Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.11.2023

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Název této knihy mě uchvátil, protože často mívám spousty nápadů, ale nikdy se nedobelhám k akci a už vůbec ne k plánu. Mimo jiné jsem ji četl pro splnění zápočtu od pana Moulise, od kterého jsem se o ní jako první dozvěděl. Očekával jsem od ní mnohé, ale abych pravdu řekl, očekával jsem trochu něco jiného.

Na knize se mi líbí, jak postupně autor přechází s fáze do fáze chronologickým způsobem (nápad, realizovatelnost, zájem, byznys model, plán, crowdfunding). Název od nápadu k podnikatelskému plánu víc než sedí.


Hledáme nápady

Mé znalosti se rozšířily o nové metody, které nám pomou přijít na nové nápady. Mezi tyto nově poznané metody patří například Painstorming, myšlenkové mapy, 6_8_5 a dále jsem si rozšířil povědomí a pravidlech a vhodném prostředí pro Brainstormingu.


Realizovatelnost

V této kapitole autor poukazuje na tuny faktorů a otázek, na které bychom si měli odpovědět než se pustíme do další fáze. Jsou koncipované tak, abychom si poté řekli: "ano, to je dobrý nápad" nebo "ne, to nedává smysl". Zúží se nám počet nápadů na ty, které dávají smysl.


Zájem

= ověřujeme zájem zákazníků a/nebo hledáme potřeby zákazníka


Design thinking

Lean startup


Byznys model

= jak dostaneme zákazníkovy peníze k sobě

Nejdůležitější pro mě v této kapitole byl Lean Canvas, kde si rozepíšeme všechna hlediska na jedné A4. Osvěžil jsem si v této kapitole typy byznys modelů.


Podnikatelský plán

= popisuje všechny podstatné vnější i vnitřní okolnosti

Rozšířili se mi obzory ohledně jeho struktury a zásad, které hrají velkou roli.


Crowdfunding

= financování davem

Jsou zde různé modely jako je půjčkový, podílový, odměnový a dárcovský. V modelech crowdfundingu pro mě byly nejpřínosnější odkazy na konkrétní stránky, které jsou spojeny s crowdfundingem. Sám rád investuji a nové obzory, kde a kam můžu investovat nebo si o nich něco zjistit, se pro diverzifikaci portfolia velice hodí.


S mým týmem jsme nejednou použili Brainstorming při vydělávání na faktoru. Fungovalo to, ale mohlo to být lepší, kdybychom všichni znali pravidla brainstormingu. Dále je v knize zmínka o hlasování nálepkou, což je pro nás obdobou hlasování bodíky v našem týmu, takže tuto metodu jsme taky úspěšně vzali za svou.


Jak jsem již zmiňoval, často mívám problém z mých nápadů zkonstruovat něco skutečného. Tato kniha mi poskytla podrobný návod, jak se k tomuto problému stavit. Vidím prostor pro zlepšení a mám pevný kámen, na kterém můžu začít stavět, jímž je tato kniha.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Štěpán Felčárek - 13.11.2023 - 20:03


Líbí se mi, jak jsi esej strukturoval hezky jako je strukturovaná kniha - chronologicky a přehledně. Krásně jsi mi připomenul obsah knihy. Navíc jsi přidal i obrázky, to budu používat ve svých esejích taky:)

Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: