Knihu jsem si přečetl, protože jsem si uvědomil, že velká část mého podnikání je zavislá na inspirací se od konkurence a převedení to do vlastního podniku. Ať už je to inspirace od konkurence v ČR – nalezeni produktů, které jim fungují a jejich transformace na můj eshop a nebo například inspirace pro tvorbu obsahu na sociální sítě.
Celé sociální sítě fungují na inspiraci a vzájemné krádeži nápadů a obsahu – takto vznikají trendy.
1. Otevřenost k Novým Nápadům: Kleonoův koncept krádeže jako formy učení nás vyzývá k otevřenosti vůči novým myšlenkám. Ve svém podnikání jsem si vytvořil prostředí, kde hodnotím a přijímám nové nápady od různých zdrojů. Tímto způsobem se může podnikání stát dynamickým a inovativním.
2. Inovace a Kreativita: Kleonoův pohled na kreativitu jako kombinaci existujících myšlenek mě motivoval ke snaze vytvářet inovace. Inspirace od ostatních podnikatelů a firem mě navedla k vytváření nových produktů a služeb, které jsou reakcí na aktuální potřeby na trhu.
3. Osobní Branding a Originalita: Autor zdůrazňuje, že "krádež" by měla sloužit k vytváření něčeho nového a osobního. Snažím se tedy kombinovat inspiraci od ostatních s vlastními zkušenostmi a hodnotami, abych vytvořil unikátní osobní značku v oboru.
4. Vytváření Síťe Podporovatelů: Podnikání není o samotě, a právě proto je důležité budovat síť podporovatelů. Inspirace od ostatních podnikatelů a jejich úspěšných příběhů mi poskytuje nejen nápady, ale také motivaci a sílu pokračovat ve své cestě.
5. Etika a Respekt v Inspiraci: Při zapojení do podnikání na základě inspirace od ostatních je klíčové zachovat etiku a respekt k původním tvůrcům. Jak můžeme inspirovat, měli bychom být připraveni být také inspirací pro další.
Autor hodně mluví o předstírání kopírování a osobní brand. Myslím, že to je například základem úspěchu na sociálních sítích a celkově na internetu. Nemá cenu trávit čas na dlouhém vymíšlení úplně od základu. Bereme něco co funguje a to zlepšujeme nebo udáváme do našeho prostředí.
Využívat sociální sítě pro inspirace a ne pro konzumaci.