Kniha uvádí 8 strategií, jak vyrůst a ovládnout trh. Vybrala jsem si dvě, které mě zaujaly nejvíce a které můžeme použít u společností a projektů našich rozměrů.
“Každá společnost je ve skutečnosti značkou, ačkoli tuto značku nijak navenek neprosazuje. Už jen samotná existence společnosti a její věnování se nákupu a prodeji vytvářejí jasnou představu v mysli všech, kteří o společnosti uslyší nebo v ní obchodují. Tito lidé budou mít o společnosti pravděpodobně jisté povědomí.”
Pokud chcete vybudovat své značce dostatečně silnou reputaci, sílu a stabilitu na trhu, je potřeba aby vaše společnost cíleně zvyšovala povědomí veřejnosti o značce. Není ale cílem vybudovat stejné povědomí u všech cílových skupin. Např. fast food McDonald´s navštíví z úplně jiných důvodů a potřeb teenager, matka nebo důchodce.
U značky musíme odlišit tři základní pojetí značky: integrita značky, identita značky a image značky.
Integrita značky je příslibem hodnoty společnosti a představuje klíč k získání důvěry zákazníka.
Identita značky = vytvoření obrazu toho, jak chce být společnost vnímána navenek
Image značky je už pak rozhodnutím, jak se daná společnost liší od svých konkurentů
K čemu nám tedy silná značka je?
Lze značku vybudovat za každou cenu?
Ano. Značku je možné vytvořit ze všeho. Příklady, které kniha uvádí.
2. Expandujte dosažením vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti firmy
Z počátku společnosti řeší pouze krátkodobé problémy. Zaměřují se na vývoj produktu/ služby, vyplácení mezd, souboj s konkurencí. Pokud společnost opravdu řeší zákazníkův problém brzy se rozrostou a třeba budou mít i možnost expandovat. V tu chvíli přichází otázka i práce na společenské odpovědnosti firmy. Charitativní organizace, politické strany či dobročinné organizace ti všichni žádají o finanční příspěvek nebo i jinou formu pomoci.
Jaké výhody přinese společnosti zlepšení pověsti?
Mezi další strategie pak patří: