Metody v inovacich


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.04.2023

Kreativní metody v inovacích   Miroslav Špaček

V knize "Kreativní myšlení v inovacích" jsou představeny inovační metody vhodné pro širokou škálu prostředí, od malých projektů až po velké společnosti. Totu knihu jsem zvolil, abych rozšířil své pochopení kreativních přístupů, které bych mohl v uplatnit v praxi.


Kreativita a inovace mají mnoho společného, ale nejsou identické. Inovace využívají kreativity, která spočívá ve vytváření jedinečných a nekonvenčních myšlenek. Inovace pak přetvářejí tyto myšlenky v reálné výsledky.


Kreativita je mentální proces, který propojuje dosud nesouvisející koncepty, nápady a zkušenosti do nových koncepcí. Vzniká na základě jednotlivcových myšlenek, avšak sama o sobě nezajišťuje inovace – mnoho nápadů zůstává nevyužitých. Kreativitu často podporuje učení se vnímat, tvořit, kombinovat a integrovat různé stimuly.


Inovace na druhou stranu zahrnují tvorbu nových hodnot a transformaci nápadů založených na kreativitě. Vyžadují znalosti v různých disciplínách a spolupráci mezi několika spolupracovníky. Bez nových nápadů znalosti samotné nevytvářejí nové hodnoty, inovace tedy spojují kreativitu a znalosti v nových hodnotách.


V knize je popsáno několik technik, z nichž jsem vybral dvě:


5W 1H - metoda slouží k analýze situace nebo problému prostřednictvím šesti otázek: Kdo? Co? Kde? Kdy? Proč? Jak? Odpovědi na tyto otázky nám poskytují ucelený pohled na danou situaci a mohou napomoci ke sjednocení vnímání


Googlestorming – tato metoda spočívá ve vyhledávání náhodného objektu nebo objektu souvisejícího s řešeným problémem pomocí Google. Prozkoumáváme různé perspektivy a oblasti, ve kterých se objekt vyskytuje, a zaznamenáváme inspirující nápady. Následně je začleníme do řešení problému.


Jak bych mohl tyto metody aplikovat v praxi:


Googlestorming: Tuto metodu bych využil například při hledání nových způsobů, jak propagovat náš produkt. Můžeme vyhledat různé přístupy k propagaci jiných produktů a zjistit, jaké nápady jsou užitečné a inovativní. Poté bychom tyto nápady mohli přizpůsobit našemu produktu a zvážit jejich implementaci.


5W 1H: Tuto metodu bych použil například při řešení problému s nedostatečným prodejem produktu. Zodpovězením šesti otázek bychom mohli získat lepší přehled o situaci a identifikovat hlavní příčiny problému. Poté bychom mohli navrhnout a implementovat konkrétní řešení, které by nám pomohlo zlepšit prodej.


Při čtení knihy jsem si uvědomil, že je důležité neustále rozšiřovat své znalosti a dovednosti v oblasti kreativních technik. Inovace a kreativita jsou klíčové pro úspěch v dnešním konkurenčním prostředí, a proto je nezbytné neustále hledat nové způsoby, jak řešit problémy a vylepšovat naše produkty a služby.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: