Startup za pakatel


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 30.10.2022

Startup za pakatel   Chris Guillebeau


Tato kniha pro mne byla docela „eye opening.“ Představovala jsem si, že kniha o podnikání bude psána ve stylu „Jak z lidí vyždímat co nejvíce peněz a být boháčem za co nejkratší dobu.“ O tom ale tato kniha není. Jejími hlavními tématy jsou svoboda a hodnota. 

 

Svoboda pro mne znamená být nezávislá, být svým vlastním šéfem.

Hodnotou je pro mne pomáhat ostatním lidem.

 

Podnikání zde není považováno jako hlavní náplň života, ale jako nástroj k dosažení našich hodnot. Stejně tak jako my, v Tiimi Akatemia, se neučíme podnikat, ale skrze podnikání se učíme být všestrannými lidmi.

 

Kniha obsahuje mnoho případových studií, jinak řečeno příběhů lidí, kterým se za pomocí budování Mikrobyznysu podařilo vést nezávislí a smysluplný život. Podařilo se jim najít způsob, jak prožít svůj sen a jak si udělat dobrou živnost z něčeho, na čem jim záleží.


„Cílem není rychle zbohatnout, ale vybodovat něco, čeho si ostatní budou cenit natolik, že za to zaplatí.“


Kniha je velmi motivující. Pohlíží na podnikání z jiného úhlu a snaží se jej co nejvíce zjednodušit a ukázat lidem, že nejdůležitější je PROSTĚ ZAČÍT.


Kromě inspirujících příběhů poskytuje i mnoho rad a konkrétních návodů k zakládání vlastního mikrobyznysu. 


Co jsem si z knihy odnesla k vlastnímu budoucímu podnikání?

*Šablona pro podnikání (v knize)

1.     Rozhodnu se, o jaký produkt či službu půjde.

-       Zaměřte se na bod, kde se prolíná, co máte rádi a za co jsou lidé ochotni platit.

-       Dám lidem, co opravdu chtějí, ne to, co si myslí, že potřebují. = Dejte jim rybu

-       Většina potřeb je založena na emocích: chceme být milováni a mít jistotu.

-       Vášeň + dovednost —-> problém + trh = příležitost 

-       Být jiná nestačí, musím být lepší než konkurence

-       Přemýšlejte, v čem jste dobří, a nejen o tom co vás napadne jako první.

-       Transformace dovedností

-       TIP: Prodávej řešení k problémům (sociálním) nebo něco, co léčí bolest


2.     Vytvořím programové prohlášení

-       Vystihuje můj podnikatelský záměr (140 znaků)


3.     Udělám průzkum trhu

-       Kdo si můj produkt koupí?

-       Požádám cílovou skupinu o zpětnou vazbu


4.     Vytvořím lákavou nabídku

-       Hodnota je více než vlastnosti. (dbej na správný popis své nabídky – Co lidem opravdu přinese?)

-       Postrčení zákazníků = vytvořit v nich pocit: „To musím mít hned“

-       nabídka co se nedá odmítnout

o   Na webu stránka s často kladenými dotazy

o   Úžasná záruka

o   Nadstandartní plnění



5.     Umění sebepropagace – pošťouchnutí

-       50% času na vytváření a 50% času na propagaci a komunikaci

-       Buduj vztahy

o   Plán strategického dávání

o   Giveaway

-       *Jednostránkový plán propagace

-       Dávej zdarma zdarma dostaneš

-       Vyvolej v zákazníkovi pocit hrdiny


6.     Zaměřím se na zisk

-       Založ cenu na přínosech nikoli na nákladech

-       Poskytni zákazníkům omezený rozptyl cen – kotevní cena

-       Experimentuj s cenami

-       Zvedat pravidelně ceny


7.     Oznámení produktu světu – SPUSTĚ TO

-       „Uvedení produktu je jako dobrý hollywoodský film. Nejprve o něm slyšíte hodně dopředu, pak se o něm dozvíte více před premiérou, a nakonec se díváte, jak se tvoří fronty lidí před otevřením.“

-       *Seznam 39 kroků pro uvedení produktu na trh


8.     Jak zvýším příjmy, opět firmu nakopnout?

-       Zvýšení průměrné prodejní ceny: upselling, cross-selling, sale after sale

-       Produkt ze služby, služba z produktu.

-       Pracujte na firmě! Nesnažte se jen hasit požáry.

-       experimentuj


! Reagujte na počáteční výsledky!

! Držte se svých zásad!

! Při každém uvedení na trh se něco pokazí!


Quotes:

“Libra praxe má větší cenu než tuna teorie.”

“Podnikání, které pomáhá lidem, aby byli šťastní, je předurčeno k úspěchu.”

“Přestože je vášeň špatný regulátor, dokáže být silný motivátor.”

“Nedáváte si platit za svůj koníček. Peníze Vám chodí za to, že jiným lidem pomáháte dělat jejich koníček.”


„Cílem podnikání je zisk. Obchod není soutěží popularity“


„Občas je nejlepší radou žádná rada. Když víte, co potřebujete, je dalším krokem jednoduše to udělat. Přestaňte čekat. Začněte jednat.“


„Kreativita a iniciativa vás dostane daleko, nehledě na startovní čáru.“

 

„O úspěchu v podnikání často rozhoduje vášeň a víra v to co děláte.“

 

„Udělejte první krok. Další kroky vyplynou sami.“


ATP

K tomu, abych mohla veškeré rady a návody použít v praxi se dostanu při svém první projektu v Timmi. Momentálně bych je chtěla aplikovat v rámci reflexe na byznys, který jsem založila s kamarádkou před cca 2 lety. 


+

-       Vyráběly jsme prsteny a náhrdelníky z krystalů. = Zkombinovala jsem to co mám ráda s podnikáním. Zároveň jsem také transformovala svoji dovednost vyrábění.

-       Chytly jsme se trendu a využily ho.

-       Naši cílovou skupinu jsme byly my a proto jsme  ji znaly.

-       Zajistily jsme záruku vrácení produktu, pokud neseděl.

-       Dělaly jsme nadstandartní plnění – ke každému produktu jsme přidaly vlastnoručně psaný poděkování.

-       Vyzvali jsme každého zákazníka ke sdílení na Instagram, což nám velmi pomohlo s propagací. – vyvolali jsme v nich pocit hrdiny, že nám pomáhají.

-       Zdarma jsme zasílali produkty infuencerům, kteří nám pak zdarma dělali propagaci.


 -

-       Nezvyšovaly jsme ceny.

-       Špatně jsme nahodnotily produkty.

-       Udělaly jsme moc velký rozptyl cen.

-       Po velkém počátečním boom jsme polevily a pracovaly moc v firmě místo na ní

-       Nevěděly jsme jak firmu opět nakopnout.



Závěr:

Kniha mne velmi motivovala a poskytla mnoho užitečných rad k tomu, abych byla při příštím podnikání o dost více efektivní. Opět mi připomněla, jak je výstižné rčení: JUST DO IT. Velmi mě potěšilo, že i před přečtením knihy jsem se intuitivně řídila spousty postupy. Určitě se k ní budu vracet až si nebudu vědět rady. Myslím, že mi tato kniha prolomila odpor k návodům. Ideální výběr první knížky pro podnikání. :)))



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Kateřina Burianová - 30.10.2022 - 18:50


Tomu říkám vydařená esej! Také jsem zvolila právě tuto knihu jako svoji první o podnikání a nelituji toho! Moc hezky jsi vystihla všechny důležité body a skvěle to zakončila aplikací do praxe. Těším se na tvé budoucí projekty! Timmi ovečka Timmi

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: