Proč jsem si knihu vybrala?
V našem týmu jsem zastávala (nedávno jsem svou roli předala při novém volení) roli Account manažera a z toho důvodu jsem pociťovala, že by mi kniha mohla ukázat mnoho aspektů a nových poznatků, které bych mohla aplikovat ve své práci.
Kniha je velmi zajímavá, ovšem z více hledisek zcestná. Kniha vyšla v roce 2019 a z toho důvodu mi nepřijde tak aktuální. Sociální média jako taková se v posledních letech mění rychlostí blesku. Kniha je však velmi zajímavá, jen některé trendy, kterými se zaobírá již nejsou natolik relevantní.
Co si z knihy odnáším?
Kniha je průvodcem pro každého, kdo se zajímá o sociální sítě a jejich využití. Nabízí nám hluboký vhled do jejich fungování, vlivu na naši společnost a naše individuální životy. Setkáme se zde s kombinací odborných poznatků doplněné praktickými radami a příklady, díky kterým budeme moc lépe dané problematice porozumět a efektivně tak sítě využívat.
Kniha se dělí do rádoby čtyř hlavních kapitol. Pojďme se na ně podívat!
1.Zaujmi
Celá tato kapitola víceméně pojednává o tom, abychom se na sociálních sítích prezentovali autenticky a zajímavě. Ve světě plném obsahu je klíčové vystoupit z davu a zaujmout tak svými příspěvky. Seznámíme se zde s tipy, jak vytvořit obsah, který bude přitahovat pozornost, ať už jde o jakékoliv projevení (kreativní obrázky, zajímavé příběhy nebo informace).
Velmi mě zde zaujal příklad, který ukazuje, jak zmínit jednu informaci a zaujmout. Na každé sociální síti zaujmeme však úplně odlišným způsobem.
,, Smiřte se s tím, že vaše značka nikoho kromě vás nezajímá, a snažte se to změnit. Zkoušejte, testujte a sledujte, co dělá konkurence a velké značky. Vytvářejte takový obsah, který by vás samotné zajímal, kdyby ho tvořil někdo jiný.“
- Zuzana Kadecká, country manažerka, Martinus.cz