Lídři jedí poslední


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 27.03.2024

Lídři jedí poslední   Simon Sinek

Kniha “Lídři jedí poslední” od autora Simon Sinek.


Sumarizace: Leadership, management, motivace, cíle, odpovědnost, společnost


Knihu jsem si vybrala k doplnění znalostí k roli Team Leadera a na základě doporučení na Leadership Programu od ostatních účastníků. Autor v knize popisuje spoustu příběhů a situací, na kterých si můžu lépe přiblížit, co se mi snaží předat. Zároveň se v knize zmiňuje spoustu otázek, týkající se společnosti a byznysu.


Prostředí

Prostředí je základ. V kterékoliv práci, kde pracujeme, bychom měli cítit bezpečí. Leader je ten, který tuto kulturu nastavuje. Pokud se členové týmu cítí mezi sebou bezpečně, zvýší se jejich spolupráce k dosažení společných cílů. Všichni by se měli cítit být součástí kruhu. Leadeři jedí poslední, protože se nejdřív starají o své lidi. Dávají dobro týmu před dobro jedince.


Leader a jeho hodnoty

Upřímnost. Zodpovědnost. Důvěryhodnost. Autenticita. Čestnost. Pravdomluvnost. Charakternost.

Nejvíce autor propojoval leadera s příběhy u mariňáků. I přesto, že se jedná o zcela jiný systém vedení oproti vedení ve firmách, základy a principy jsou stejné. Členi organizace musí leaderovi důvěřovat. Jen malinké pochybení, že nám náš leader (šéf, manager v práci) může lhát, ztosrkotá na efektivitu celého týmu. Leader by měl dokázat přijmout odpovědnosti za své činy a hlavně za ty, které můžou mít negativní dopad. V tomhle by měl být vzor. Pro mě osobně to je něco, co jsem si vzala k srdci. Při čtení kapitoly, jsem si potvrzovala, jak je pro mě upřímnost důležitá. Nejen u mě k ostatním, ale i sama vyžaduji, aby lidi byli ke mně co nejvíc upřímný. A já jako momentální leader našeho týmu chci být ten, kdo dokáže převzít odpovědnost za své pochybení.

Konkrétní situace, kdy jsem si vzpomněla na tuhle kapitolu z knihy byla, když jsem chtěla otevřít problém, kterého jsem si v našem týmu všimla. Týkal se právě neupřímnosti a zatajování činů. Snažila jsem se ji v týmu zvědomit, ale ve finále ne úspěšně. Vlastně jsem nebyla upřímná - cítila jsem se slabě a neměla jsem odvahu, nebyla jsem konkrétní a vzniklo z toho, že nikdo nechápal můj záměr. Po asi hodině rozmýšlení a reflexi od jiných členů týmu na mojí snahu situaci zvědomit, jsem si uvědomila, že jsem se vůbec nezachovala jako leader, ale jako srab. Nicméně, kdo říká, že svoje neúspěchy nemůžu napravit a už nemůžu vzít zodpovědnost za své činy? To není to, co se tady v TAP učíme. Situaci jsem otevřela ještě jednou. Přiznala jsem svoje pochybení v řešení situace a byla upřímná nejen k týmu, ale i k sobě. Situace se poté krásně otevřeně a empaticky vyřešila. I když jsem předtím měla pocit, že mě po takhle špatném řešení problému nikdo nemůže brát vážně, dostala se mi pozitivní zpětná vazba, na způsob řešení problému a za převzetí odpovědnosti. Celá tahle zkušenost mě ještě více utvrdila v tom, že upřímnost, autenticita a umění převzít odpovědnost jsou opravdu hodnoty, na kterých tým stojí. Pokud si momentálně čteš mojí esej, chci ti jen vzkázat: Buď autentický a upřímný (k sobě i k týmu), za jakékoliv situace.



Quotes

Vedení není o sdělování toho, co chceme slyšet, ale spíše toho, o slyšet potřebujeme.

Naše kultura je taková, jací jsme my sami.

Budování důvěry nevyžaduje nic víc než pravdu.

Lidé mají právo vracet se z práce inspirovaní, bezpeční, spokojení a vděční.

Vůdci mají poskytnout směr a záměr a umožnit ostatním zjistit, co dělat a jak se tam dostat.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

27.04.2024

Kategorie: Inovace

Body: 0

27.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

26.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

26.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

26.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: