Jak mnohem lépe prodávat – Brian Tray
Knihu jsme si vybral, protože si v prodeji chci zlepšit a uvědomuji si, že je to velice důležitý aspek v podnikání. Je to hlavně základní kámen mého osobního podnikání a tak je důležité se na to jak prodávat zaměřit. Kniha však také radí jak se chovat na prodejních jednáních – která jsou také stále vetší součástí našeho života, díky projektu WildBee kdy jednáme s klienty ohledně nabízení našich služeb.
Příprava
Příprava je při prodeji velice důležitá. Tento fakt si uvědomuji čím dál tím více a upřímně mi tento aspekt moc nejde. Pokud jdeme na důležité jednání, tak je dobré si nastudovat s kým jednáte, připravit si odpovědi na pravděpodobné otázky a proste nenechat nic náhodě. Ten kdo je připravený, nemůže být překvapený a protistrana to dokáže vždy ocenit. Také si uvědomuji jak je důležitá příprava i v přímém prodeji zákazníkovi. Například pokud prodáváme na stánku, tak musí být stánek dokonale připravení, aby zákazníka zaujmul. Většinou ani tak nejde o to co prodáváte, ale jak a jak jste na to připravení.
7 důležitých funkcí
1. Pozitivní životní postoj
2. Dobré zdraví a vzhled
3. Naprostá znalost vašeho výrobku
4. Neustálé hledání nových zákazníků a nových příležitostí
5. Dovednost představit výrobek či službu
6. Schopnost zavázat zákazníky ke koupi
7. Dovednost osobního managementu
Hlavní bod číslo 4 si uvědomuji, že je nesmírně důležitý. Člověk by nikdy nesměl stát na místě a pokud chce být uspěšný, měl by stále hledat nové prodejní příležitosti. Oslovovat zákazníky, psát emaily, dělat nové nabídky, hledat nové prodejní kanály – ať už online a nebo offline.
Jak oslovit zákazníka
S čím vím, že mám zásadní problém tak jsou telefonáty zákazníků. Osobně to však beru jako pouze jeden z mnoha způsobů jak zákazníky získávat a pokud mi tento nevyhovuje, tak je pro mne mnohem snažší se zaměřit na ty, které mi nezpůsobují stres. I když vím, že takzvaný coldcalling je velice důležitý.
Inspirace od ostatních
V knize autor píše že se spoustu důležitých dovedností naučil od ostatních odborníku v oboru a je to logické. Je mnohem lepší zkoušet již ověřené způsoby, o kterých víme, že fungují. Je proto dobré se inspirovat a nechat si poradit od odborníka v prodeji. V tomto vidím skvělí potenciáln na sociálních sítích, které jsou plné inspirace ve všech odvětví prodeje a získávaní nových zákazníků. Je proto dobré se stále učit od lepších.