8 strategií růstu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 18.01.2023

8 strategií růstu; Jak ovládnout trh   Philip Kotler a Milton Kotler

Kniha uvádí 8 strategií, jak vyrůst a ovládnout trh. Vybrala jsem si dvě, které mě zaujaly nejvíce a které můžeme použít u společností a projektů našich rozměrů. 


  1. Expandujte vybudováním silné značky 

“Každá společnost je ve skutečnosti značkou, ačkoli tuto značku nijak navenek neprosazuje. Už jen samotná existence společnosti a její věnování se nákupu a prodeji vytvářejí jasnou představu v mysli všech, kteří o společnosti uslyší nebo v ní obchodují. Tito lidé budou mít o společnosti pravděpodobně jisté povědomí.”


Pokud chcete vybudovat své značce dostatečně silnou reputaci, sílu a stabilitu na trhu, je potřeba aby vaše společnost cíleně zvyšovala povědomí veřejnosti o značce. Není ale cílem vybudovat stejné povědomí u všech cílových skupin. Např. fast food McDonald´s navštíví z úplně jiných důvodů a potřeb teenager, matka nebo důchodce. 


U značky musíme odlišit tři základní pojetí značky: integrita značky, identita značky a image značky. 


Integrita značky je příslibem hodnoty společnosti a představuje klíč k získání důvěry zákazníka. 

Identita značky = vytvoření obrazu toho, jak chce být společnost vnímána navenek

Image značky je už pak rozhodnutím, jak se daná společnost liší od svých konkurentů


K čemu nám tedy silná značka je?

  1. Společnosti si mohou účtovat vyšší cenu, což pak vede k vyšším ziskům a tedy i k prostředkům na další rozšíření podniku. 
  2. Silné postavení při hledání distribučních kanálů
  3. Ve chvíli, kdy se podaří značce získat důvěru a uznání, mohou společnosti umístit stejné jméno značky na řadu dalších produktů ve výrobě. 


Lze značku vybudovat za každou cenu? 

Ano. Značku je možné vytvořit ze všeho. Příklady, které kniha uvádí. 



2. Expandujte dosažením vynikající pověsti v oblasti společenské odpovědnosti firmy

Z počátku společnosti řeší pouze krátkodobé problémy. Zaměřují se na vývoj produktu/ služby, vyplácení mezd, souboj s konkurencí. Pokud společnost opravdu řeší zákazníkův problém brzy se rozrostou a třeba budou mít i možnost expandovat. V tu chvíli přichází otázka i práce na společenské odpovědnosti firmy. Charitativní organizace, politické strany či dobročinné organizace ti všichni žádají o finanční příspěvek nebo i jinou formu pomoci. 



Jaké výhody přinese společnosti zlepšení pověsti? 



Mezi další strategie pak patří:







Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: