Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 15.05.2021

Jak na sítě   Michelle Losekoot

Jak na sítě


Proč jsem si vybral knihu?


Důvodem byla jednoznačně touha přesunout část získaných informací do praxe. Začínáme s projektem, který má spravovat sociální sítě a připravit nás na kvalitní spravování sociálních sítí i v projektu Holy Smoke. Dále máme rozdělené role, přičemž v mé se prolíná marketingová stránka spojená se správou socek. Chtěl jsem se zde dozvědět informace použité z praxe, naučit se pohybovat se jako inzerent na různých sociálních sítích a zjistit si podrobnější informace o vystavování reklam a následném zhodnocení účinku.


Informace nabyté v knize s prolnutím v praxi

4 principy úspěchu na sociálních sítích

  1. Umět zaujmout
  2. Umět naslouchat
  3. Umět vyprávět
  4. Vyhodnocovat


Lidé chodí na internet ze dvou důvodů - chtějí se zabavit nebo mají nějaký problém co chtějí vyřešit - Je třeba si to uvědomit


Na internetu většinou uživatel nečte, ale dekóduje informace a snaží se vše prolétnout a pochytit základní body. (Skipping) - Stejné jako při rychločtení metody 4321. Proto musí být reklama na první pohled nápadná a sdělení jasné.


Je důležité nezůstat jen u textu, ale propojit ho s něčím vizuelním - obrázek, video. - Obzvláště když se jedná o výrobek


Je důležité také přistupovat ke každé sociální síti trochu jinak - Návod na každou sociální síť je v knize. Proto nebudeme sdílet stejné obrázky a stejné texty jak na IG, tak na FB.


Měli bychom se naučit pracovat s hastagy, zjistit, jak je jaká cílová skupina využívá, komentovat ohastagovaná příspěvky atp. - Zejména u Instagramu je tato dovednost extrémně důležitá, všiml jsem si toho spoustakrát u osobního používání a snažím se to do podrobna pochopit.


Je velmi podstatné rozlišovat i dobu, kdy přidáváme příspěvky. Každá cílová skupina se nachází na SC v jinou dobu. - Při správě SS pro restaurační zařízení bude ta doba převážně před hlavními jídly. - cca 11:40 a 17:00 (Má osobní zkušenost)


V marketingu platí:Lidé ve většině případů nemají rádi značku natolik, aby tou značkou žili. Mají své preference, ale když není kola, dají si pepsi, když by nebyl apple, koupili by samsung… - Proto při nákupu rozhodují především emoce (Z knihy “Jak mnohem lépe prodávat”)


“Ve skutečnosti si lidé kupují nějakou určitou značku, aby nemuseli přemýšlet nad jinými značkami” - Je to tu protože se mi to neskutečně líbí a souzním s touto myšlenkou


Ze začátku je důležité mít stanovené cíle a až na nich stavět marketingový plán.


Měli bychom se zamyslet nad tím, co přesně sdílíme - “Zveřejňujte tak, jako by měl každý čtenář moc vám dát padáka” - S citátem vůbec nesouhlasím, děláme to pro cílovou skupinu, jestliže to budeme dělat pro všechny, nebudeme to nakonec dělat pro nikoho.


U sítí - Kvalita > kvantita - Pokud nemáme co říct, mlčme. Nedávejme vycpávkové příspěvky.


Influenceři - měli by být autentističtí. Musí se ke značce prostě a jednoduše hodit.

být konkrétní, abychom u čtenáře vzbudili vyšší míru představivosti. - U Holy Smoke se bude jednat o YouTubera, který dělá recenze na vodní dýmky v ČR, SR.


Remarketing - znovu se zobrazující reklama po navštívení stránky s určitým produktem - U mě osobně to nefunguje, chtěl bych si zjistit, jestli to doopravdy funguje u jiných lidí. Jestliže si nic nevyberu, už mě nic nepřesvědčí, pokud koupím a pořád to na mě skáče, nekoupím si to přeci po 2. - Mohlo by to ale fungovat ale v gastronomii, když si někdo objedná ze stránek, po týdnu (možná dříve) zobrazit reklamu ve stylu jestli nemá zákazník opět chuť.


Cena za uživatele se stupňuje i díky konkurenci → nejvýraznější je tento problém před vánoci - Nevyplatí se v našem případě u gastronomie v tomto období.


Stránky, které mohou pomoci v projektu


Jako projekt bychom si měli zodpovědět otázky, které táhnou napříč celou knihou, abychom měli jasno, kam budeme chtít směřovat a na koho cílit. 


Je důležité mít stanovenou strategii, ale ne podle šablon, měla by být vymyšlená námi. - naše šablona, barvy, typy příspěvků, jazyk, pravidelnost, poměr organického x placeného obsahu. - Str. 99 - Strategie


Str. 108 návod na personu - Holy Smoke 


Než něco napíšu a sdílím - Str. 199


Hodnocení knihy


Kniha mi dala přesně to, co jsem si od ní od začátku přestavoval. Líbilo se mi tam, že informace jsou podložené reálnou správou sociálních sítí, dává mi to důvěru v autory. Naučil jsem se, jakým způsobem přistupovat k jednotlivým SS. Zatím jsem si vybral pro mé účely jen Facebook a Instagram, kde nebudu přidávat stejný content a nebudu to tudíž propojovat, pokud nebudu přidávat specifické příspěvky. Líbí se mi také sebereflexe autorů, kteří zde zmínili i věci, které jim nefungovaly. S čím jsem nesouhlasil, jsem vypsal ↓. Knihu doporučuji.







Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (2):



Otto Kos - 16.08.2021 - 17:52


Děkuju, čím víc knih, tím je propojování jednodušší, akorát si musím občas připomenout z jaké knihy co vlastně mám :)

- 09.08.2021 - 12:55


Je vidět, jak se posouváš :-). Propojování znalostí se stává samozřejmostí a začínáš se i vymezovat vč. odborných argumentů, resp. s oporou ve znalostech. Také je vidět, jak se posouváš v řešení HS blíže a blíže k prodeji :-).

Nejnovější eseje:

Kategorie: Koučování

Body: 2

24.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

24.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 0

23.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: