Jak zbohatnout aneb co chudí nevědí


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.11.2023

Jak zbohatnout aneb co chudí nevědí   Vladimír Procházka

Od knihy jsem očekával, že mi změní pohled a přemýšlení nad mými finančními znalostmi a obohacení o tom co lidi, kteří jsou bohatí dělají jinak než já. Kniha mě z velké části převážně zklamala. 2/3 knihy pouze odkazují nebo parafrázují knihu Bohatý táta chudý táta. Autor sám v knize říká, že je to nejlepší kniha, kterou kdy četl a doporučuje ji všem. Autor se velikou část knihy dělí s předáváním jeho životních příběhů.


           Kniha se rozděluje na několik kapitol, v které se autor formou jeho životního příběhu snaží předat nějakou důležitou radu z finančního světa. Ať od věření přátel nebo šíření dezinformací až po nacenění sama sebe.


           Jedna z nejdůležitější částí, s kterou se potýkám ve svém životě momentálně nejvíce, bylo právě nacenění sama sebe. Během mého podnikatelského plánu jsem si momentálně nejvíce nejistý právě svojí vlastní cenovkou. Autor popisuje pomocí příběhu jeho zkušenosti s naceněním jeho času a jak si poradit. Člověk si musí uvědomit jeho znalosti a zkušenosti v dané oblasti, popřípadě hodnotu produktu a jeho cenu vůči zbytku trhu. V mém případě se jedná o přidanou hodnotu vůči konkurenci a o mé zkušenosti a časové investici, které jsem do toho dal. U mé poslední zakázky, jsem se rozhodl se nacenit lépe a nebýt pod cenou. Sám klient mi řekl, že má možnost ještě levnější volby. Ovšem po předložení mých referencí a nastavení větší ceny si klient pomyslel, že radši zaplatí více s pocitem, že dostane lepší výstup, než aby zaplatil méně neměl jistotu toho, co dostane. Práci druhého uchazeče jsem viděl a byla stejně kvalitní jako ta má. Když jsem se klienta zeptal proč si vybral mě, bylo mi řečeno, že při jednání jsem se neptal, jaký mají rozpočet, ale jasně jsem řekl kolik já požaduji a bylo na mě prý vidět, že jsem sebejistý a znám své kvality na rozdíl od konkurence. Klienta nabyl tedy pocitu, že by od druhého nemusel dostat tak kvalitní výstup.


           Další věc, co mi utkla v paměti je využití známostí pro rozvoj svého byznysu. Člověk se může přes známé a doporučení dostat k dalším a dalším klientům. Také se mi libí, jak autor dbá na udržení klientů a na budování vztahů mezi vámi a klientem. Je dobré udělat občas pro klienta nějakou práci navíc, ovšem člověk si musí dávat pozor na to, aby ho klient nezačal využívat. Je potřebné najít rovnováhu tak, aby člověk utužoval vztahy a zároveň dostával z spolupráce co nejvíce sám pro sebe.


Z knihy jsem si odnesl pouze pár informací, které mě posunuli dále. Kniha byla dle mého pouze autorův výlev jeho životních příběhu bez větší přidané hodnoty a parafrázovaní velice úspěšné knihy Chudý táta bohatý táta.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Michal Tobiška - 15.11.2023 - 00:51


Daniel hned v úvodu zmiňuje, že se mu kniha příliš nezalíbila a následně uvádí témata, která jej zaujala a doplňuje je o své komentáře. Velmi se mi líbilo, jak k tématu nacenění svého času přidal svoji osobní zkušenost z praxe. Skvěle na ní ukazuje, jak jsou obavy z toho, že si nastavíme příliš vysokou cenu, mnohdy zbytečné, protože někdy druhá strana ocení, že známe svoji hodnotu a kvality.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: