Knihu jsme si vybral hlavně proto, že si chci rozšířit své znalosti marketingu o nové poznatky.
Hlavní témata:
Content marketing
Marketing, který je zaměřený na tvorbu vhodného obsahu na míru pro určitou cílovou skupinu a je vhodný i pro daný časový úsek. Narozdíl od klasické reklamy - která je převážně prodejní a člověka spíš vyrušuje a není to věc, kterou někdo primárně konzumuje. Content marketing se stará o obsah, který dokáže prodávat, ale zároveň ho lidé chtějí konzumovat, Je to klíčový aspekt sociálních sítí.
PR
PR neboli public relations je vyjádření péče o vztah mezi společností a veřejností. Je taky klíčovým prvkem sociálních sítí, kde by se měl člověk snažit s lidmy navázat co možná nejosobnější kontakt. Celkově je poslední dobou vztah k brandu důležitým faktorem.
Scott ve své knize tvrdí, že tradiční marketingové a PR metody, jako jsou televizní reklamy, billboardy, tiskové zprávy a tištěné materiály, už nejsou dostatečně efektivní pro dosažení většího zákaznického zájmu. Namísto toho, Scott navrhuje nový přístup k marketingu a PR, který je založen na obsahu, interakci a angažovanosti.
Autor zdůrazňuje význam obsahu, který by měl být relevantní, zajímavý a hodnotný pro cílovou skupinu. Na rozdíl od tradičních reklam, které jsou většinou invazivní a nechtěné, obsah vytváří hodnotu pro zákazníky a může jim pomoci řešit problémy a potřeby.
Další klíčovou zásadou nového marketingu a PR je interakce. Scott tvrdí, že zákazníci už nechtějí být pasivními příjemci zpráv, ale chtějí se aktivně zapojovat do dialogu s firmami a značkami. Interakce může být realizována například prostřednictvím sociálních médií, fór a komentářů na blogu.
Angažovanost je další klíčový prvek nového marketingu a PR. Scott tvrdí, že společnosti a značky by měly být aktivními účastníky komunit, které se týkají jejich produktů a služeb. Tím, že se účastní diskusí, podporují zákazníky a řeší jejich potřeby, mohou budovat dlouhodobé vztahy s cílovou skupinou.
Kniha Nová pravidla marketingu a PR je plná praktických tipů a návodů, jak využít nového přístupu k marketingu a PR ve své firmě nebo organizaci. Autor uvádí řadu konkrétních příkladů společností, které se těmito novými pravidly řídí a dosahují tak úspěchu.
Online prostředí změnilo uvažování lidí o nákupu a produktech
V marketingu se musíme přizpůsobovat nový trendům a technologiím
Musíme tvořit obsah, který lidí chtějí konzumovat
Musíme reportovat - měřit a sledovat výsledky a na základě nich reflektovat
Knihu mohu opravdu doporučit, je to konečně kniha, která se baví o aktuálních trendech v marketingu a pro mne jako člověka, který je velmi zaměřený na sociální sítě a propagaci na nich se opravdu hodí. Zároveň vnímám jak je dobré PR stále důležitější a důležitější.