Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.09.2021

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kreativní copywriting, Anna Sálová


Další mou knížkou v Reading programu je právě tato. Už od samého začátku si mě získala tvarem, barvou grafikou a vnitřním zpracováním. No a co teprve tím, jak se psaná? Už jen ten první citát od Stephena Kinga „Tahle kniha je krátká, protože většina knih o psaní je plná kravin.“ Kniha možná působí tvarem krátce, ale je v ní tolik zajímavých informací, že zase na tak krátkou dobu čtení nebyla.


Kniha obsahuje 33 kapitol, ve kterých jsou obsažené různé metody ke tvorbě copywritingu, ale také se v nich autorka dělí o své zkušenosti.


Co si z knihy odnáším?


Power words


Power words jsou slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka. Využijte je všude, kde to jde, ale nejvýrazněji zazáří v prodejních textech nebo když chcete zahrát na emoce a dodat svému sdělení energii.


Při psaní bychom neměli pracovat jen hlavou, ale i srdcem. Proto je dobré začít při psaní tím, že vyměníme všechna racionální úřednická slova za smyslová.


Poskytnout  dát

Bezplatný  zdarma

Dozvíte se  zjistěte, odhalte

Zvolit  vybrat

Doporučení  rada

Oznámit  říct

Kvalitní  lepší

Uplatnit  využít

Obdržet  dostat


Power words v nás mají vybudit k představivosti nebo rovnou k činům. Nemají být příliš nekonkrétní, vzletné či vychloubačné, zároveň nemá jít o klišé a slova, která nadužíváme na každém rohu.


2 nejúčinnější slova v nadpisech reklam jsou slova ZADARMO a NOVÝ.


MASLOWOVA PYRAMIDA POTŘEB


Měli bychom také porozumět motivaci našich čtenářů, jelikož každý produkt, který na trhu najdeme, apeluje na jednu nebo více potřeb uvedených v Maslowově pyramidě.

1)    Seberealizace

2)    Potřeba uznání a úcty

3)    Potřeba lásky a sounáležitosti

4)    Potřeba bezpečí

5)    Biologické potřeby

Jobs-to-be-done

6 bodový check list, který pomůže zákazníkům úkoly, před kterými stojí. Díky této technice se podíváme blíže na každodenní i dlouhodobé úkoly z hlediska praktičnosti, emocí i sociálních rolí lidí a můžeme v textech apelovat na jejich opravdové potřeby.

1.     Na jaké úkoly v životě narážíme? (Př; Proč jste vzali děti v neděli do kina? Protože jste chtěli vidět film, nebo protože pršelo a vy jste je chtěli na pár hodin zabavit? Pro kino to znamená, že by mělo více komunikovat akce pro děti nebo předělat část kina na dětskou hernu.

2.     Jak se úkoly řešily doposud a v čem to bylo nevýhodné?

3.     Jak se chová konkurence, s kým se můžeme porovnat?

4.     Podle jakých kritérií hodnotí zákazníci splnění jobu ve vaší oblasti podnikání?

5.     Co nám bude řešit úkoly úplně jinak?

6.     Jakou hodnotu zákazníci získají, když pomůžete splnit úkol?


Kniha Kreativního copywritingu je plná nápomocných technik a spousty skvělých nápadů. Rozhodně ji doporučuji těm, kteří chtějí psát jakékoliv texty pro své zákazníky.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: