Jak získávat přátele a působit na lidi


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 20.09.2021

Jak získávat přátele a působit na lidi   Dale Carnegie

Jak získávat přátele a působit na lidi

Dale Carnegie


To, jakým způsobem působíme na lidi, dost často souvisí se získáváním klientů, ale i s kvalitou vztahů v našich osobních životech. Dost často se mi stávalo, že jsem dostávala od lidí zpětnou vazbu, že na první pohled působím arogantně, což samozřejmě není úplně fajn slyšet. Chtěla jsem tedy zkusit to co nejvíce změnit, a proto jsem si přečetla tuto knihu.


Zároveň je téma mezilidské komunikace pro mě stále aktuální téma, které je velmi úzce spjato s psychologií a lidským myšlením.


TOP tipy, aneb co jsem si z knihy odnesla

 

1.     Nekritizujte

 

Nikdo nesnáší ostrou kritiku dobře. Autor v knize zmiňuje známe zločince a vrahy, kteří vždy pro svůj čin měli výmluvu a nikdy si nepřipustili, že udělali chybu. Ačkoliv jsou toto poněkud extrémní případy, je to stejné v běžných denních případech. 


Lidé si málokdy připustí chyby, kterých se dopustili a když je někdo pouze zkritizuje, dojde akorát k tomu, že se zablokují a automaticky si k vám vytváří negativní postoj. 


2.     Naplnění pocitu vlastní důležitosti

 

Zde je zmíněná poměrně podstatná prodejní technika. Nikoho ze začátku nezajímá váš produkt, dokud se nezačnete zajímat vy o něj. Autor v knize dokonce zmiňoval několik konkrétních příkladů z reálného života. 


Co tedy musíme udělat? Projevit upřímný zájem. Až budete něco prodávat, zapomeňte na chvíli, s čím jste na schůzku přišli a dejte se s druhou stranou do řeči. Ptejte se na jeho koníčky, na to, co ho zajímá a třeba i na to, co ho právě štve. Když ale zmiňuji upřímný zájem, myslím opravdu upřímný. Nikoho neošálíte tím (pokud tedy neumíte fakt dobře předstírat), že se budete chvíli zajímat a pak hned přijdete na prodej. Konverzace by měla plynout a do prodeje překlenout přirozeně.


3.     Mluvte o tom, co zajímá ostatní

 

Dost podobné předchozímu bodu. Zkuste si o dané osobě zjistit co nejvíce dopředu a aktivně naslouchejte. Pokud nikoho nepustíte ke slovu, dříve nebo později to ostatním bude nekomfortní a vy si tím neděláte dobrou vizitku. Pusťte ostatní ke slovu a buďte jim vrbou, zaručeně se vám to vrátí nazpět.


4.     Usmívejte se


Zdánlivě primitivní rada, která ale může udělat velkou změnu. Autor například radí, abychom se usmívali, když s někým telefonujeme, jelikož to pro adresáta udělá značný rozdíl. I když se představujete a usmíváte se, automaticky si vás člověk zařadí jako příjemnou, pozitivně naladěnou osobu. A možná právě kvůli tomuto bodu jsem dřív na lidi působila arogantně. Od té doby, co jsem si na tuto zásadu dala pozor, už jsem se s tímto názorem nesetkala. A jak říkám, přitom je to maličkost.


5.     Zapamatujte si jména


Jakmile si zapamatujete jméno, ve druhém to zanechá pocit, že vám na něm záleží. Proto autor doporučuje např. v emailech vždy adresáta oslovte jeh vlastním jménem, při komunikaci na sociálních sítích člověka oslovujte. S Nikčou v Magic Joys každý balíček nadepisujeme jménem toho, kdo si balíček objednal + dáváme děkovnou kartičku se jménem do balíčku a zatím to mělo samé dobré ohlasy, dokonce se i zákazníci vraceli.



Jak knihu hodnotím?


Musím říct, že kniha byla skvělá a plná užitečných rad a tipů. Když jsem tipy vztáhla na svůj tým, myslím si, že hodně bodů splňuje Nikča Doudová. Má o lidi upřímný zájem, právě proto se také stala naším team leadrem. Je na ní poznat, že to myslí vážně, a ne pouze povrchně.


Kniha mi hodně pomohla s komunikací s našimi zákazníky, teď už vím, na co se mám více zaměřovat, ale také to, jakým způsobem komunikovat se členy týmu. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: