Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.06.2023

Jak na sítě   Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Proč jsem si knihu vybrala?

V našem týmu jsem zastávala (nedávno jsem svou roli předala při novém volení) roli Account manažera a z toho důvodu jsem pociťovala, že by mi kniha mohla ukázat mnoho aspektů a nových poznatků, které bych mohla aplikovat ve své práci.

Kniha je velmi zajímavá, ovšem z více hledisek zcestná. Kniha vyšla v roce 2019 a z toho důvodu mi nepřijde tak aktuální. Sociální média jako taková se v posledních letech mění rychlostí blesku. Kniha je však velmi zajímavá, jen některé trendy, kterými se zaobírá již nejsou natolik relevantní.


Co si z knihy odnáším?

Kniha je průvodcem pro každého, kdo se zajímá o sociální sítě a jejich využití. Nabízí nám hluboký vhled do jejich fungování, vlivu na naši společnost a naše individuální životy. Setkáme se zde s kombinací odborných poznatků doplněné praktickými radami a příklady, díky kterým budeme moc lépe dané problematice porozumět a efektivně tak sítě využívat.

Kniha se dělí do rádoby čtyř hlavních kapitol. Pojďme se na ně podívat!


1.Zaujmi

Celá tato kapitola víceméně pojednává o tom, abychom se na sociálních sítích prezentovali autenticky a zajímavě. Ve světě plném obsahu je klíčové vystoupit z davu a zaujmout tak svými příspěvky. Seznámíme se zde s tipy, jak vytvořit obsah, který bude přitahovat pozornost, ať už jde o jakékoliv projevení (kreativní obrázky, zajímavé příběhy nebo informace).

Velmi mě zde zaujal příklad, který ukazuje, jak zmínit jednu informaci a zaujmout. Na každé sociální síti zaujmeme však úplně odlišným způsobem.

,, Smiřte se s tím, že vaše značka nikoho kromě vás nezajímá, a snažte se to změnit. Zkoušejte, testujte a sledujte, co dělá konkurence a velké značky. Vytvářejte takový obsah, který by vás samotné zajímal, kdyby ho tvořil někdo jiný.“

- Zuzana Kadecká, country manažerka, Martinus.cz

 

2.Naslouchej

Sociální sítě jako takové neslouží pouze ke sdílení příspěvků, ale i k interakci a celkové komunikaci s ostatními lidmi. V této kapitole se seznámíme s tím, jak efektivně naslouchat potřebám a zájmům ostatních a jak budovat skutečné vztahy prostřednictvím online komunikace.

První krok: zamyslete se nad tím, kdo jste a co děláte

- Kdo jsme? Co nabízíme? (podrobnější otázky v knize, str.99)

Na definici značky je ideální začít pracovat hned ve chvíli, kdy s myšlenkou na podnikání teprve koketujete.

- Ke komu mluvíme? (podrobnější otázky v knize, str.103)

Zde se dopodrobna věnujeme naší cílové skupině a segmentaci.

- Jak na persony (podrobnější info v knize, str.109)

- Kde se o nás mluví (podrobnější otázky v knize, str.111)

Odpovědi na tyto otázky už bychom mohli mít z předchozích podkapitol (Kdo jsme a Ke komu mluvíme). Musíme si zde zjistit, jak a kde se o nás nebo našich produktech mluví.

- Kdo je naše konkurence? (podrobnější otázky v knize, str.112)

- Kdo jsou naši kolegové a zaměstnanci? (podrobnější otázky v knize, str.113)

- Jak děláme v současnosti marketing a marketing na sociálních sítích? (podrobnější otázky v knize, str.117)

Druhý krok: ujasněte si své cíle

Nejlépe se zde dají využít SMART cíle (Specific, Measurable, Achievable, Relevant a Time framed).

Třetí krok: naplánujte si strategii pro sociální sítě

- Jak sítě budeme používat? Jaký obsah na ně budeme dávat? Kdo za to bude zodpovědný a kdo dotyčného zastoupí během jeho nepřítomnosti? Jaká pravidla budou nastavena pro sociální sítě a jaká pro schvalování příspěvků? Kolik na soc. sítě vyčleníme peněz, času a lidí?

Mnoho dalších otázek následuje v knize. V této podkapitole si dopodrobna načrtneme všechny naše možnosti.


3.Vyprávěj

Sociální sítě jsou perfektními prostředky pro sdílení našich příběhů a zážitků. Naučíme se zde využívat svůj hlas a vyprávět o svých příbězích prostřednictvím sociálních sítí. Pociťuji, že nejdůležitějším prvkem je zde vybírat obsah, který je autentický a v určitém směru přínosný pro ostatní.

4.Vyhodnocuj

Měli bychom si být vědomi, jakým způsobem nás sítě ovlivňují na našem sebevědomí, emocích a celkovém vnímání světa.


Seznámíme se s neskutečně velkým počtem nástrojů, které můžeme využít.


Velmi zajímavým tématem je soukromí a ochrana osobních údajů, kde se podíváme pod pokličku mnoha konkrétním příkladům a příběhům, které ukazují, jak snadno se můžou naše osobní informace dostat do nesprávných rukou. Setkáme se zde například s případy phishingových útoků, krádeží identity a nežádoucího sledování. Je zde kladen důraz na důležitost chránit své soukromí a osobní údaje. Měli bychom být obezřetní při přijímání žádostí o přátelství od neznámých osob a dbát na to, jaké informace na naších profilech sdílíme.


Závěrem

Knihu doporučuji každému, kdo by se chtěl sociálním sítím podívat hlouběji pod pokličku. Obsahuje mnoho tipů a triků, které se dají efektivně využít v praxi. Vše je psáno krásně srozumitelně a jasně.

Pár pointů jsem využila i v praxi. Jak při tvorbě osobních, tak i týmových sítí. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (5):



Naty - 22.08.2023 - 11:05


Esej na mě působí víc jako upoutávka na samotnou knihu. Nemohu říct, že jsem se nic nedozvěděla, ale moc mi chybí ATP. Je ale moc fajn, jak si využila obrázky :) Osobně bych ocenila více textu, moc hezky se mi esej četla.

David Pešek - 17.06.2023 - 14:00


Pěkná esej Denčo, cením hlavně obrázky které jsou v knize docela zásadní pro pochopení probíraného tématu. Knihu jsem také četl a souhlasím s tím, že některá data jsou lehce zastaralá. Na druhou stranu mi v eseji chybí ATP, věřím, že z role Account managera jsi určitě nějaké načerpala. Stejně tak mi přijde 3. a 4. část poměrně chudá. Zajímalo by mě, jestli by jsi po přečtení téhle knihy dělala něco jinak během svého působení jako AM. Fajn esej, také bych knihu doporučil. Možná všem, ne jen těm co se o sítě zajímají. Není to učebnice, ale fajn čtivá knížka která i lidem bez zájmu o správu sociálních sítí ukáže a vysvětlí jak sítě fungují.

- 17.06.2023 - 13:56


Tony - 16.06.2023 - 10:10


Líbí se mi ze kniha je přehledně rozdělená do jednotlivých kapitol. Dále jsem uvítal příklad, že na každé síti zaujmu jinak - asi to je trochu generalizace, nicméně je důležité si uvědomovat, že na každé síti se mohou pohybovat trošku jiné segmenty zákazníků a proto bychom konkrétní sítě měli vybrat tak, aby pro nás specifikum segmentů byla výhoda než překážka. Musím se však přidat k Minh Ly, ze zde chybí ATP (přece jenom motto Tiimi je, ze když neaplikuju znalosti tak jako bych je neměl :). Myslím ze vrátit se ke knize za půl roku po práci na sociálních síti by mohlo být velmi přínosné - nebo už jen zhodnotit pomoci knihy naše BG Souladronky. Nakonec by mě zajímaly více konkrétní tipy k sekci strategie nebo vyhodnocování - nevim ale zda jsou obsahem knihy

Minh Ly - 13.06.2023 - 14:31


Líbí se mi, jak je esej prokládaná vizuálem z knihy. Chybí mi tu rozepsané ATP: Co jsi vyzkoušela? Co fungovalo? Či ne? Zároveň mám pocit, že zde hodně popisuješ spíše obsah knihy - O čem je psáno a na jaké straně najdeme podrobnější info. Zajímá mě, co jiného ohledně ochrany soukromí na soc.médií (kromě opatrnosti přijímání žádostí) kniha doporučuje? Díky, za esej :)

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

26.07.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

25.07.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

21.07.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

17.07.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

15.07.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: