Jak se budují značky


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.03.2022

Jak se budují značky   Byron Sharp

Jedná se o další marketingovou knížku, která za mě určitě vyhrává cenu za nejdivnější obálku ever pro marketingovou knížku. Kdybych byl býval nevěděl, o jakou knihu se jedná, tak si pomyslím, že je to nějaký levný román pro paní. 

Na knize bych rovnou vypíchl, jakou velkou výhodu její přehlednost. Je krásně členěná a veškeré informace jsou podloženy čísly, tabulkami a grafy.  

Zaujal mě pohled autora na zákon dvojí hrozby, autor tvrdí, že firma s menším podílem na trhu má méně věrné zákazníky. Upřímně i po přečtení knihy s tím trochu nesouhlasím, ale číselně má pravdu. Přikládám obrázek z knihy, kde poukazuje na poměry při přechodu zákazníků. 

 


Samozřejmě nemůže existovat kniha, která by nezmínila Paretovo pravidlo, takže i v této knize ho najdeme. Ovšem a teď pozor – konečně někdo pravidlo alespoň nějak kritizuje, přináší na něj jiný pohled. Autor zdůrazňuje vliv délky průzkumu na výsledky, které nám dávají onen magický poměr 80/20. V danem případě se bavíme o poměru zákazníci / tržby. Ovšem na základě četných průzkumů autor dokazuje, že čísla 80/20 nejsou tak zcela pravdivá a že čím déle průzkum trvá tím více se čísla mění. Nakonec dojdeme k tomu, že 80 % zákazníků tvoří 50 % tržeb. Takže na to je potřeba si dát pozor. 

Líbí se mi tvrzení autora, které bych si tady dovolil citovat a poprosil někde vyvěsit: ,,Pro růst a udržení je nutná akvizice klientů.” Autor má naprostou pravdu v tom, že se občas až moc zaměřujeme na stávající zákazníky a nedokážeme tak dostatek času a pozornosti věnovat akvizice nových, pak stagnujeme a neustále se nám snižuje tržní podíl. 

I zde se vyskytuje naše milovaná značka Apple doplněná Harleyem, protože jsou zástupci těch nejvíce věrných značek na světě. Ovšem toho si všímá i autor, že jsou ty značky úplně všude ukázkově zmíněné a přináší opět trochu kritický pohled – především na celý koncept věrnosti značky, že i ten největší lovebrand pouhou věrností si nedokáže udržet tržní podíl. Zajímavé je, že míra opakovaného nákupu není u Apple až tak vysoká, jak si mylně myslíme. 

Dále autor poukazuje na to, že je není úplně od věci se vrátit k původnímu záměru brandingu - význačnosti oproti diferenciaci, která dle podložených informací nemá až tak velkou účinnost. 

 

Závěr a atp 

Kniha se mi fakt líbila v tom, že je to jedna velká kritika prakticky všech marketingových knih, co čteme a akorát to potvrzuje moji předtuchu, že ty lidi většinou vůbec netuší, co píší a píší za účelem zisku stále stejné žvásty. 

V praxi rozhodně chci využít více agresivní dobývání tržního podílu, fakt se mě dotklo to, jak autor zmiňoval přespřílišnou snahu udržet si věrné klienty. Líbila se mi dále myšlenka, že vzpomínka je v marketingu vším, taky bych to rád převedl do praxe se svojí značkou. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: