Jak na sítě aneb co by si každý z nás měl uvědomit


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 28.07.2022

Jak na sítě   Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Jak na sítě

Proč jsem si knížku vybrala

Jak na sítě jsme jednou probírali na TS a téma a obsah se mi velmi líbil a přišlo mi to velmi přínosné. Zároveň jsem potřebovala nějakou audioknihu, kterou bych poslouchala když jezdím mhd. V neposlední řadě jsem také hledala odpověď nebo nějaké tipy a triky jak rozjet naše socky s Presofkou.


 

Co jsem si odnesla

Aby projekt dával smysl a dobře se s ním pracovalo a ještě snadněji a lépe se nám prezentoval je potřeba si uvědomit pár věc.


Jak fungujeme teď? (analýza)

Čeho chceme dosáhnout? (cíle) – pojí se to s cílemi projektu, které jsou zásadní, abychom věděli k čemu směřujeme svoji pozornost

Jak toho chceme dosáhnout? (strategie) – to už jsou určité nástroje, které si k naplnění cíle zvolíme

Jak to budeme měřit? (ukazatele) – musíme si najít správný metr, který nám ukáže, jaký pokrok jsme udělali. Budou to počty sledujících? Počet zakázek? Spokojenost zákazníků? Vydělané peníze?


Když se na to zpětně podívám, jsou to všechno otázky z Learning contractu.


Kdo jsme a co děláme?

Jednoduše.stručně.výstižně.


Další otázky, které nám mohou pomoci

-         Jaké jsou výhody našich produktů?

-         V čem pomáháme našim zákazníkům?

-         Jaké jsou naše plány do budoucna?

-         Jak to všechno sdílíme veřejně?

-         Jak nás mají vnímat zákazníci?

-         Co si o nás zákazníci doopravdy myslí?


Je důležité si ujasnit

Pro koho píšu? – co je to za člověka, proč by ho to mělo zajímat, kvůli čemu by to mohl ignorovat?

O čem píšu a proč? – v čem jsme výjimeční, co má čtenář dělat jakmile dočte mail, jaké informace potřebuje čtenář k tomu aby udělal to, co chci?


Raději popisujme benefity, než vlastnosti produktu/služby. Jaké jsou naše výhody a co z toho zákazník bude mít?

Jak je najít?

1.vyberte vlastnost

2.a co já s tím? Co to pro mě znamená?

3.Ptejte se se vždy pohledem cílovky


Mám plátěné tašky s originálním potiskem kanálů

Kanalizační firmy

-         Odliším se od konkurence

-         Pomůže mi to s propagací

-         Moje firma bude mít nevšední merch

-         Pomůže mi to s tvorbou firemní kultury


Města a infocentra

-         Turisté si budou moci odnést kus města s sebou

-         Zvýším povědomí o městě


Obyč. zákazník

-         Podpořím kulturu

-         Budu se něčím lišit

-         Vezmu si kus města s sebou a reprezentuju

-         Prezentuju se způsobem jakým chci



Jak na příspěvky? – nejdůlěžitější je najít průnik toho co potřebuji říct a toho co zákazníci chtějí slyšet

Interagovat se zákazníky, vytvářet různé ankety a dát jim „moc“ ovlivňovat a rozhodovat, třeba i o vývoji vašeho produktu.


Vkládat pouze jednu informaci


Kontrolka

-         Je informace jasná na první dobrou?

-         Má text hlavní sdělení?

-         Obsahuje všechno důležitý info?

-         Jde to zkrátit?

-         Je jasný co má čtenář po dočtení udělat? (je tam výzva k akci)


Jaká témata se ke značce pojí? K tomu bych řekla, že je dobré si vytvořit určitý moodboard, který nám pomůže si vizualizovat


Co jsem použila a jak to dopadlo

Ve výsledku mi knížka pomohla uvědomit si, že sociální sítě nejsou až taková sranda a donutila mě zamyslet se nad spoustou věcí, aby nám to pak šlo lépe. Je to mnohem více o strategii než by člověk řekl. Uvědomila jsem si, že do té doby jsme žádnou neměli . Sice jsme si určili avatara, ale už jsme si neřekli jak k němu budeme mluvit. Co je hlavní message, kterou chceme předat?


V případě Presofky jsem si uvědomila, že nemáme pevně definovaný cíl projektu. Proč tu značku vlastně budujeme? Sedli jsme sis klukama a vymysleli, že bychom chtěli lidem více přiblížit „umění“ z ulice. Dost mi to taky pomohlo při vymýšlení mailů, které jsme rozesílali potenciálním zákazníkům.


Díky této knížce jsem byla schopna napsat náš první příspěvek na fb.

https://www.gimitimi.cz/presofka/


Mnohem více analyzuju co mě na ig bere pozornost a na co se já sama chytám.




Nech diváky nahlédnout do zákulisí – nehraj si zbytečně na něco co nejsi, a neboj se ukázat pravou tvář


Vzdělávejte své zákazníky v oblasti, které se věnujete


Hledejte jiné úhly pohledu jak sdělovat třeba i nepříjemné informace – viz. Airbank



A na závěr 6 rad

1)nepoužívat metafory, přirovnání, které běžně vidíte v novinách

2)nepoužívat dlouhá slova

3)když něco jde škrtnout – škrtněte to

4)nepoužívejte trpný rod – pouze činný rod

5)nepoužívat odborné výrazy, cizí slova když jsou nahradit českým

6)porušit jakýkoliv pravidlo, radši něž abyste napsali totální blbost



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: