Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Knihu jsem si už dlouho chtěla poslechnout a tím, že jsem ji již od prváku měla v audiotece tak na ni nyní konečně přišel čas.
Důležité pojmy:
Obvyklá komunkace jde většinou z vnějšku dovnitř - vysvětluje se nejdříve CO (např. co daná společnost prodává) a pak až JAK (např. Jakým způsobem společnost prodává, jaký je proces…) a možná se někdy dostanou až do středu k PROČ – říkají co, ne proč to zákazní potřebuje.
Komunikace lídrů by však měla jít primárně zevnitř od středu, nebo-li, začít s PROČ! Stejně tak inovativní firmy, které znají své proč, komunikují zevnitř ven, začínají smyšlenku s proč, a tím jsou více inovativní než-li jiné firmy (např. Apple, ten nám popisuje ne CO dělá, ale PROČ to dělá, v co společnost věří).
Příklad, jak mocné je proč společnost Apple má lze vidět i na tom jak vynikající jsou v počítačích a technologiích s tím spojenými. Společnost Creative Technology přišla na trh s MP3 přehrávačem. Apple přišel s iPodem až o něco později, ale protože to uvedli na trh jako 1000 písní ve vaší kapse (chytlavý marketing), všichni to museli mít. Creative Technology měli lepší technologii, nemluvili však se zákazníkem jazykem „PROČ“ a dostatečně neuměli prodat svou technologii. Stejně tak jako Prada či Harley Davidson i Apple zapadá do životního stylu určité skupiny lidí, avšak není to tak, že by tyto značky prodávali životní styl. Kdyby tomu tak bylo bylo by snadné tento marketig okopírovat a využít v jíných firmách.
Myšlenky v knize, které mi něco přinesly:
Když výsledek nedopadne podle plánu firma někdy zavede řadu účinných opatření, až se jim daného cíle podaří dosáhnout. Výsledek by měl být hotov dle počátečního plánu a ne díky nasledné manipuaci, kvalitní plánovaný cíl bude mít dlouhodobé a efektivnější výsledky než vytváření opatření k dosáhnutí daného cílu. (příklad s automobilkou Japonská/Americká) -> vytvořit plán a reflektovat na něj případně jej klidně i na počátku měnit spíše než vytvářet opatření které by proces upravili a zlepšili, tyto opatření mhou být zbytečně drahé a komplikované víc než změna daného procesu
Breakage- měří se jakožto procento zákazníků, kteří nevyužijí výhody nějaké akce a nakonec zaplatí za výrobek plnou cenu
Slippage- proklouznutí- když zákazník u zpětných rabatů zašle např.: špatný formluář či špatný díl obalu…zaslání peněz se zpozdí až na vrácení financí nakonec nemusí dojít
„Je důležité propojit člověka, který ví PROČ a ty kteří vědí JAK.“ - vize společnosti x a jak vizi uskutečnit
,, Lidé nekupují CO děláte, ale kupují PROČ to děláte’’