jak zaujmout


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 01.04.2024

jak zaujmout hned na poprvé   Chip Heath

Knížka "Jak zaujmout hned napoprvé" mě zaujala právě ve chvíli, kdy jsem hledala způsoby, jak být lepší ve sdílení svých myšlenek a příběhů. Sama jsem teď v nemocnici a tento čas mi hodně pomáhá nejen v uzdravení, ale i v tom, jak lépe porozumět sobě a ostatním. Zjistila jsem, že principy z této knihy mohou být skvělým nástrojem nejen pro osobní rozvoj, ale i pro pomoc druhým.


První klíčovou myšlenkou je princip zvaný SUCCESs 


Simplicity (jednoduchost),

Unexpectedness (neočekávanost)

Concreteness (konkrétnost)

Credibility (věrohodnost)

Emotions (emoce)

Stories (příběhy)


Teorie z knihy:

  1. Jednoduchost – Základem je zjednodušení složitých konceptů na základní, ale významné myšlenky. Teorie tvrdí, že pro maximální efektivitu komunikace je nutné zaměřit se na jádro sdělení a odstranit nadbytečné detaily. To umožňuje posluchačům lépe pochopit a zapamatovat si hlavní myšlenku.


  1. Neočekávanost – Aby bylo sdělení zapamatovatelné, musí obsahovat prvek překvapení nebo neočekávaný zvrat. Teorie za tímto stojící tvrdí, že neočekávané informace zvyšují pozornost a zájem, což vede k lepšímu zapojení a udržení pozornosti posluchače.


  1. Konkrétnost – Abstraktní myšlenky jsou často těžko pochopitelné a zapamatovatelné. Konkrétnost znamená použití specifických příkladů a obrazných detailů, které pomáhají posluchačům vizualizovat a lépe pochopit sdělené informace.


  1. Důvěryhodnost - Pro přesvědčivost jakéhokoli sdělení je klíčová jeho věrohodnost. Tento princip zdůrazňuje význam autority mluvčího nebo pevných důkazů a statistik, které podporují sdělené informace, aby byly pro posluchače přijatelné a věrohodné.


  1. Emoce - Zapojení emocí do sdělení zvyšuje jeho odolnost a odůvodnění pro jednání. Teorie naznačuje, že lidé jsou více motivováni k jednání, když cítí emocionální spojení s příběhem nebo myšlenkou, což vede k silnějšímu a trvalejšímu vlivu na jejich chování.


  1. Příběhy - Příběhy jsou přirozeným způsobem, jakým lidé zpracovávají a pamatují si informace. Využití příběhů v komunikaci umožňuje posluchačům lépe se s informacemi spojit, aplikovat je na vlastní život a sdílet je s ostatními. Příběhy mohou sloužit jako nástroj pro demonstraci aplikace myšlenky v praxi, což zvyšuje její přitažlivost.




Moje využití:







Používání těchto principů v životě na klinice mi ukázalo, jak může být jenom povídání a trocha naslouchání supermoc, když do toho dáš smysl a pozornost. Mluvit jednoduše a jasně mi hodně pomohlo vysvětlit „kámoškám“ na klinice, jak si poradit s problémy, a vypadá to, že jim to fakt pomohlo. Když jsem byla upřímná a sdílela svoje zkušenosti a city, vytvořilo to mezi námi pevný most důvěry. To, že jsem otevřeně mluvila o tom, co mě trápí, co se mi povedlo a jak se pořád učím, dalo ostatním pocit, že v tom nejsou samy, a ukázalo jim, jak čelit vlastním výzvám.

Ukázat svoje emoce a říct, že mít je, je úplně normální, pomohlo všem vidět, že vyjadřovat to, co cítíme, je důležitý krok k uzdravení. Příběhy, co si tu vyprávíme, jsou „srdcem“ našeho společného příběhu na téhle klinice. Každý má svůj vlastní, ale všechny mají něco společného – hledání cesty, jak se cítit líp.


Tato zkušenost mě naučila, že sdílení a komunikace mohou být silnými nástroji nejen pro osobní růst, ale i pro poskytování podpory a pochopení ostatním. Sdílením svých příběhů a principů, které mi pomáhají, doufám, že i já mohu inspirovat a pomoci ostatním na jejich vlastní cestě k uzdravení.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: