Bohatý táta, chudý táta
Proč jsem si knihu vybral?
Tuto knihu jsem si vybral, jelikož chci rozšířit své obzory do finančního světa pomocí této knihy. Již od mala mi můj otec vkládal do hlavy informace o aktivech a pasivech, a poté, co mi můj kamarád řekl o této knize a o principech, které jsou v ní popsány, jsem si musel knihu přečíst.
Co jsem si z četby odnesl? Co jsem se díky knize
naučil?
V knize autor pojednává
o principech pasiv a aktiv, jež považuji za jeden ze základních principů
finanční gramotnosti. Až díky této knize jsem si řádně uvědomil, co znamená investovat
a co znamená bohatství.
Kniha se dělí do 6 kapitol/lekcí:
Lekce první „Bohatí nepracují pro peníze.“
Toto je myšlenka, která mi asi nejvíce utkvěla v hlavě, neboť nám popisuje, jak vypadá tok peněz bohatých. Dále nás učí, jak vnímat naše peníze a zdali je používáme pro zhodnocování aktiv nebo je ztrácíme v pasivech. V této lekci také můžeme vidět několik grafů, například ten, kde se vyobrazuje rozdíl mezi tokem peněz u bohatých a chudých.
Lekce druhá „Proč vyučovat finanční gramotnost?“
V této lekci se pojednává o nedostačující výuce finanční gramotnosti, která dostává lidi do „bludného kruhu“. Pokud se totiž do něj dostanou, tak vydělávají, aby splatili všechny závazky a čím vyšší mají příjem, tím větší náklady, a proto nikdy nedosáhnou bohatství. Naučíme se zde jak efektivně rozkládat finance do investicí.
Lekce třetí „Hleďte si vlastního byznysu.“
Vzhledem k mé aktuální pracovní pozici v jedné velké společnosti vnímám princip této lekce nejintenzivněji ze všech. A to proto, že všechny mé úspěchy, kterých dosahuji, nejsou můj profit, ale získávám jimi zisk pro majitele firmy. Jde totiž o to, že princip této lekce nás nabádá, abychom investovali a tím si tvořili vlastní byznys, a ne byznys někoho jiného.
Lekce čtvrtá „Historie daní a moc korporací“
Zde autor popisuje myšlenku, že bohatí by měli na daních platit více než chudí. Taky to, že střední platová třída trpí daněmi ze všech nejvíce, protože právě z jejich daní se platí dávky pro nejnižší třídu, díky kterým nemusí často ani pracovat. Dále se zde také mluví o moci korporací, kde pomocí nichž může bohatá vrstva krátit daně skrze zvyšovaní nákladu, nebo nákupů materiálů do firmy.
Lekce pátá „Bohatí peníze vytvářejí“
Zde se můžeme dočíst o tom, jak někteří z nás pociťují strach o své jistoty (např. dům a sociální postavení). A tak raději zůstanou v nepříjemném, ale jistém sektoru, kdy žijí pro své poplatky a závazky, a tím se stávají otroky svého zaměstnání.
Lekce šestá „Pracuj, aby ses učil - nepracuj pro peníze“
V poslední lekci nám Robert vysvětluje to, že bychom měli navždy zůstávat otevřeni novým informacím a abychom se nebáli vystoupit z naší komfortní zóny. Abychom se nebáli zase sestoupit z řad „učitelů“ mezi žáky a přistupovat k věcem zvídavě a s pokorou.
Propojení/ využití v Tiimi
V rámci našeho týmu si myslím, že pokud si všichni nastavíme mysl, abychom budovali firmu, aktiva a chytře investovali, stejně jako Robertův bohatý táta, tak dosáhneme neuvěřitelných výsledků, a to nejen v pracovním životě.
Závěr
Na závěr chci podotknout, že mi tato kniha velmi ovlivnila vnímání mé práce a finančního světa. Jsem velice rád, že jsem si knihu přečetl, protože konečně vidím cestu, jak používat rady, které mi dal můj otec, když jsem byl mladý.