Marketing 3.0: Když se marketing stane lidským


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.12.2023

marketing 3.0   Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Kubovo týdenní žvásty #24


Marketing 3.0: Když se marketing stane lidským


Proč ji?


Už delší dobu se pohybuji v projektech, který se zabývají převážně online marketingem. Má role v projektech je především na pozici projektového manažera, který má za úkol řídit a udržovat správný chod týmu. I když tolik nezasahuji do konkrétní tvorby kontent marketingu, je vždy dobrý se průběžně dovzdělávat a získávat nové poznatky a pohledy na marketing. Proto jsem si vybral i po doporučení mých spolužáku knihu od Kotlera, který je označovaný za otce moderního marketingu. Řekl jsem si, že začnu postupně a první si přečtu knihu Marketing 3.0. Chtěl jsem pochopit, jak se marketing vyvíjel, proč, a jestli si z minulosti můžeme odnést lekce i do dnešní doby, kdy se zdá, že se vývoj trochu vrátil zpět.


Co jsem si odnesl?


Tato kniha byla vydána v roce 2010, což je něco, co jsem měl na paměti při čtení. Možná to není nejčerstvější materiál, ale byl napsán v době, kdy svět a trh se zotavovaly z recese – což nás možná čeká v nadcházejících měsících a letech. Proto si myslím, že nám může poskytnout zajímavý pohled.


A co vlastně "Marketing 3.0" znamená? Philip Kotler a jeho kolegové vytvořili tento nový model, protože si uvědomili, že metody a přístupy k marketingu musí změnit, aby oslovily více sociálně uvědomělé zákazníky 2010s.


·      Marketing 1.0 - zaměřený na produkt

·      Marketing 2.0 - zaměřený na zákazníka

·      Marketing 3.0 - zaměřený na člověka = hodnoty, příběhy, duše


Marketing 3.0 navazuje na své předchůdce a zaměřuje se na uspokojení potřeb zákazníků, nejenom v materiálním smyslu, ale také na jejich vnitřní touhy, hodnoty a společenské názory.


Lidé se stali více ohleduplnými k životnímu prostředí a sociálně uvědomělými a začali si všímat nejen toho, co jim produkt nabízí, ale i toho, kdo jej vyrábí, kdo stojí za logem a jak se značky chovají. Zákazníci začali preferovat značky, které měly stejné hodnoty jako oni sami. To znamenalo, že firmy se musely "prodávat" a přizpůsobit své procesy a chování této nové éře zákazníků.


Při čtení jsem narazil na několik teorií a zajímavých bodů, které se dají aplikovat v praxi:


Co používám z této knihy ve svých projektech?


Zaměření na hodnoty a příběhy: V rámci našeho projektu se zaměřujeme na komunikaci hodnot spojených s českým zemědělstvím mezi mladou generací ve věku 15-25 let. Aktivně sdílíme inspirující příběhy z místních farem a zemědělců, kteří se s vášní věnují udržitelnému zemědělství a tradicím.


Sociální odpovědnost a udržitelnost: Projekt klade důraz na udržitelné zemědělství a podporu lokálních farem. Spolupracujeme s farmáři, kteří dbají na inovativní praktiky a sdílíme jejich příběhy.


Zákaznická zpětná vazba: Sledujeme zpětnou vazbu od mladých lidí a přizpůsobujeme naše aktivity a komunikaci na základě jejich preferencí a potřeb.


Interaktivní akce: Chceme v následujícím roce pořádat akce, jako jsou otevřené dny na farmách a soutěže o nejlepší recepty z místních produktů, vyzkoušení si být na den farmářem,..Mladí lidé mají možnost zažít zemědělství na vlastní kůži a vytvořit si zážitky spojené s českým zemědělstvím.


Zapojení cílové skupiny: Chceme mladé lidi zapojit více aktivně do propagace. Díky kanálům, které vytvoříme pro naší cílovou skupinu, s nimi budeme denně řešit jejich potřeby a co vše by je zajímalo ohledně českého zemědělství.


Závěr



Celkově vzato, Marketing 3.0 nás učí, že marketing nemusí být jen chladným obchodním prostředkem, ale může být lidským, hodnotovým a zajímavým způsobem, jak komunikovat s našimi zákazníky a budovat trvalé vztahy. Kniha je sakra nabitá a napsal jsem jen opravdu část z toho, proto doporučuji, jestli vás kniha díky mé eseji zaujala, si najít čas a v klidu si jí přečíst. Za mě dávám palec hore a jdu na další knihu. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: