Guerilla Marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 06.01.2023

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Esej na knihu

Guerilla Marketing

Jay Conrad Levinson


Dostávám se k téhle knížce asi po dvou letech. Použila jsem ji totiž v prváku, když jsme organizovali naši akci SWAPni to! Guerilla marketing mi pomohl kouknout se za roh klasických prvoplánových marketingových postupů a zamyslet se nad tím, jak vynaložit minimální finanční zdroje s velkým dosahem.


Myšlenka, která pro mě tehdy byla hodně převratná, spočívá v tom, že existuje tolik možných marketingových aktivit, kterými můžete pomoct svému byznysu růst, že spousta z nich nevyžaduje velké finanční investice. Je nutné použít jiné zdroje, jako je čas, energie a kreativita.


Tohle je 10 pravidel Guerilla Marketingu. Mně osobně pomohly pochopit například to, že marketing je složení velkého množství nástrojů a aktivit. Není to jenom o tom založit sítě a nasdílet to někam. To často nefunguje, protože sázení na jednu kartu je nebezpečné. Zároveň se ale všechno odvíjí od zákazníka, jako je zmíněno taky v těchto pravidlech. Je tedy třeba zákazníka znát, vědět kde se pohybuje, a tam se k němu dostat. K tomu je třeba být kreativní - překvapovat zákazníka, využít všech zdrojů, co mám kolem sebe k dispozici a měřit svoji úspěšnost.


1. You must have commitment to your marketing program. 

2. Think of that program as an investment. 

3. See to it that your program is consistent. 

4. Make your prospects confident in your firm. 

5. You must be patient in order to keep a commitment. 

6. You must see that marketing is an assortment of weapons. 

7. You must know that profits come subsequent to the sale. 

8. You must aim to run your firm in a way that makes it convenient for your cus- 

tomers. 

9. Put an element of amazement in your marketing. 

10. Use measurement to judge the effectiveness of your weapons.


Co z knížky používám i teď je nejúžasnější seznam 200 marketingových nástrojů. Když dělám marketingovou strategii a vybírám marketingová taktika, je super si připomenout kolik mám jako marketér možností a kam všude se můžu dostat. Tohle mi k tomu moc pomáhá. (Přikládám sem jen ukázku, protože je to v knížce na několik stránek 🙂)





Jak jsme teorii použili v projektu?


Při práci na Swapu jsme se v rámci guerilla marketingu docela rozjeli. Využili jsme některé klasičtější cesty, jako jsou sociální sítě, placená facebook reklama, oslovení konkurenčního subjektu za účelem vzájemné propagace atd. Zároveň jsme udělali dvě takové až učebnicové guerilla akce. Po letné jsme všude možně nalepili na trička QR kódy s naší událostí a v Riegráčích jsme si pověsili několik kusů oblečení mezi stromy - s QR kódy a fakty z oblasti fast fashion. Letná měla větší úspěch, než Riegráče, možná díky lepšímu rozložení triček všude kolem kyvadla, která si žila vlastním životem (než jsme je samozřejmě uklidili). V Riegráčích se za námi museli lidé zastavit, aby zjistili, co ukazujeme. Nicméně celková marketingová kampaň vedla k takovému úspěchu, že jsme pak na akci nestíhali a stála nám za dveřma fronta. :)


Když se za knížkou ohlížím teď zpětně, přijde mi guerilla marketing tak profláklý, že už vlastně jedna z hlavních point knížky - být originální a mít navrch nad ostatními, protože znám guerilla marketing a jeho přístupy - už vymizela. Pořád si myslím, že dokáže knížka shiftnout přemýšlení o marketingu jako takovým a trochu nás vyvede z naší škatulky a představ. Takže nový mindset je asi to nejlepší, co knížka může nabídnout. 🙂 Některé detaily knížky, jako třeba to, že je třeba měřit a zaměřit se na zákazníka se dá najít v každé (dobré) marketingové knížce. Díky za seznam marketingových nástrojů. Alelůja!





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

24.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 1

Kategorie: Učení

Body: 1

Kategorie: Učení

Body: 1

Kategorie: Učení

Body: 1

Sleduj nás na sociálních sítích: