Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 07.04.2023

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Jaký je rozdíl mezi touto knihou a jakoukoliv jinou marketingovou, kterých je na trhu už mraky? Kniha prezentuje inovativní marketingové strategie, které jsou nákladově efektivní, kreativní a nekonvenční. Představuje alternativní přístup, který sází na kreativitu, vynalézavost a nízkonákladové taktiky. Cílovou skupinou jsou většinou podnikatelé - majitele malých firem a marketéři, kteří chtějí konkurovat větším společnostem s omezenými zdroji.


Vždy je důležité, a to autor několikrát zdůrazňuje, důležité porozumět zákazníkovi a přizpůsobit marketingové sdělení jeho potřebám a přáním.


Jaký je tedy podle autora knihy správný postup?


  1. Definujte svou cílovou skupinu: Určete konkrétní skupinu lidí, kteří si s největší pravděpodobností koupí váš výrobek nebo službu. To vám pomůže přizpůsobit marketingová sdělení jejich potřebám a preferencím. Bod, který asi není žádným překvápkem. Nicméně je důležité si tento bod zvědomit a během vymýšlení kampaně mít stále cílovou skupinu před očima. Líbil by se jim tento nápad? Je to něco, co si opravdu přejí? 


  1. Určete svou jedinečnou prodejní nabídku (USP): Zjistěte, čím se váš výrobek nebo služba liší od konkurence. To vám pomůže vytvořit marketingová sdělení, která zdůrazní vaše jedinečné vlastnosti a výhody. Mít silné USP a umět ho komunikovat cílové skupině je základ úspěchu. 


  1. Rozvíjejte své marketingové zbraně: Zvolte konkrétní marketingové taktiky, které použijete k oslovení cílové skupiny. Může jít například o sociální média, e-mail marketing, PR, reklamu nebo event marketing.


  1. Stanovte si budget: Určete, kolik peněz si můžete dovolit utratit za marketing. Guerilla marketing je známý tím, že je nákladově efektivní, takže si možná vystačíte s menším rozpočtem než tradiční marketingové metody. Nicméně pokud financí není obecně v projektu mnoho, je důležité nad nimi mít tím spíše kontrolu. 


  1. Vytvořte si marketingový kalendář: Naplánujte si marketingové aktivity na určité časové období, například na měsíc nebo čtvrtletí. To vám pomůže udržet si přehled a soustředit se na své cíle. Zároveň je důležité mít kalendář stále před očima a aktualizovat na základě reality. Pokud je potřeba je fajn udělat si i menší kroky a mít v kalendáři např. zaznamenané, kdy postovat příspěvky na sítích. 


  1. Realizujte svůj plán: Uskutečněte svůj plán tím, že budete provádět vybrané marketingové taktiky. Nezapomeňte sledovat výsledky a podle potřeby je upravovat.


  1. Měření výsledků: K vyhodnocení efektivity marketingového úsilí používejte metriky, jako jsou prodeje, vedení, návštěvnost webových stránek nebo zapojení do sociálních médií. Tyto informace využijte k vylepšení svého plánu a ke zlepšení budoucích marketingových kampaní. Sběr dat a následná optimalizace pomůže buď kampaň vylepšit ihned nebo minimálně vědět co do příště lépe. 


Jak může guerilla marketing třeba vypadat? 


V knize se píší takovéto příklady: 


  • Pouliční umění: Vytváření poutavých nástěnných maleb nebo graffiti na veřejných prostranstvích může pomoci upozornit na vaši značku a vyvolat rozruch.


  • Flash mob: Zorganizování skupiny lidí, kteří na veřejném prostranství předvedou choreografický tanec nebo jinou aktivitu, jež upoutá pozornost, může vytvořit virální moment, který se bude sdílet na sociálních sítích.


  • Udělat něco pobuřujícího nebo nečekaného může vyvolat pozornost médií a pomoci vaší značce vyniknout. Například restaurace může nabídnout jídlo zdarma každému, kdo se v Národní den ocenění krav dostaví v převleku za krávu.


  • Nabídka bezplatných vzorků vašeho výrobku nebo zřízení pop-up obchodu na frekventovaném místě vám může pomoci oslovit nové zákazníky a vzbudit zájem.


  • Kampaně v sociálních médiích: Vytvoření hashtagu nebo výzvy na sociálních sítích, která bude lidi vybízet k tomu, aby se zapojili do práce s vaší značkou, může pomoci šířit informace a vyvolat rozruch.



V prváku jsme si v rámci našeho projektu SWAPni to! zkusily takový mini guerilla marketing v Rígráčích, kde jsme pověsili prádelní šňůru mezi stromy a na to trička a různé fotky ohledně fast fashion. Pak jsme taky polepily Letnou našimi tričky s QR kódy s odkazem na naši akci.








Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: