Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 25.02.2023

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kreativní copywriting


Proč jsem si knížku vybrala

Hledala jsem nějaké nové kreativní metody a zároveň jsem se potřebovala inspirovat v oblasti copywritingu


Co jsem se z knížky dozvěděla


Nedokážu asi konkrétně říct jak jsem kterou metodu jednotlivě použila. Spíš mi knížka dala jiný pohled na věci. Jednotlivé metody dohromady pomáhají přemýšlet o projektu/službě/produktu..


Pomocí této knihy jsem vymyslela text k příspěvku na projekt Valentajn

„darujte si originální vzpomínku šitou na míru pode vašich představ – Nabízíme valentýnské párové focení ve stylu – pošlete fotku z pinterestu a na její motiv vám nafotíme párové fotky“

Nutno dodat že ať mi ten text přišel sebelepší nezískali jsme jediného zákazníka.


Knížka nabádá ke stylu přemýšlení z pohledu zákazníka – a jde převážně o naplňování potřeb. Vžijte se do jeho role a přemýšlejte jako on a dávejte tak dobře mířené otázky nebo odpovědi.


„Lidé nepotřebují vrtačku s 2cm vrtákem. Potřebují 2cm díru.“

 

Brainstorming x brainwriting

Ve čtvrtek jsme s celým týmem zkoušeli během jednoho TS celý design sprint. Většina metod z něj jsou kreativní metody založené na samostatné práci. Základní pravidlo celého TS bylo nepoužívat mobily ani počítače. Ty jsme na začátku vybrali do košíku a kdo potřeboval tak si ho vzal a odešel z místnosti. Připravili jsme si nejrůznější lepíky a spoustu papírů a nechali jednotlivé členy v různých fází sprintu se kreativně vyjádřit na papír. Bylo vidět, že spoustě lidem tato práce byla cizí a nebyli na ni zvyklý. Najednou něco měli načrtávat na papír a kreativně zapojovat hlavu.


Hlavní výhody : Nápady jednotlivých lidí více vyniknout jelikož se neprojevuje souboj „hlasitých“ s „tichými“ a prostor vyjádřit se mají všichni


Myšlenkové mapy

Tuto metodu jsem již zmiňovala v eseji – jsi prostě borec (jaké nástroje na seberozvoj používám) a miluju ji. Často si jen sednu a pomocí mapy si vypíšu co se mi zrovna honí hlavou. Časem jsem přesla i na používání Mira, které mi přišlo praktičtější v tom že jsem věci zpětně mohla upravovat a přesouvat. Zatímco mapa na papíře bývala často méně přehledná protože jsem věci pak nemohla logicky uspořádat, aby k sobě byli blíž. Nebo spojit. Ale stále má kreslení tužkou na papír něco do sebe a tvorba map na počítači není tak uspokojivá. Zajímavý pokus byl když jsme myšlenkovou mapu tvořili 2. Krásně se pak dali rozvíjet jednotlivé myšlenky a „tichá konverzace“ pak probíhala na více frontách. Člověk pak mohl sledovat jak ten druhý přemýšlí a kam původní myšlenku vede a s čím dalším se mu spojuje. Avšak cíleně na copywriting jsem ji ještě nepoužila, možná tak na vypsání asociací se značkou, keywords a podobně.


Strategie Walta Disneyho

Tu jsme s celým týmem dělali na konci prváku, když jsme se snažili predikovat průběh letních prázdnin a nástup v září znovu do školy. Jde o posouzení nápadu z tří základních úhlů pohledu, které se opakují pořád dokola.


6 klobouků už je pak jenom rozpracovanější verzí Walta. My jsme s týmem došli k závěru, že je pro nás lepší když klobouky nerozdělujeme ale střídají se všem. Teď přemýšlíme jako bílý klobouk. Teď jako červený (všichni) atd. Protože když jsme klobouky rozdali jednotlivcům často podle klobouku nedokázali přemýšlet nebo se na ně nedostala řada při řešení problému a byl v tom chaos.



Powerwords mi přišli velmi zajímavé a měli bychom si na ně při copywritingu dávat pozor.

Mission statement

Brand ideál


Příběh prodává



Z metody ZAG mi přišli velmi zajímavé a podnětné otázky pro každý projekt

Kdo jsme?

Co děláme?

Jaká je naše vize?

Kdo operuje na stejném poli?

Čím je náš projekt jedinečný? „naše značka je jediná_____, která____?

Jak vysvětlíte svůj projekt?

Jak se lidé zapojí do konverzace s námi?

Pomůže nám ucelit si „podnikatelský záměr“


 

Další zajímavé metody (již nevyzkoušené)

Crawford – skupina odpovídá na stejnou otázku (co vám brání vytvářet lepší a sdílenější obsah) poté se otázka položí znovu, ale odpověď nesmí být stejná

Mapa problému – sepíšeme nejpalčivější problémy zákazníka a ty se pak rozpracovávají do důsledků. Postupně se pak přijde na to, že se objevují stejné důsledky – ty si zakroužkujeme


Hodnocení

Celkově se mi knížka velmi líbila a obsahovala spoustu nových a velmi zajímavých kreativních metod. Doporučuju všem hned do začátku



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: