Radikální otevřenost
Autorka se sama sebe na začátku knihy ptá co to vlastně znamená být šéfem podniku a co znamená vést tým. Velice důležitá část je jednoznačně komunikace, což my z Tiimi známe velice dobře. V dnešní době je však nezbytné dobře vést lidi, protože bez lidí to nejde. Leadři se musí soustředit na cíl a musí dokázat aby jejich zaměstnanci také směřovali k cíli a aby svůj čas věnovali k práci, která napomáhá v cestě za cílem. Je nezbytné budovat teamovou kulturu, dokázat motivovat lidi a vest lidi k cíli. Leader se musí učit empatii a porozumět potřebám zaměstnanců a tomu jak vnímají zpětnou vazbu a úkoly které jim dáváme. Je to velice těžké a je potřeba tomu věnovat čas.
Vztahy mezi zaměstnanci a Leadry jsou velice důležité a autorka je dělí na dva aspekty. Jedním z nich je budovat se zaměstnanci vztahy a to nad rámec profesionality. Je důležité aby k vám zaměstnanec choval speciální vztah. Musíme se o ně zajímat a pečovat o ně. Ptát se na otázky a brát na ně ohled. Druhý aspekt je dobré předávaní zpětné vazby zaměstnanci. Když se něco nedaří tak to přesně pojmenovat a říci to narovinu, na druhou stranu je i potřeba říci když se někomu daří dobře, za dobrou práci je lidi potřeba pochválit a to tak aby vám na tom záleželo. Lidé se musí cítit dobře.
Radikální otevřenost je jednoznačně o přímé konfrontaci. Vztahy se budují tak, že člověka konfrontujete napřímo. Lidé si toho váží a začnou se na základě konfrontace chovat jinak a dokonce se takto začnou chovat i k ostatním lidem v práci. Nabídnete druhému váš názor, ale očekáváte, že vám druhá strana nabídne i svůj názor. Vše je potřeba si vyříkat.
Kvadrant radikální otevřenosti:
Radikální otevřenost
- Člověka si vezmu stranou a otevřeně mu řeknu svou zpětnou vazbu
Útočná agrese
- Před všemi lidmi okolo sdělím ostře zpětnou vazbu
Ničivá empatie
- Nic neřeknu protože se bojím že druhému ublížím
Manipulativní přístup
- Nic neřeknu protože nechci ztrapnit sám sebe, myslím na sebe
Co si z knihy vzít a použit u nás v teamu:
- Jsme k ostatním radikálně otevření – co to však znamená
- Pokud máme chuť někomu dát na něco zpětnou vazbu, dojdeme přímo za ním a řekneme mu náš názor
- Musíme si přestat navzájem lhát a říkat si navzájem to co nám vadí
- Team leader by ke svému teamu měl být vždy upřímný a hned reflektovat – Stella to dělá velice dobře
- Názory si nenecháváme pro sebe ale říkáme je nahlas, lidé by v sobě neměli dusit názory
- Kvůli tomu že se lidé bojí konfrontovat ostatní nám uchází důležitá dávka názorů a reflexe