Jak na sítě: E. Vyhnánková a M. Losekoot


1 bod

Hodnocení: 70 %

Přidáno: 22.03.2021

Jak na sítě   Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot

K této knize opravdu sedí její název Jak na sítě, protože představuje přesný návod, jak se na sítích pohybovat.


Co jsem si z knihy odnesla?


·       Sociální sítě jsou takřka nezbytné pro naši firmu – na sociálních sítích je dnes 45 % světové populace.

·       Internet je „obchod s pozorností“. Konzument obsahu je znuděný a netrpělivý. Abychom se odlišili od ostatních, kteří se snaží zachytit jeho pozornost, musíme být výjimeční a dávat mu unikátní obsah, který mu rychle přinese nové a zajímavé informace.

·       K sociálním sítím náleží 4 základní dovednosti: umět zaujmout, umět naslouchat, umět vyprávět, umět vyhodnocovat.

·       Důležitý je na sociálních sítích pocit sounáležitosti. V dokonalém světě bychom měli vlastně všichni nejdříve vystavět funkční komunitu, a teprve potom jí nabídnout funkční produkt. Proto jsem již v létě 2020 začala intuitivně budovat komunitu Ze života koňáka na IG a TikToku dříve, než přijdou placené produkty.

·       Je lepší dávat méně příspěvků ale zato kvalitních. Pro mě to to tedy, mimo vytvoření strategie, znamená stanovit si tematické okruhy a tvořit ideálně těchto 5 typů obsahu: zábava, vzdělávání a inspirace, zákulisí, pomoc a prodej.

·       Práce člověka, který se stará o sociální sítě je z velké části o vyhodnocování analýz. Díky těmto vyhodnocením se pak dá obsah lépe přizpůsobit tomu, co se fanouškům líbí.

·       Nejdříve je třeba naslouchat zákazníkovi, a pak až mluvit.  S tím se pojí empatické rozhovory.

·       Pro sociální sítě je dobré tvořit strategie a plány. Proč mám vlastně Instagram Ze života koňáka? Potřebuji si zodpovědět otázky: jak na tom teď jsem? Čeho chci dosáhnout Jak toho dosáhnu? Tvorba strategie podle této knihy mi připomíná learning contract.

·       Důležitou částí je i správa profilů ve smyslu pravomocí a přidělených rolí. To můžeme využít v projektu Second Hoof, kde naši FB stránku spravuje vícero osob. Zároveň s tím souvisí i to, že nemáme jakési „schvalovací kolečko“, které by rychle určilo, jaký příspěvek může jít ven a jaký ne.

·       Ve smyslu správy profilů mi vyskakuje i pojem „krizová komunikace se zákazníkem“, kterou v projektu Second Hoof zatím nemáme stanovenou.

·       V knize jsem si utvrdila, že obsahový marketing je důležitý pro získávání potenciálních zákazníků. Při dalším psaní článku na svůj blog využiji checklist dobrého článku, který je k dispozici na webu této knihy. Velmi mi utkvělo v paměti, že první verze textu „se hází psům“. A sama to mohu potvrdit, jelikož první verze mých článků nikdy není ta finální.

·       Pro sociální sítě je důležitá vizuální komunikace. Proč? Protože konzumenta spíše zaujme, v jeho každodenním spěchu a znuděnosti, obrázek než text. A navíc lidé se celkově chtějí koukat na krásné věci a dokonale vypadající obrázky, i když realita vypadá jinak. Proto je důležité tuto realitu na sítích ukázat (například v pohledu do zákulisí).

·       Kniha vyzdvihuje, že nakupujeme na základě emocí. Znamená to, že na sítích a webu naší firmy by měl mít místo hluboký lidský příběh. Právě proto mám na svém blogu napsaný (pravdivý) Můj příběh, abych posílila důvěryhodnost a podnítila emoce u potenciálních zákazníků.

·       Youtube – čím více hastagů přidám k videu, tím méně bude vidět pro ostatní. V knize se ale nedočtu, kolik je „moc“. Já zatím používám 5 hastagů k 1 videu a možná bych to mohla zkrátit na 3. Má videa nemají příliš velké dosahy, může toto být jeden z důvodů?

·       „Neověřené informace jsou vždy pouhými domněnkami.“

·       „Počet sledujících se stal důležitým společenským platidlem.“ A díky tomu tu máme éru influencerů.


Na závěr bych uvedla otázku, kterou by si měl položit každý byznys, který se chystá vstoupit na sítě: „Co zajímá člověka, který by si koupil nebo kupuje náš produkt či službu?“


Slovníček



FOMO – Fear of missing out. Bojíme se, že přijdeme o něco důležitého, pokud nebudeme delší dobu na sociálních sítích.

Impression management 2.0 – potřeba budovat pozitivní obraz sebe sama, chceme změnit představu, jakou o nás mají ostatní. V rámci něj si budujeme jakési alter ego pro vytváření vlastních příspěvků.

Infobezita – žijeme v době informačního zahlcení.

Skimming – hledání hlavních myšlenek v textu (skenování textu).

Skipping – vyhledávání klíčových slov v delším textu (skenování textu).

Obsahový marketing – cílem je přilákat, zaujmout a zapojit cílovou skupinu pomocí kvalitního obsahu.

UGC – user generated content – uživateli vytvářený obsah.

Community management – komunikace s fanoušky pod příspěvky, ve zprávách a ve skupinách.

Metoda sendviče – začít pozitivně, přejít k problému, skončit pozitivně.

Remarketing – znovuoslovování návštěvníků svých stránek.

Engagement rate – míra zapojení fanoušků u příspěvků.



Hodnocení: 70 %

Nový komentář:







Komentáře (2):



Kateřina Daňková - 26.07.2021 - 10:01


Super, slovníček z každé knihy mi dělá radost :-)

Švecová Jana - 14.07.2021 - 08:59


Několik nových pojmů, paráda :-). Líbí se mi toto: „Neověřené informace jsou vždy pouhými domněnkami.“ Jak úžasně to podtrhuje naše vlastní zjištění z TS :-D...

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: