Cashflow kvadrant
Robert Kiyosaki
V této knize autor představuje jeho rozdělení lidí na to jak získávají své příjmy. Rozděluje ho na 4 kvadranty:
1. Zaměstnanci
2. Živnostníci
3. Majitelé – firmy
4. Investoři
Nejde říci která skupina je na tom lépe, každá má své pro a proti, takže je to na každém z nás ve které skupině by se chtěl ocitnout. Hlavně proto aby člověk dokázal naplnit své cíle. Někomu stačí mít stabilní práci a žít si bez starostí a někdo trosku více riskuje ale má větší ambice a chce být pánem svého času.
Záleží na tom kde se tvoří vaše peníze a podle toho zjistíte do jaké skupiny patříte. Na levou stranu patří zaměstnanci a živnostníci. Ti se totiž živí svojí prací a je na tom i závislí jejich příjem. V moment když si vezmete týden dovolenou tak týden nic nevyděláte. Váš příjem je závislí na vaší práci. Na pravé straně jsou majitelé a investoři. Ti jsou páni svého času a peníze pracují za ně. Práci delegují na zaměstnance a nebo investují peníze do aktiv které jim vydělávají.
Na problematiku se momentálně dívám z pohledu živnostníka a kniha mi velice pomohla si uvědomit jak se posunout dále. Je sice do budoucna možné abych do konce života pracovat jen já a vydělám si i tak slušné peníze. Jde však o to, že proto aby se člověk posunul je třeba investovat peníze do jiných věcí než dosud. Pokud mám eshop a chci stále prodávat, ale nedělat vše sám, musím si najmout někoho kdo bude balíčky balít a posílat a poté někoho kdo se bude starat o konstatní přísun objednávek – marketing. Tohle vše bude stát velké peníze, já však budu mít více času na to vymyslet kde vydělat další peníze. Je třeba si vážit svého času zlatem. Chtít aby peníze pracovali pro vás
Jak to pomůže teamu
Co musíme začít dělat:
- Nebát se riskovat – jsme mladí a propenize je třeba brát v potaz určitá rizika
- Vážit si svého času
- Naučit se rozdělovat práci – možnost najmutí zaměstnanců – nedělat vše jen v teamu.
- Posouvat se stále dál – luxus až na konec
- Vyhledávat odborníky na pomoc – kvalitní účetní a právníky
Je mi jasné že informace jsou podobné jako v jiných knihách autora a dá se to považovat za velice okrajové a základní informace, je však třeba si i tyto informace brát k srdci a vyžít je a´t už k motivaci tak ke zlepšení teamového podnikání
- Některé knihy nám nedají ani tolik konkrétních informací jako spíš motivaci k tomu jednat