Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 30.03.2023

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Knihu jsem se rozhodla přečíst kvůli splnění podmínky ke zkoušce. Moc se mi to nehodilo do „reading plan“ a přišla mi nerelevantní v mé fázi vývoje Learning Expedition (našeho businessu / projektu). Nakonec jsem se rozhodla změnit přístup a nečíst ji s odporem, že musím, ale snažit si v ní najít něco, co pro mne bude relevantní – protože to jde vždy!


Momentálně se nacházím v situaci, kdy ukončujeme náš první projekt „Den (s) Téčkem.“ A reflektujeme na něj. Kniha mne donutila zamyslet se nad tím, kde jsme měli mezery v rámci tvorby podnikatelského plánu. Nápad jsme převzali od starších ročníků, kteří ho v předešlých letech uspořádali, a proto o realizovatelnosti nebylo sporu. Naší podnikatelskou příležitostí byla za mě „neuspokojená potřeba a špatně využité zdroje.“ Uchazeči měli zájem o to zjistit, jakým způsobem se zde učíme a k tomu jsme využili nám již dostupné zdroje – metodiku Tiimiakatemia.


Co jsme mohli udělat lépe bylo ověření zájmu zákazníků. Spoléhali jsme na zkušenosti starších a nesnažili jsme se ověřit, zda námi vytvořený koncept bude mít stejný ohlas.  Moc mne zaujala technika desigh thinking, jejíž postup bych chtěla vyzkoušet v rámci zákaznických schůzek. 


Understand  observe  point of view  idea  prototype  test


„Vytvoř, změn a pouč se.“ – Lean startup princip je vlastně totožný s naším tiimi modelem učená, kdybychom ho hodně zjednodušili.

 V rámci projektu se nám ho povedlo aplikovat celkem slušně. Nevěděli jsme, zda námi vytvořený program bude fungovat, vzhledem k tomu, že nebyl předem ověřený (jako se v knize doporučuje). Skočili jsme do toho po hlavě. Po každém termínu akce jsme reflektovali a program upravovali dle potřeb zákazníka.


V rámci tvorby podnikatelského plánu, jsme vynechali i hodnotový canvas – který by nám byl býval jasně definoval náš produkt a našeho zákazníkaZ toho jsme se poučili a při tvorbě našeho druhého projektu (tzv. Nabídky pro firmy) jsme jím začali. Pomohl nám si definovat hodnotu toho, co můžeme přinést a na koho se budeme zaměřovat. Vyplynulo nám vícero různých zákazníků, a proto jich tvoříme více.


Co je pro mě momentálně nejvíce relevantní je tvorba byznys modelu pro náš druhý projekt. V knize jsem se inspirovala Lean Canvasem, díky kterému bychom so mohli jasně znázornit vztah problém-řešení. Tato kapitola mě také přivedla k tomu, zamyslet se nad tím, zda nevede i jiná cesta k tomu, jak získat od zákazníka peníze.


Celkově jsem si uvědomila, jak jsme v předešlém projektu podcenili dokumentace a plánování. Snažili jsme se o to, ale chyběla nám osnova, návod a postupy. Ty jsou v této knížce přehledně vystiženy a jsem ráda, že jsem se k tomu dostala, jelikož z ní do praxe aplikuji opravdu mnoho postupů. Díky tomu, že už mám již jeden projekt za sebou, je pro mne jednoduší se v knize vyznat a hlavně si uvědomuji, že všechny tyto metody nejsou k tomu, aby člověku práci ztížili, ale naopak zjednodušili !



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: