Dlouhý chvost


2 body

Hodnocení: 20 %

Přidáno: 29.01.2020

Dlouhý chvost   Chris Anderson

Dlouhý chvost Vladislav Ostanin




V rozkvětu digitálního věku, Chris Andersonova kniha “Dlouhý chvost” . Nový model podnikání “, pro jistotu. Tradiční média vyvolala fenomén hitů. Televize, rádio, časopisy, noviny - to vše fungovalo pro popularitu. Herci, hudebníci přes noc se stali modly mnoha. Diskutovalo se o nich na ulici, v kuchyni, v kanceláři. Lidé měli společná témata každý den. Návrh však neslouží zájmům všech. Ano, a mohlo by to? Stěží.

V podmínkách fyzických omezení skladovacích míst a času pořadu se ukázalo být nerentabilní vyrábět specializované produkty: „intelektuální literatura“, retro hudba, arthouse. Proto tržní hospodářství přineslo trháky a bestsellery. Maximálně uhradili náklady na výrobu.

Ale to nemohlo pokračovat pořád. Rozvoj internetu a digitálních technologií položil základy kulturního relativismu a mezeru v poptávce. Uživatelé kupovali, stahovali, sledovali, poslouchali, co chtěli. Objevil se koncept „Dlouhého chvost“. Ukázalo se, že měl mnoho zboží: hračky, jídlo, hudbu, filmy, knihy. Ale především se to odrazilo v produktech kultury a zábavy. Napster navždy změnil hudební průmysl, Amazon změnil knižní průmysl. Objevil se účinek ústního slova. Uživatelé si vyměnili digitální zboží a vzájemně si je doporučovali. Model Long Tail není nový, ale bez nových informačních technologií by to nebylo možné.

„Tajemství vytvoření prosperujícího podniku v„ Dlouhém chvostu “lze formulovat do dvou vět:  zpřístupnit vše;  Pomozte spotřebiteli najít to. “ Anderson navrhuje svěřit spotřebitelům výběr a obrátit se na „moudrost davů“: „Zde nejsou výhody pouze ekonomické - spotřebitelé si svou práci dělají lépe. Jejich recenze jsou často dobře a jasně napsány, vycházejí z reality a jsou jim důvěryhodní i další spotřebitelé. “Chris Anderson má kromě toho, že je ekonomem, literární talent, píše fascinujícím a přístupným způsobem. Kniha je čtena jako román jedním dechem. Přinese tento model v budoucnu revoluci? Možná. Ale musíte se o to postarat hned teď, spotřebitelé již pracují. Tam, kde je tradiční ekonomika bezmocná, přichází ekonomika specializovaných produktů.



Hodnocení: 20 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Křečková - 16.04.2020 - 12:11


Opět podobně jako u eseje k Páté disciplíně Tvé eseje jsou jako popisem o čem kniha je. To ale není důvod, proč si je píšete. Je to vaše reflexe! Propojení teorie a praxe! Popis vašich zjištění! Jak můžeš teorii z knihy použít? Jak se to pojí s využitím na projektu? Využíváš této teorie? Prodáváš položky s malým obratem? Jak se to pojí s Tvými vzdělávacími záměry?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: