Sprint


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 19.04.2024

Sprint   Jake Knapp

          Úvod

           Z knihy sprint jsem se snažila získat co největší know-how ohledně tvorby prototypu, kterou jsme si procházeli v rámci tvorby fashion sak v projektu Blazzin. Vzhledem k tomu, že jsem v projektu projektovým managerem, chtěla jsem se v této oblasti vzdělávat, abych dokázala vést tým správným směrem.


           Obsah

Sprint je vhodný využít v případě, kdy je hodně v sázce, je málo času nebo se projektové týmy zkrátka zaseknou.

               Jak by měl vypadat tým?

             V čele by měl být někdo s autoritou k rozhodování a maximální počet členů by měl být 7 lidí. Vezmeme-li si to na příkladu našeho projektu Blazzin, kde vytváříme customizovaná saka, splňujeme obě tyto podmínky. Projektovým managerem jsem aktuálně já, znamená to pro mě, že musím rozumět našemu produktu do hloubky, mám vyhraněné názory a požadavky na tým. V projektu jsme začínali ve třech a náš tým se nakonec dostal až na současný počet 7 členů.


PŘED TÍM NEŽ ZAČNEME

               Od pondělí do čtvrtka probíhá sprint od 10 h do 17 h + 1 h obědová pauza. V pátek se tým sejde již v 9 h. U sprintu nikdo z účastněných nesmí používat elektroniku, jedině mimo danou místnost při pauze a veškeré nápady a myšlenky se znázorňují na whiteboardu.


Pondělí

               Pondělí slouží ke sjednocení si cíle, sepsání otázek, jenž charakterizují potenciální rizika produktu a pro tvorbu mapy pohybu zákazníků po naší službě či produktu.


               Úterý

               V úterý se kreslí, protože kreslení je skvělý způsob, jak abstraktní myšlenky proměnit v řešení.

              20 min na připomenutí cíle, následně 20 min na kresbu nápadů. Poté přichází na řadu šílená osmička, tedy 8 min na 8 variací na nejlepší nápady.


               Středa

               Třetí den přichází dopoledne na řadu kritika a výběr jednoho pevného plánu, poté odpoledne je prostor pro tvorbu storyboardu.

               Nejlepší nápady se vyvěsí anonymně na zeď stejně jako v galerii, každý pak nápady samolepkuje podle toho, který se mu líbí. Lidé s vyšší mocí rozhodovat získávají 3 hlasy a všichni ostatní 1 hlas. Vzniknou teplotní mapy (shluky samolepek) u nápadů s nejvíce hlasy. Veškeré poznámky nebo dotazy se píšou pod konkrétní náčrty. Poté každý náčrt dostane 3 min na kritiku a následně zodpoví veškeré dotazy pod náčrtem.


               Črtvrtek

               Předposlední den je ve znamení tvorby samotného prototypu. Doporučuje se tvorbu prototypu vyzkoušet co nejdříve, než se členové týmu do projektu zamilují. To je přesně případ projektu Blazzin, kde jsme aktuálně všichni ve fázi zamilovanosti, a tak bychom nebyli při tvorbě prototypu aktuálně dostatečně objektivní, tak jako na začátku.


               Základem pro úspěch je:

1.     Pozitivní myšlení

2.     Netvořit jako prototyp nic, co jste ochotní zahodit

3.     Tvořit jen fasádu, ne samotný produkt

4.     Reálnost


Nejprve tedy vyberte správné nástroje pro tvorbu prototypu, následně rozdělte práci a naplánujte ji, poté to všechno spojte dohromady a spusťte zkušební běh.


Pátek

Poslední den jsou hlavní složkou rozhovory se zákazníky, kdy se doporučuje využívat tzv. rozhovory o pěti dějstvích.


1.     Přátelské uvítání, navození dobré atmosféry – icebreaker

2.     Otázky na zákazníka, jeho zájmy atd.

3.     Seznámení s prototypem

4.     Podrobné úkoly, sledování reakce na prototyp

5.     Rychlé shrnutí myšlenek a dojmů zákazníka


Právě jsme v týmu započali maraton TS na Sales a hovořili jsme zejména o prodejiB2B. Veškeré poznatky z této knihy jsou však lehce uplatnitelné i v tomto sektoru. Prvním krokem nějaké navození atmosféry, poté zjištění potřeb zákazníka, seznámení s projektem, vyjednání podmínek a nakonec shrnutí toho, na čem jsme se domluvili.

Závěr

Ačkoliv zde bylo spoustu lehce uplatnitelných technik jako např. Jak bychom mohli, tak pro mě kniha byla velmi abstraktní a mnoho věcí jsem nedokázala převést do praxe. Kniha mě tedy z tohoto principu až tolik nezaujala. Navíc je zde hodně věcí mířeno primárně na It sekci, která je pro nás aktuálně nevyužitelná.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: