Proč jsem si tuto knihu vybral?
Knihu jsme si vybral z prostého důvodu. a to z toho, že byla v audiotéce a že byla hezká :D <3. To jsem ale netušil, co za exclusivitku se v ní skrývá.
Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:
Lidi nedávají smysl, jsou iracionální :D.
Jaké lekce jsem si z této knihy vzal?
Reativita
Na cenu produktu se díváme s pohledem na ceny ostatních produktů, takže porovnáváme.
Trochu mimo, ale taky to sem patří pokud je sako zlevněné z 8 000 na 7 980, tak o nic nejde a neřešíme to, ale když mlíko z 29 zlevní na 9, tak je to pecka a jedem pro něj do kaufu přes celé město.
No zpět relativitě, jse o to, že pokud máme například v baru 2 slečny, tak nám bude připadat jedna hezčí než druhá. Ale když bychom ji potkali na ulici, tak nás třeba tolik neosloví. Když máme s čím porovnávat tak ty rozdíly velmi napomůžou k rozhodnutí.
Když budete mít na výběr ze zájezdů
Řím s polopenzí
Paříž s polopenzí
tady máme na výběr 2 stejné věci a ani jedno nás úplně neosloví… jénžé
Řím s polopenzí
Řím bez polopenze
Paříž s polopenzí
Tady na nás hned lépe působí varianta římu s polopenzí, protože ji dokážeme porovnávat s “udičkou” římem bez polopenze a rozdíl za nás rohodne. pokud by jste to někdo chtěl více vysvětlit, tak Kikin rád pomůže
Cenové kotvy
Druhý princip, který vám popíšu jsou cenové kotvy a to je
1$ malá káva 100ml
5$ velká káva 400ml
nedává to smyl? Správně! nedává, ale když mezi ceny přidáme cenu
1$ malá káva 150ml
4$ střední káva 400ml
5$ velká káva 500ml
tak cena velké kávy vypadá rázem pěkněji, takto na svém začátku stevl starbucks své ceny
Závěr
V knize je toho opravdu mnoho a pro ty, kteří si přečtou mou esej, jim rád vysvětlím všechny ostatní techniky, které jsme si já odnesl. Stačí si najít Kikina a on si na Vás čas najde