Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.12.2023

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson


Proč jsem si knihu vybral?


Knihu jsem si vybral, protože o guerilla marketingu, jsem slyšel již v prváku a velmi mě to zaujalo, když jsme to použili při jednom BG. Zároveň mi vstanula na toto téma potřeba i teď z projektu, kdy mám za úkol marketingem zviditelnit film co půjde do kin. Při schůzkách s týmem, jsme narazili na to, že tím že máme poměrně omezený rozpočet, mohli bychom v nějaké formě využít Guerrilla marketing.


Co si z knihy odnáším?


Jedním z hlavních pilířů guerilla marketingu je kreativita. Podnikatelé by neměli být omezeni svým rozpočtem, a místo toho by měli hledat způsoby, jak vytvořit unikátní kampaně. klíčovým prvkem guerilla marketingu je schopnost zaujmout zákazníky. Tato kniha představuje různé příklady taktik, které mají za cíl vzbudit pozornost a emocionální spojení se zákazníky.


Marketing na Místě Události


Guerilla Marketing zdůrazňuje výhody propagace na místě události (event marketing). Místa jako veletrhy, konference nebo lokální festivaly mohou být ideálním prostorem pro nápadité guerilla marketingové akce. Jedním z jejich úspěšných příkladů bylo propojení značky s LGBT+ komunitou prostřednictvím své kolekce "Be True." Nike využil příležitosti na Pride Festivalech po celém světě k oslavě diverzity a inkluzivity. Konkrétně na Pride Festivalu v New Yorku Nike vytvořil zvláštní prodejní místo, které bylo designově pojato tak, aby reflektovalo barvy duhové vlajky LGBT+ hnutí. Toto místo bylo otevřeno po celou dobu trvání festivalu a nabízelo speciální edici "Be True" tenisek a sportovního oblečení. Tímto způsobem Nike nejen zaujal pozornost návštěvníků festivalu, ale také podpořil inkluzivní a rozmanitou zprávu a přinesl ji do srdce události. Tato strategie pomohla vytvořit pozitivní obraz značky a zároveň přinesla podporu LGBT+ komunitě.


Kampaň s překvapením (Stunt Marketing)


Jednou z nejzajímavějších myšlenek je koncept "stunt marketingu" neboli kampaň s překvapením. Guerilla marketingové akce mohou být provokativní nebo nečekané, aby upoutaly pozornost. Příkladem je kampaň společnosti Coca-Cola, která umístila automat na náměstí a vybírala odměnu výhradně za fyzickou aktivitu. Tímto způsobem zákazníci nejen dostali zdarma nápoj, ale také se stali součástí zábavného zážitku.


Viral Marketing


Viralní marketing je dalším klíčovým prvkem guerilla marketingu. Jedním z příkladů, který autor prezentuje, je úspěch kampaně "Will it Blend?" od společnosti Blendtec. Tato společnost vytvářela krátká videa, ve kterých blendovala neobvyklé předměty, a tyto videa se stala virálními. Tímto způsobem dosáhla ohromného množství exponovanosti a získala nové zákazníky.


"Guerilla Marketing" zdůrazňuje důležitost budování vztahů se zákazníky. Podnikatelé by neměli pouze cílit na jednorázový prodej, ale měli by se snažit vytvořit loajální zákaznickou základnu. Jde o přístup k měření úspěchu, který není založený pouze na tradičních metrikách, jako jsou prodeje. Je v něm brána důležitost sledování zvýšení povědomí o značce, nárůst loajálních zákazníků a pozitivního vnímání značky ve veřejnosti. Kniha představuje koncept "zákaznických ambasadorů," kteří jsou nadšení z produktu nebo služby a aktivně ji doporučují svým přátelům a rodině.


ATP?

Kniha mi krásně vysvětlila možnosti co guerilla marketing nabízí a jaké jsou formy jeho využití, dost mi to pomohlo k tomu se zamyslet jak bych použil guerrila marketing ve svém projektu a napadlo mě už při čtení několik použitelných nápadů, například použití světelných obrazců na domech ve městě. Nebo použití umělé inteligence na rekreaci hlasu již zemřelého člověka, kterou bychom mohli využít pak v rámci kampaně a vytvořit tím silný wow efekt. Celkově mi přijde že je v tomto typu marketingu nejdůležitější co nejvíc myslet out of the box a přijít s něčím co zajímavé a dává to smysl v rámci toho co propagujeme. Zvlášť v dnešní době technologií v tom vidím opravdu velký smysl a v podstatě neomezené možnosti.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: