Guerilla marketing je takový marketing, který překvapí, je neobvyklý a netradiční a rozhodně si ho lidé zapamatují. Významným bodem Guerilla marketingu je využívání mnoha různých komunikačních kanálů.
Hodně se peru s tím, zda je Guerilla marketing opravdu dostupnější kretivní reklama s menší nákladovostí. Tento typ marketingu vidíme téměř vždy od větších firem. Převážně kvůli masové reklamě a velkému týmu profesionálů, kteří s kampaní můžou dál pracovat, jelikož to není jen o nápadu, ale s realizací (např nové obaly).
Pro menší a střední podniky si dokážu představit lokální využití. 1. Máme úzkou cílovou skupinu, na kterou můžeme zacílit + nákladovost při reklamě. Zároveň je vždy lehčí vymyslet něco pro ,,místní'', než na masu.
Gamechanger jsou v tomto sociální sítě, kde opravdu můžeme vymyslet content, který zaměří na masu a zvýší tak prodeje i někomu, kdo nemá rozpočet viz firmy jako Mcdonald apod. Každopádně i zde vidím problém, dnešní soc. sítě jsou zaměřeny na pozornost v prvních 5s a virální videa většinou ani nestihnou spojit video s brandem, natož něco prodat. Sestříhat a vymyslet něco, co bude kolovat a udělá dosah chce silnou kreativu a produkci, což nevím, zda má u menších firem uplatnění.
Ve výsledku chci říct, že tento typ marketingu bych zásadně využíval (u menších firem) u offline kampaní, kde bude hrát nejsilnější položku první dojem.
Tyto reklamní kampaně nebývají moc dlouhodobé. Je proto potřeba je dobře vyhodnotit, aby se mohla udělat brzy další, nová, ještě lepší reklama. Na stejnou nebo stejně dobrý reklamu už by lidé nereagovali stejně pozitivně.
Principy Guerilla marketingu:
Buď vytrvalý
Marketing je investice
Buď konzistentní
Tvoř důvěru zákazníka ve vás
Buď trpělivý
V marketingu používáme "zbraně"
Zisk je z prodeje, ne z marketingu
Buď prozákaznický
Využij momentů překvapení
Měř pečlivě a přesně
Buď v kontaktu se zákazníky i potenciálními zákazníky
Obsah je důležitější než forma
Neustále rozšiřuj marketingový program
Výhody:
Jednoduchost
Využití práce s psychologií
Schopnost na sebe upoutat sekundární publicitu
Malý rozpočet
Taktika Guerilla marketingu:
Udeřit na neočekávaném místě
Orientovat se na přesně vytipované cíle
Co nejdříve se stáhnout zpět