The flatter the organization, the more important it os to focus on It’s leading thoughts.
Knížku jsem si přečetla po návratu z Finska. Ve Finsku jsem se setkal s Johannesem Partanenem, autorem knihy, o které je tato esej. Johannes a cesta do Finska byla mou motivací si knihu přečíst. Bylo zajímavé ji číst po setkání se s autorem a po návštěvě Tiimiakatemie v Jyvaskyle a proakatemie v Tampere. Zpětně si myslím, že jsem si ji měla přečíst mnohem dříve, ideálně by ji měl každý přečíst při příchodu do Tiimi.
Tady u nás v Praze, v Tiimi žijeme follow up knihy. Každý den ji prožíváme v praxi. Johannes Partanen nás hodně vyzíval k tomu, abychom věci dělali tak, jak chceme my a dává nám to smysl. Vyzíval nás, abychom si věci upravovali tak, aby fungovali v podmínkách v Praze a to si myslím děláme. Je důležité najít balanc mezi dodržováním principů a pravidel z knihy a děláním věcí tak jak dávají smysl.
We muset be the change we wish to see from the world. Jakou změnu chci vidět ve světě? I asked myself the question.
A jakou změnu ve světě chceš vidět ty?
Kniha je rozdělená do 3. částí
Proč náš tým neplní RD?
My jsme v týmu nikdy nevynaložili větší úsilí na to Rocket model pochopit a nidky jsme se o něm v týmu více nebavili. A vlastně ani nevím proč.Pár z nás bylo na workshopu na Rocket days, ale Rdo týmu nepronikl. Johannesem jsme se také ptali proč týmy ve Finsku neplní Rocket model. Odpověděl: Jednoduché je těžké pochopit. A doporučil nám ať to hlavně děláme tak, jak nám to vyhovuje v našich podmínkách
Akční krok: otevřít téma Rocket Model u nás v týmu - udělat na něj TS.
Jedna z hlavních myšlenek, kterou si z knihy odnáším je ‘Spirálové učení’. Základem metodiky Tiimiakatemia je dělání, poté reflektování, poučení se a opět dělání. Náš proces je cyklus.
The flatter the organization, the more important it os to focus on It’s leading thoughts.
Knížku jsem si přečetla po návratu z Finska. Ve Finsku jsem se setkal s Johannesem Partanenem, autorem knihy, o které je tato esej. Johannes a cesta do Finska byla mou motivací si knihu přečíst. Bylo zajímavé ji číst po setkání se s autorem a po návštěvě Tiimiakatemie v Jyvaskyle a proakatemie v Tampere. Zpětně si myslím, že jsem si ji měla přečíst mnohem dříve, ideálně by ji měl každý přečíst při příchodu do Tiimi.
Tady u nás v Praze, v Tiimi žijeme follow up knihy. Každý den ji prožíváme v praxi. Johannes Partanen nás hodně vyzíval k tomu, abychom věci dělali tak, jak chceme my a dává nám to smysl. Vyzíval nás, abychom si věci upravovali tak, aby fungovali v podmínkách v Praze a to si myslím děláme. Je důležité najít balanc mezi dodržováním principů a pravidel z knihy a děláním věcí tak jak dávají smysl.
We muset be the change we wish to see from the world. Jakou změnu chci vidět ve světě? I asked myself the question.
A jakou změnu ve světě chceš vidět ty?
Kniha je rozdělená do 3. částí
The Rocket Model
The Applying Theory to Practice (ATP)
Tools to Make the Team Coach’s Job Easier
Proč náš tým neplní RD?
My jsme v týmu nikdy nevynaložili větší úsilí na to Rocket model pochopit a nidky jsme se o něm v týmu více nebavili. A vlastně ani nevím proč.Pár z nás bylo na workshopu na Rocket days, ale Rdo týmu nepronikl. Johannesem jsme se také ptali proč týmy ve Finsku neplní Rocket model. Odpověděl: Jednoduché je těžké pochopit. A doporučil nám ať to hlavně děláme tak, jak nám to vyhovuje v našich podmínkách
Akční krok: otevřít téma Rocket Model u nás v týmu - udělat na něj TS.
Jedna z hlavních myšlenek, kterou si z knihy odnáším je ‘Spirálové učení’. Základem metodiky Tiimiakatemia je dělání, poté reflektování, poučení se a opět dělání. Náš proces je cyklus.
ATP
TOOLS
Learning contract
Learning Contract se stal jedním z nástrojů, který jsem si úplně nejvíce oblíbila. Nikdy předtím jsem ho nepoužívala, ale nyní si myslím, že je to skvělý nástroj. Jako někdo, kdo má tendenci věnovat se všemu najednou a nakonec nedávat ničemu 100 %, jsem zjistila, že Learning Contract mi pomáhá stanovit si priority a vybrat si specifické oblasti, kterým se chci věnovat. Tento proces mi umožňuje lépe se soustředit a dosahovat lepších výsledků v oblastech, které si vyberu. V rámci mého týmu jsem se snažila podporovat sdílení našich Learning Contractů na týmových setkáních, abychom si vzájemně pomáhali. Sdílení se docela vydařilo, ačkoliv si nejsem zcela jistá, jestli to významně pomohlo v rozvoji oblastí, které jsme si vytyčili. Možná to nepřineslo očekávané výsledky, ale i tak považuji za cenné, že jsme se o naše cíle podělili a mohli se z toho něco naučit.
Skill profile
Když jsme poprvé vyplňovali Skill Profile, byla jsem trošku zmatená, nebyla jsem si jistá, jak správně hodnotit jednotlivé oblasti. Po přečtení knihy, která mi dala lepší popisy jednotlivých oblastí, jsem pochopila, jak se Skill Profilem pracovat, aby mi pomáhal v rozvoji. Nyní, na konci druhého semestru, vnímám Skill Profile jako mnohem lepší nástroj. Tento způsob reflexe nám umožní lépe identifikovat oblasti, kde jsme silní a kde máme prostor pro zlepšení, což je klíčové pro náš další osobní a profesní rozvoj.
Seznámení se s těmito sedmi zákony mi pomohlo lépe pochopit chování koučů v Tiimi. Každý z těchto zákonů osvětluje různé aspekty jejich přístupů a metod, což mi umožnilo vidět, proč se kouči chovají určitým způsobem.
THE LAW OF NON-INTERVENTION Don’t intervene when you feel like you should. Intervene when you feel like you shouldn’t.
THE LAW OF SLOW LEARNING Learning is much slower, rather than faster. After 40 years of experience, I would add another „much“. Much, MUCH slower than faster. It is a process of perception.
THE LAW OF THE THIN, RED THREAD Trust the process and tolerate uncertainty and chaos.
THE LAW OF THE LEARING ENVIRONMENT The learning environment is much more important than we understood at first.
THE LAW OF THE TEAM COACH’S ROLE The team coach is not a member of the team. You are a friend, but you are not a friend.
THE LAW OF THE CUSTOMER RELATIONSHIPS The more meetings, the more deals and contracts.
THE LAW OF INTERVENTION You show the way because you care. You show love and care.