Kreativní copywriting – Anna Sálová
Kniha je skvělým průvodcem pro všechny, kteří se chtějí naučit, jak psát účinný a poutavý text. Autorka je zkušená copywriterka a její kniha je plná praktických rad a tipů, které čtenáři pomohou rozvinout své copywritingové dovednosti. Knihu začíná úvodem, kde autorka vysvětluje, co je copywriting a proč je důležitý. Poté se kniha postupně věnuje různým tématům, jako jsou například struktura textu, jazyk a styl, kreativní psaní a tvorba headline. Každé téma je podrobně rozebráno a je doplněno praktickými příklady, které čtenáři pomohou lépe pochopit danou problematiku.
Co se mi na této knize líbilo nejvíce, je, že autorka učí čtenáře, jak si sami vytvořit poutavý text. Kniha obsahuje mnoho užitečných cvičení a úkolů, které čtenáři mohou využít k rozvoji svých copywritingových dovedností. Navíc kniha obsahuje mnoho užitečných odkazů a dalších zdrojů, které čtenáři mohou využít k dalšímu studiu.
Power worlds
Silná slova , která používáme v textu a vystihujeme jimi naší značku a například i styl komunikace se zákazníky a naší povahu jako celek. Čtenář by díky těmto slovům měl hned poznat, že se jedná o nás a například co od nás může čekat.
USPs
Fakta, která nás oddělí od konkurence a přiměje zákazníka nakoupit od nás. Je to například ručně vyráběné, nejlepší na trhu, ihned k vyzvednutí, šetrné k životnímu prostředí. Dí se jich vymyslet opravdu mnoho a je důležité aby si každý nějaké takto rozhodující faktory na svém projektu našel.
Storytelling
Mnoho copywriterů se textem snaží vyprávět nějaký příběh například jejich značky. Poslední dobou je to stále více populární a je to něco, díky čemu si pak lidé mohou naší značku s něčím spojit, zapamatovat a oblíbit. V copy se tedy často vypráví náš životní příběh a tak je důležité aby byl poutavý.
Copy persona
Dá se říci, že se jedná o analýzu cílové skupiny , díky které bychom si měli říci, jaký bude nejefektivnější způsob komunikace. Je vždy důležité znát svou cílovou skupinu.
Tajemství
Úkolem copywritera je často aby čtenář vykonal na základě textu nějakou akci. Nejlépe se to dělá tak, že to uhrajeme na přirozenou zvědavost lidí. Pokud dokážeme člověka pořádně napnout a zaujmou, tak moc, že ho bude zajímat co se děje dál nebo co se schovává za tlačítkem, či odkazem – dokážeme ho donutit k jakékoliv akci. Lidé jsou přirozeně zvědavý a je potřeba na to myslet.
Co se mi na této knize líbilo nejvíce, je, že autorka učí čtenáře, jak si sami vytvořit poutavý text. Kniha obsahuje mnoho užitečných cvičení a úkolů, které čtenáři mohou využít k rozvoji svých copywritingových dovedností. Navíc kniha obsahuje mnoho užitečných odkazů a dalších zdrojů, které čtenáři mohou využít k dalšímu studiu.