Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.01.2021

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Knížku "Kreativní copywriting" jsem otevřela na popud mých "spolupracovnic", když jsme tvořili marketingový plán k projektu EkoKit. Techniky, které jsou v knize popsány byly velmi přínosné a do té doby jsem ani přibližně nevěděla, že něco jako copywritingová persona existuje. No ne jen to, i slovo copywriting jsem si musela googlit. Kniha by se mohla zdát pro úplného začátečníka nevhodná, avšak "inspirace" (tak autorka nazývá techniky/metody/cvičení) se dají využít ne jen v copywritingu. Napříkad metoda "6 klobouků" je velmi chytrá v tom, že při této "hře", kdy každý účastník hraje určitou roli, se nepoškodí ničí ego a účastníci se nebojí říkat své nápady, které by se jinak zdály hloupé či trapné.

Také byl kladen důraz na výběr správného reprezentačního systému, tj. určení si typu svého zákazníka (vizuální, kinestický, auditivní, auditivně-digitální). V kapitole o powerwords jsem se dozvěděla, jak důležité nahrazovat suché úřednické slova za slova smyslová (např. místo bezplatný - zdarma). Top 2 powerwords napříč všemi sférami jsou nepřekvapivě slova "nový" a "zdarma". Slova musí zkrátka nést emocionální náboj (zlato, miláčku, kamarád atd.). Zaměnit slova s negativními asociacemi např. místo utrácení použít slovo investice se může zdát lehce manipulativní, je to však systém, který funguje.

Bylo úžasné, že jsem si při čtení knihy mohla ihned tyto metody v praxi vyzkoušet v projektu. Dlouze jsme v našem týmu polemizovali ohledně zvolení si správného archetypu. Pro mě byl jasný výběr očividný, ale po hluboké diskuzi jsme došli k zcela jinému na první pohled ne tak očividnému závěru. V knize byly archetypy ne jen výstižně popsány, byly k nim odkazy na ještě více informací a příklady z praxe, které jsem si mohla vyhledat na internetu.

Během tvoření vlastních textů jsem byla překvapená, jak je tato dovednost složitá. Napsat text, který zákazníka zaujme může být pěkným oříškem. Určit si cílovku a posléze vcítit se do jejich tónu mluvy bylo další z úkolů, které jsme si určili na základě této knihy.

Jak si vytvořit si mission statement (vize + mise + řešení) je dalším z poznatků, které jsem si odnesla i do dalších projektů. Důraz na to, jak důležité jsou při koupi produktu/služby emoce mě nadchlo si o tom, jak funguje lidská psychologie nastudovat více.

Kniha se mi četla velmi dobře, asi to bude i tím, že ji psala zkušená copywriterka. Cením, jak mnoha informacemi byla kniha nabita. Žádné opakování nebo zbytečné "rozpytlávání" v ní nenajdete. Doporučila bych ji k přečtení snad každému, kdo začíná s podnikáním a nezaměřuje se na B2B sféru. Začínající podnikatel by měl umět komunikovat se zákazníky a nebrat copywriting na lehkou váhu. Přece jen málo kdo bude schopen si při začátcích podnikání najmout profesionálního copywritera. Mimo to se většina metod dá přenést i mimo copywriting a krásně poslouží při hledání nových nápadů či rozebrání současného problému.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Adam Šulc - 27.01.2021 - 17:17


Moc hezky napsaná esej, je super, že jsi si knížku vybrala proto, aby Tě posunula při vytváření marketingového plánu a poznatky tak rovnou mohla vyzkoušet v praxi. Máš na nějaký z vytvořených textů například zpětnou vazbu od zákazníků? Jak jsi spokojená s tím, kam Tě knížka posunula? V eseji mi akorát chybí vizuální úprava a vyzdvihnutí toho nejdůležitějšího, co jsi v knize našla.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

03.12.2021

Kategorie: Vedení

Body: 0

03.12.2021

Kategorie: Společnost

Body: 0

03.12.2021

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

03.12.2021

Kategorie: Učení

Body: 0

02.12.2021

Kategorie: Koučování

Body: 0

02.12.2021

Sleduj nás na sociálních sítích: