Why We Buy


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 03.01.2024

Why We Buy   Paco Underhill

Why We Buy

Paco Underhill

 

Positioning

Extrémně zajímavá myšlenka je právě umísťování obchodů. Například parfumérie vedle elektra, kdy žena jde do parfumerie a muž mezitím do elektra. Vidím tam spojitost, když jsem před lety chtěl stavět bezkontaktní automyčku, tak jsem vyhledával pozemky zejména u nákupních center. Tehdy jsem něměl extra důvod proč, zkrátka mi to připadalo logické. Avšak dnes už vidím tu spojitost s touto knihou a zejména positioningem v praxi. Muž umyje auto, zatímco žena nakoupí potřebné v obchoďáku.


Muži a nakupování

Obecný názor je, že muži nakupování nesnášejí. To je jeden z hlavních důvodů, proč většina marketingu je mířena spíše na ženy, až na určité výjimky. Například u nás v Chew It míříme marketingem také především na ženy. Avšak to je spíše z důvodu, že ženy jsou skutečně dle průzkumů naše cílovka.


Co chtějí ženy

Zajímavá myšlenka autora byla, když se zmínil o podnikání s vlastní čerpací stanicí. Umístil by totiž před ní banner „Čisté toalety“. Tím předpokládá přilákání více žen, které následně pravděpodobně nakoupí.


Prodávají emoce

Emoce jsou hlavním zdrojem prodejů. Tak jako si ze zoufalosti zaplatíme záchod v metru, když není kam. Stejně tak si z hladu koupíme nezdravé rychlé občerstvení. Stejně tak si koupíme Fidget Spinner, protože je to trendy a má ho každý. To vede v Experience Shoppingu. Nakupování nemusí být jen nudné a končit u placení. Může to být i zábava. Některé obchody dělají celý nákupní proces zábavný, aby zákazník nekupoval jen proto, že chce výsledný produkt. Ale chce, aby si užil celou cestu nákupem. Typickým příkladem může být nákup nového auta. Kdy cesta začíná svezením, pokračuje půjčením auta na víkend, konfigurací a designováním konkrétního modelu. A končí slavnostním převzetím u dealera, flaškou kvalitního alkoholu nebo kyticí a skvělým přátelským vztahem s prodejcem.


Ecommerce

Ecommerce pravděpodobně masivně nezlikviduje kamenné obchody. Tak jako již dnes, budou fungovat v zájemné synergii, kdy kamenné obchody budou spíše jako zkušební místa, kde zákazníci produtky uvidí a vyzkouší je, ale také jako výdejní místa, kdy zákazník nakoupí právě na E-Shopu.


Udržení pozornosti

Dnes je všude kolem moc ruchu, na e-shopech je to o to horší, jelikož kliknout na jinou stránku zabere 2 kliknutí, zatímco přejít do jiného kamenného obchodu zabere pár kroků. Nejtěžší není tedy dostat zákazníka do obchodu, ale pak ho tam udržet. Je důležité si v obchodě hrát s emocema zákazníka, které vedou k impulzivním nákupům.


Práva strana je ta pravá

Zákazníci častěji koukají vpravo, takže veškeré věci, které chceme nutně prodat, by měly být umístěny spíše vpravo, stejně tak, jako texty, které vedou ke konverzi.


Upoutání pozornosti

Pokud máme zákazníka na obchodu/eshopu, je nejdůležitější ho tam udržet a provést. Skvělá je v tom Ikea, která klienty vede přesně přes celý obchod, dokonce i zkratky jsou sestavené s myšlenkou nákupu. I Eshop by tak měl mít příjemné inspirativní prostředí, které zákazníka baví.


ATP

Myšlenka umístění věcí vpravo je opravdu zajímavá a jistě ji na našem Eshopu www.chewit.cz brzy zrealizuji. Stejně tak chci více upravit uživatelské rozhraní, aby bylo pro zákazníka větším zážitkem a nebylo pouze prodejním místem. Ale místem, kde se zábava střetává s prodejem.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: