The Innovator’s Dilemma


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.03.2024

The Innovator’s Dilemma   Clayton M. Christensen

Brzy mě čeká vedení dlouho zavedé firmy a je na ní znát, že se zde již dlouho neinovovalo a nezkoušeli se nové věci. produkty i propagace se držela při zemi a je to následně znát téměř na všem.


Z knihy výplívá to, že pokud malá firma nedělá inovace je to opruvdu průser, protože s nedostatkem inovací mají problém hlavně velké firmy, protože se drží svého aktuálnímu úspěchu a tak přestanou myslet na budoucnost a hledat nové možnosti.


Bohužel jak všichni výme, nic netrvá věčně a všechny zavedené firmy musí buďto začít aktivně vyhledávat nové příležitosti a nebo se začně blížit jejich datum expirace.


Tradice x inovace


Jedním z důvodů, proč podniky krachují je, že jsou příliš vázaní na jejich dliouholeté tradice a nedokáží hledat nové příležitosti. problém je že zákazníci se mění stále a tak je nutné se jim přizpůsobovat a nebo hledat upně nové vlastní trendy.


Rozdíl mezi inovacemi:

Rozlišení mezi udržujícími a disruptivními inovacemi: Udržující inovace zlepšují výkon produktů tak, aby vyhovovaly stávajícím požadavkům zákazníků. Naopak disruptivní inovace se obvykle objevují na periferii trhu a postupně se šíří, často díky nižším nákladům nebo novým vlastnostem, které přitahují dosud neuspokojené zákazníky. Pro začínající podnikání to znamená, že by měli zvážit, zda chtějí zlepšit stávající trhy, nebo se snaží otevřít zcela nový segment.


Pochopení selhávaní velkých zajetých firem:

Velké zajeté firmy vetšinou selhávají z prostého důvodu a to je závislost na jejich dlouhodobých bussines modelech. Závislost na aktuálních zákaznících a strach z jejich stráty v případě změn. Závislost na aktuálních dodavatelích a nevyhledávání nových. Malé firmy tohoto často využívají a tam kde mají velké mezery zautoří a časem velké i překonají.


Řízení technologické změny:

Malé firmy jsou více flexibylní a nemusí se v případě změn na nic ptát svých investorů. Tím pádem dokáží každou inovaci rychleji aplikovat. Aplikují nové modeli a experimentují bez omezení.


Trpělivost a finanční zdraví:

Malé firmy musí být trpelivé s efektem jejich inovací, ale zároveň malé rozpočty nusí klást obrovzký důraz na obrat a ziskovost. Je však důležité aby člověk dokázal být trpelivý a investoval penize spíše do rozvoje.


Adaptace:

Pokud chceme uspět, musíme se umět adaptovat na veškeré situace a využít toho, že něco takového se dělá velkým firem opravdu těžko. Musíme být flexibylní a otevřeni novým příležitostem, nebát se riskovat a jít na hranu.


Jak inovovat?

Inovace je proces, kterým se vytvářejí nové nebo vylepšené produkty, služby, procesy nebo myšlenky, které přinášejí hodnotu lidem nebo organizacím. Zde je několik kroků, jak správně inovovat:


1. Porozumění potřebám zákazníků: Identifikujte potřeby a problémy svých zákazníků. Prozkoumejte jejich chování, preference a touhy.


2. Výzkum a vývoj: Investujte do výzkumu a vývoje, abyste vyvinuli nové nápady a technologie. Můžete spolupracovat s vědeckými institucemi, inovačními laboratořemi nebo s interním týmem odborníků.


3. Brainstorming a generování nápadů: Požádejte svůj tým o zapojení do brainstormingu a generování nových nápadů. Buďte otevření novým myšlenkám a inovativním přístupům.


4. Analýza a výběr: Analyzujte a vyberte nejlepší nápady. Zvažte jejich proved



5. Prototypování a testování: Vytvořte prototypy vašich nápadů a testujte je s cílovou skupinou. Zpětná vazba od uživatelů vám pomůže lépe porozumět jejich potřebám a připomínkám.


6. Implementace: Po úspěšném testování implementujte inovace do vašich produktů, služeb nebo procesů.


7. Monitorování a zpětná vazba: Sledujte výkon nových inovací a sbírejte zpětnou vazbu od uživatelů. To vám pomůže identifikovat příležitosti k dalšímu vylepšení nebo úpravám.


8. Kultura inovace: Vytvořte v organizaci kulturu inovace, která podporuje tvorbu a sdílení nových nápadů. Buďte otevření změnám a učte se z neúspěchů.


9. Spolupráce: Spolupracujte s externími partnery, dodavateli a odborníky na podporu inovací. Otevřená spolupráce může vést k novým perspektivám a nápadům.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: