Marketing Management


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.12.2023

Marketing management   Kotler, Keller

Philip Kotler je světoznámým odborníkem v oblasti marketingu a jeho kniha Marketing Management představuje klíčové myšlenky, které formovaly moderní přístup k řízení marketingu. S touto knihou jsem získala vhled do autorova pojetí role marketingu v dnešním dynamickém konkurenčním prostředí. Tyto poznatky jsem propojovala s mojí bakalářskou prací na téma Influencer marketing. Kotler se v knize věnuje nejen strategickým aspektům marketingu, ale také poskytuje nástroje a rámce pro praxi, které se mi hodí aplikovat v budoucnu do vlastních projektů, nebo pro účely praktické části bakalářské práce. Lze říci, že mi kniha sloužila především pro nabití teoretického základu, jež jsem následně aplikovala do marketingové kampaně s influencery.

 

Pozadí knihy:

Kniha se neomezuje pouze na teoretické rozpravy, ale vstupuje do aktuálních otázek a výzev v oblasti marketingu. Kotler diskutuje o tom, jak se mění chování spotřebitelů, vliv nových technologií a potřeba udržitelných marketingových strategií. Zvažuje, jak mohou firmy využít jeho koncepty ke zvládání těchto výzev.

 

ATP – jak lze pohledy Kotlera propojit s influencer marketingem


1.    Zvolení segmentu – Vybrat si influencera, který reflektuje hodnoty značky a má relevantní publikum

Kotler zdůrazňuje důležitost segmentace trhu. Kampaně s influencery mohou využívat segmentaci, tím způsobem, že oslovíme specifické skupiny zákazníků (sledujících daného influencera) pomocí vhodně vybraných influencerů, kteří mají věrné publikum v určitém segmentu. To v praxi znamená, že pokud firma nabízí personalizované kabelky (Mybelka.cz, pro kterou jsem kampaň tvořila), oslovíme influencerky, které mají relevantní publikum, kde je šance, že si daný produkt zakoupí. Zde je nutné správně vyhodnotit cílovou skupinu značky. V mém případě jsem věděla, že na Mybelka.cz nakupují převážně výdělečné ženy ve věku 21-35 let, které zajímá móda, udržitelnost, originalita, kvalitní zpracování, za které jsou ochotné zaplatit i vyšší cenu.


2.    Šíření povědomí o značce 

Kotlerovy teorie o budování značky a diferenciaci mohou být aplikovány na výběr influencerů. Výběr těch, kteří jsou v souladu s hodnotami značky a mohou ji diferencovat od konkurence, může v konečném důsledku posílit brandovou identitu. To například tím, že daný influencer bude komunikovat skrze svůj mediální prostor hodnoty a vizi značky a odkazovat své sledující na instagramový profil Mybelky, nebo webové stránky. Zde je potřebné specifikovat to jako cíl kampaně a nezapomenout to uvést do briefu, který se influencerovi posílá před začátkem kampaně.

3.    Marketingový mix

Kotlerův koncept marketingového mixu (4P) může být rozšířen o "lidský prvek" přidáním influencerů do strategie. Influenceři mohou působit jako živý představitel produktu, což obohacuje propagaci.

4.    Řízení vztahu se zákazníky

Kotler zdůrazňuje význam budování vztahů se zákazníky. Kampaně s influencery umožňují vytváření autentičtějších vztahů mezi značkou a spotřebitelem, protože influenceři jsou vnímáni jako důvěryhodné osobnosti.

5.    ROI v kampaních

Kotler poukazuje na důležitost měření úspěchu marketingových aktivit. Kampaně s influencery mohou být hodnoceny pomocí analytických nástrojů a metrik, aby bylo možné posoudit, zda dosáhly stanovených cílů.


ROI = ((zisk – investice) : investice) × 100

 

 

6.    Inovace v marketingu

Kotler podporuje inovace v marketingu. Kampaně s influencery samy o sobě mohou být vnímány jako inovativní způsob oslovení cílové skupiny a diferenciace od konkurence.

 

4 dimenze marketingu

1)    K marketingu je potřeba přistupovat holisticky, tak, aby jeho aktivity pokryly vývoj, návrh a implementaci marketingových programů, procesů a aktivit, které si uvědomují šířku a vzájemnou provázanost dnešního marketingového prostředí.

To zahrnuje 4 dimenze:

1. Interní marketing – aby v organizaci každý přijal za své příslušné marketingové principy, zejména pak nejvyšší vedení

2. Integrovaný marketing – způsoby vytváření, poskytování a komunikování hodnoty jsou uplatňovány a působí ve vzájemném souladu

3. Vztahový marketing – dominantní jsou vztahy se zákazníky

4. Výkonový marketing – chápe návratnost marketingových aktivit a programů pro firmy – stejně tak právní, etické, společenské a enviromentální dopady aktivit

-       Tyto 4 dimenze jsou následně protkané celou knihou.  

 

 

Dobrý marketing není náhoda, ale naopak výsledek pečlivého plánování a provedení s využitím nejmodernějších nástrojů a technik. Proto je v současnosti potřeba pečlivě sledovat trendy a využívat vhodné aplikace a nástroje, aby práce byla efektivní a účinná.

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Monika Košuličová - 19.12.2023 - 08:56


ATP - OK

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: