Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.11.2023

Od nápadu k podnikatelskému plánu: Jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti   Svobodová Ivana, Andera Michal


Proč tato kniha?


Tuto knihu jsem četl z dvou důvodů. Ten první byl, že jsme z ní čerpali na cvičeních na předmětu „základy podnikání“ a přišlo mi to jako skvělý zdroj informací. Druhým důvodem bylo doporučení pana Moulise na předmět Projektové řízení malého podniku pro první semestr.


 

Co jsem si z této knihy odnesl?


Uvědomil jsem si díky ní, že cesta za úspěšným podnikání není vůbec jednoduchá a abychom tam došli, musíme podniknout několik kroků.


Na začátku každého projektu přichází fáze, kdy se snažíme hledat nápady, díky kterým se poté můžeme pustit do realizování projektu. Pro získání nových nápadů bylo v knížce představena spousta metod, které tuto činnost usnadňují. Co bych chtěl vypíchnout, je kapitola o konvergentním a divergentním myšlení. Je to zároveň proces, který chceme využívat při našich TS a také jsem si ho už vyzkoušel v projektech.


Myšlenkové mapy mi přišly velice zajímavé. Je to skvělá metoda, jak převést myšlenky na papír. Moc dobře mi zafungovaly, když jsem je zkoušel využít při plánování projektu.


Jedna z definic podnikatelství je, že se snažíme využít příležitosti bez ohledu na aktuálně dostupné zdroje. To znamená, že na začátku podnikáni nemusíme mít všechny zdroje hned k dispozici. Co ovšem mít musíme, je plán, jak se s nedostatkem zdrojů vypořádat a jakým způsobem je postupně sehnat.


Podnikatelský proces:

1.     Identifikace příležitosti (nápad)

2.     Rozvoj konceptu

3.     Analýza zdrojů potřebných k realizaci

4.     Získání zdrojů

5.     Založení firmy a její rozvoj

6.     Sklizeň výsledků


Tento proces jsem tady vůbec nechtěl uvádět z důvodu, že je hrozně zjednodušený, ale pak mi došlo, že vlastně hrozně dobře vystihuje všechny projekty, které jsem si zatím zkusil, a že je hrozně důležité nevynechat žádný z uvedených bodů.


V kapitole Ověřujeme zájem zákazníků mě velice zaujala tato věta: Neúspěch se negativně odráží na všech zúčastněných. Proto je strach ze selhání největší bariérou pro rozjezd podnikání. Je to fakt u kterého je podle mě potřeba ho mít na paměti a případnou nejistotu při rozjezdu podnikání překonat nějakou motivací.

 

 

Závěrem

V knize byla spousta zajímavých pojmů a pro člověka, který se podnikání nevěnuje nebo ho nestuduje, by mohla být velice přínosná. Pro mě neměla tak velký přínos z důvodu, že většinu témat nebo technik jsme už probrali nebo i vyzkoušeli během training session Místy možná až moc složitá, ale mohla by být velmi užitečná jako příručka při rozjíždění projektů a věřím, že ji ještě někdy využiji.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Kateřina Ostřížková - 15.11.2023 - 17:23


Dle eseje Honzíka, mi vyplývá, že si je vědom náročnosti cesty při zakládámí projektu. Veškeré naše usilí počíná genervováním nových nápadů a až poté přichází realizace samotného projektu. Souhlasím s důležitostí kapitoly o divergentním a konvergetním myšlení, které se aktivně snažíme zapojovat s celým týmem na našich TS. Kreativní metody jako brainstorming, painstorming a především myšlenkové mapy používáme běžně při práci na našich projektech též. Strach z neúspěchu může mít též negativní vliv na vývoj týmu, proto se snažíme s dynamikou celého týmu neustále pracovat, abychom si udrželi pozitivní flow.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: