Marketing služeb efektivně a moderně


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.01.2023

Marketing služeb efektivně a moderně   Miroslava Vaštíková

Co jsou služby


Služba je jakákoliv aktivita nebo výhoda, kterou může jedna strana nabídnout druhé, je v zásadě nehmotná a nepřináší vlastnictví. Její produkce může, ale nemusí být spojena s hmotným produktem (Kotler et al. 2007, s. 710).


Vlastnosti služeb

Mezi vlastnosti služeb patří: 


Postup marketingového strategického plánování

Tuto kapitolu jsem si vybrala, že chci v eseji s ostatními sdílet, protože to je oblast, se kterou jsme vždy na začátku projektu v prvním ročníku měli problém. Četli jsme o různých analýzách a metodách, ale nevěděli jsme, jak je na sebe navázat. 



Analýza stávající tržní pozice organizace

Cílem této fáze je odpovědět si na otázku: ,,Kde jsme nyní?”

Zkoumá stávající tržní podíl organizace, velikost i vlastnosti trhu a hodnocení produktů organizace zákazníky. 

V této části se provádí tzv. tržní segmentace - určuje, kterým tržním segmentům organizace slouží a bude sloužit. Zároveň se analyzuje i vnitřní prostředí - tedy o sílu a slabost organizace s ohledem např. na provozní problémy, využití personálních a finančních zdrojů, a to jak z hlediska kvantity, tak kvality. Souhrnem těchto a i dalších možných analýz je pak SWOT analýza. 


Stanovení cílů organizace a cílů marketingu

Cílem této fáze je odpovědět si na otázku související se směřováním k tomu, čeho chce organizace dosáhnout. 

Prvním krokem je vymezení si poslání organizace - tzn. zdůvodnit její existenci a význam


Identifikace a hodnocení strategických alternativ

Cílem této fáze je odpovědět si na otázku, jakým způsobem se dostane organizace k danému cíli. K cíli se organizace nejlépe stanovením akčních plánů. 


Zavádění zvolené strategie

Cílem této fáze je odpovědět si na otázku, jak se má organizace chovat při realizaci své strategie. Po výběru  strategické cesty k dosažení cílů musí následovat operační (taktický) plán, který podrobně definuje plány využití jednotlivých prvků marketingového mixu. 


Sledování a kontrola

Cílem této fáze je odpovědět si na otázku, zda organizace dosáhla plánovaných cílů. Je to neoddělitelná součást celého strategického marketingového plánování, tedy sledování realizace plánu, interpretace příčin různých odchylek od plánů a úravy plánů tak, aby stanovených cílů bylo skutečně dosaženo. 


Nástroje komunikačního mixu 

Z dalších kapitol jsem si vybrala téma reklamy, protože je mi nejbližší aktuálně se o něj zajímám. 

Reklama

Reklama je jakákoliv placená forma neosobní prezentace a propagace myšlenek, zboží nebo služeb identifikovaného sponzora. (Kotler et al. 2007, s.855).


Na reklamu můžeme narazit v mnoha podobách:

 

Využití reklamy jako nástroj marketingové komunikace má své výhody i nevýhody

Výhody: 


Nevýhody



Aby byla reklama účinná, měla by stát na 5M

  1. Mission - poslání: specifikace cílů reklamy
  2. Message - zpráva/sdělení: vytvoření obsahu sdělení
  3. Money - peníze: tvorba rozpočtu na reklamu
  4. Media - média: výběr vhodných médií
  5. Measurement - měřítka: měření účinnosti reklamy




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: