Důvod přečtení:
Zaujal mě autor a jeho velmi zajímavé portfolio. Do toho jsme k tomu v tu dobu řešili leadership v týmu. Tak jsem si ho zapsal do lc a rozečetl jsem obě jeho nejpopulárnější knihy, když jsem si na ně našel čas.
Myšlenky knihy:
Celá kniha je postavená na jedné myšlence, kterou je zlatý kruh. Kruh, který popisuje veškeré myšlenky v podnikání pomocí otázek proč, jak, co (zevnitř ven).
To co mě nejvíce zaujalo bylo využití této myšlenky v leadershipu a marketingu. V leadershipu totiž začít s proč znamená mít jasnou vizi/smysl. To poté zaručuje motivaci lídra se se svou firmou neustále posouvat jasným směrem. Což ve výsledku umožňuje propojit tuto myšlenku s myšlenkami z knihy lídři jedí poslední. Zároveň pak s leadershipem řešit otázky jak a nakonec co. A to vede k udržitelnému leadershipu a spokojené firmě. No a využití myšlenky začni s proč v marketingu, znamená předložit potenciálním zákazníkům důvod proč by měli nakoupit náš produkt/službu. Takový důvod se nejlépe popisuje slovesy, což se hodí při copywritingu.
Praxe:
Tahle kniha skutečně doplňuje knihu lídři jedí poslední. Načež jsem osobně zkoušel propojení těchto knih v praxi a byť nemůžu říct, že by to znamenalo úspěch, tak můžu potvrdit že se jednalo o posun toho jak se dá pracovat s týmem. Úspěch to nebyl, protože jsem to netestoval s dost dobrým podnikatelským záměrem, takže to skončilo, kvůli nedostatku financí. Jako posun jsem ale viděl více nadšení od týmu a daleko efektivnější postupy v práci.