknou, že je to nemožné, jsou většinou neúspěšní.
Úspěch je zaručený, pokud vás okolí podporuje a motivuje.
Čtěte životopisy velkýchlidí.
Nápady
Nápady musíte rozvíjet, nenechte je uniknout, zapisujte si je. Archivnápadů.
„Kdyby byl každé padesáté rodině prodán skleník za 6USD, byla by výroba a prodej skleníků obchodem za 6M USD.“
Myšlenka je cenná jen tehdy, je-li uvedená do praxe. Dodejte svým nápadům hodnotu.
Chopte se iniciativy. Bojujte o svou věc, která by dle vašeho názoru měla být provedena.
Čas – NIKDY NENÍ POZDĚ.
Trávit svůj volný čas konstruktivně.
Ránozačítdřív a být úspěšnější.
Magické slovo „TEĎ“. (na příkladu spoření)
Nečekejte na vhodné podmínky – nenastanou – prostě začněte hned teď.
Udělejte si čas sám na sebe – na nerušené přemýšlení.
Pravidla prezidenta Lyndona B. Johnsona
1. Snaž se zapamatovat si jména – ukazuj zájem.
2. Buď přívětivý.
3. Osvoj si schopnost k uvolněnému klidu, aby tě nic nevyvedlo z míry.
4. Nebuď egoistický.
5. Pečuj o schopnost být pro druhé lidi zajímavý.
6. Snaž se ze své osobnosti vyloučit „nevyrovnanost“.
7. Pokus se odstranit veškerá nedorozumění. Odlož každý hněv.
8. Cvič se ve schopnosti lásky k lidem.
9. Nezameškej žádnou příležitost (i k pogratulování druhým za úspěch!).
10. Dodávej lidem duchovní psychickou sílu.
Čtyřstupňová pravidlo v komunikaci
1. Hovořím s lidmi o samotě
2. Chválím druhé za práci, kterou provedl výborně.
3. Upozorním je na věc, kterou by mohli udělat líp.
4. Ještě jednou je pochválím, tentokrát za dobré argumenty.
ZÁVĚR:
Kniha Myslete velkoryse patří mezi ty nejvíce motivační, které jsem četl – doporučuji! Autor popisuje také konkrétní situace, díky kterým si tak člověk snadněji uvědomí daný fakt. Doporučuji se ke knize vracet, kdykoli ucítíte, že byste měli se vrátit… Po kapitole se zastavte, poznamenejte si hlavní myšlenky, které vám utkvěly v paměti. Z každé kapitoly si vytvoříte takové shrnutí, se kterým v budoucnu budete pracovat.
Tato kniha nebyla doposud obodovaná – mým návrhem je knize přidělit 3 body, a to čistě z důvodu, aby si takto motivační texty přečetlo co nejvíce Teamprenerů, jelikož vnímám velké spojitosti s Tiimiakatemií (každému zaručeně pomůže, a některým i otevře oči).
Níže jsem také vypsal myšlenky, které se vyplatí uvést do praxe...
ATP k zamyšlení a zavedení: Naše postoje…
Strach, že ztratíme zákazníka -> pracujte 2x tak tvrdě pro nabídnutí lepších služeb
Strach z vyhození ze zkoušky -> využijte veškerý čas k učení, místo tvoření si starostí
Každý den zjistit 3 pozitivní události, které se odehrály, a zaznamenat si je!
Určete svých 5 nejcennějších vlastností (požádejte objektivní, inteligentní a upřímnou osobu)
Jsem poražen zkusme pracovat dál, je tu druhá možnost
Neuspěl jsem -> je to moje vina, ale zkusím to ještě jednou a poučím se
Zboží se neprodává -> věřím, že je zboží dobré a najdu jeho uplatnění
Trh je nasycen -> čtvrtina trhu není uspokojena
Zákazník málo odebírá, vyškrtnu jej -> zákazník si objednal méně a najdu způsob, jak odbyt zvýšit
Pět let je příliš dlouhá doba -> není, to mi přece ještě zbývá dalších 30 let na nejvyšší úrovni
Konkurence je ve výhodě -> je mohutná, ale nemá jisté výhody, které my můžeme prodat
Výrobek nebudou chtít -> provedeme změny
Počkáme na recesi -> investuj teď, vsázím na rozvoj a nikoli na ochabnutí
To nepůjde -> ukážu vám jak (dokážu to)
Během každého dne si dělám poznámky a popisuji si nápady, jak obchod zlepšit.