Milion sledujících: Jak získávat nové followery na sociálních sítíchBrendan Kane
O čem kniha je?
Sociální média jsou dnes klíčová část marketingu každé větší firmy, protože jsou levné a efektivní
Pokud si myslíte, že jedinou cestou k úspěchu na sociálních sítích je pouze být konzistentní, tak vám to potrvá roky
Není vždy nutné vytvářet něco originálního, co ještě na sociálních sítích nikdy nebylo, protože je tu riziko, že protože to lidé neznají tak to nebudou ani vyhledávat, daleko lepší je se držet aktuálních trendů, raději než vytvářet něco nového, co si myslíme že lidi zaujme, raději tvoříme něco podobného co už lidi zaujalo
U sociálních sítí se nevyplácí perfekcionismus, nemůžeme investovat moc času pouze na jednu část kontentu, lepší je vytvořit více různého kontektu a zkoušet který funguje nejlépe
Váš kontent musí začínat něčím zajímavým a neobvyklým co lidi zaujme, ne nudným představováním
Musíme se přizpůsobit tomu co se vašemu publiku doopravdy líbí, proto je dobré zkoušet různé druhy kontentu a poté se vydat tím směrem, který lidi nejvíce zajímá
Musíme tvořit kontent tak aby si ho lidé mezi sebou chtěli sdílet, tím že:
náš kontent nesmí působit jako reklama
vyvoláme v tom co to sleduje emoce, to můžeme udělat například tím, že se publiku svěříme
překvapit je něčím nečekaným
nesmíme ve videu o nic žádat na oplátku za to že ho lidé shlédli
Poté co jsme vytvořili nějaký kontent tohoto typu, vytvoříme nějaký, kde budeme lidi teprve pobízet k tomu aby si o něm například psali v komentářích a poté teprve můžeme v kontentu něco propagovat
Je dobré v kontextu pokládat otevřené otázky nebo je roznou pobízet k tomu aby na ně odpovídali v komentářích, protože čím více komentářů, tím více bude video virální
Jak by mělo vypadat ideální video?
v prvních 3-4 sekundách musí být něco co diváka zaujme
hned po těchto 3-4 sekundách je nutné pokračovat s něčím zajímavým až fascinujícím aby to drželo divákovu pozornost
video nemusí mít nejlepší kvalitu ani příběh jako film, ale musí být něčím virální
Instagram
Algoritmy Instagramu se od Facebooku liší, na Instagramu je těžší získat větší čísla
I na Instagramu se lze inspirovat a sledovat lidi, kterým to tam funguje a dělat podobné věci
Na Instagramu je dobré zaujmout influencery, se kterými můžete navázat spolupráci a oni mohou sdílet váš kontent
Nesmíme se tolik upnout na typ kontentu, který právě tvoříme, musíme být ochotni věci měnit, experimentovat a testovat a naučit se co funguje nejlépe a to používat
Nemusíte všechen kontent vytvářet vy sami je možné si na to někoho najmout, například na Fiverru
Milion followerů za 30 dní
Kontent je klíčový
Klíčové je být co nejvíce konkrétní, musíte být na něco přímo specializovaní
Když kontent vytváříte musíme přemýšlet nad tím, jak udělat to aby si ho chtěli lidé sdílet
Růst je možné podpořit tím, že si můžete followery nebo likey zaplatit a jdou sehnat poměrně levně
Musíte se snažit o to aby již známé a sledované stránky sdíleli váš kontent, algoritmus vás poté vyhodnotí jako, že se vyplatí vás doporučovat
Musíme si ujasnit jestli potřebujeme pouze něco rychle a krátce zpropagovat nebo jestli chceme dlouhodobě růst a podle toho přizpůsobit náš kontent
Témata, které jsou na sociálních sítích nejvíce virální
Inspirace a motivace
Politika a zprávy
Zábava
Mazlíčci
Poté co si zvolíte v jakého tématu chcete být virální vy je dobré si nastudovat, kdo už v něm virální je aby jste se od něj mohli inspirovat nebo popřípadě s ním navazovat spolupráci
Pokud je vaším cílem mít co nejvíce čísel a nemáte velký kapitál můžete začít na levnějších trzích jako je například Indie, a poté se přesunout na dražší
YouTube
Aby si vás algoritmus vůbec všiml potřebujete alespoň 20 000 odběratelů
Aby jste začali vydělávat vůbec nějaké peníze potřebujete 50 000 odběratelů
Aby si vás začali všímat značky, které můžete propagovat potřebujete alespoň 100 000 odběratelů
YouTube je nejtěžší platforma, pro získávání rapirdního růstu
Skvěle zde funguje dlouhý kontent
Moc si zde lidé věci nesdílí
Je důležité mít v názvech a popisech správná slova aby vás našlo co nejvíce lidí
I u YouTube je nejlepší aby o vás mluvil v svém videu někdo kdo už má nějaké dosahy
Důležité je si na svém kanále udělat pořádek a videa například seřadit do playlistů
Skvěle fungují soutěže o věcné věci jako například iPad
Váš kontent musí být stejný v tom smyslu, že se bude držet nějakých zaběhlých principů, ale musí být jiný v nějakých maličkostech jako například přízvuk, výrazná barva kusu oblečení, kontroverzní brýle aby si vás lidé zapamatovali
ATP model
Při vytváření content plánu se budu inspirovat od lidí, kterým to funguje
Stanovím si maximální možný strávená čas na jedné věci abych jich mohl vyzkoušet co nejvíce a dělat více těch co fungují nejlépe
U všeho co budu publikovat budu mít poutavý začátek
Svým obsahem se budu snažit v publiku vyvolat emoce
Budu se v obsahu ptát o otázky a vybízet lidi k tomu aby napsali komentář
Budu se snažit publiku v obsahu něčím překvapit
Budu aktivně vyhledávat influencery, kteří pracují ve stejném odvětví a snažit se od nich získat přesdílení
Až budu mít pocit, že jsem se na vytváření kontentu naučil co jsem mohl, najmu někoho kdo to bude dělat za mě
Občas budu do svého obsahu zakomponovávat věci, které jsou na dané platformě virální
Na YouTubu budu mít ve svém obsahu pořádek a všechny videa budou mít minimálně 10 minut
Až budu mít nějaké vybudované publikum vyzkouším udělat soutěž