Umění války


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.02.2023

Sun Tzu - Umění Války   Sun Tzu

Proč tuto knihu?

Byla mi doporučena na TS jako zajímavá kratší knížka. Navíc jsem psal citáty na sociální sítě a jeden z použitých citátů dříve prohlásil zrovna Sun-c.

 

Sun-c pravil: "Ten, kdo zná druhé a zná sebe, nikdy neutrpí porážku ani ve stovce bitev."

Důležité je brát tuto knihu s rezervou a umět to připodobnit do našich životů. Například zde to lze uplatnit v životě tak, že bychom měli usilovat o sebepoznání. Znát své silné a slabé stránky a umět s nimi pracovat. To samé platí i o firmách. Ty by však měly znát i své konkurenty a jejich silné a slabé stránky.


Sun-c pravil: "Vyhraje ten, kdo ví, kdy jít do bitvy a kdy ne."

Toto pravidlo lze též poměrně snadno uplatnit v životě. Je důležité vědět, kdy je ten správný čas na ty správné akce. Jít například na trh s neotestovaným výrobkem nemusí vést k úspěchu, pravděpodobně spíše naopak.


Sun-c pravil: "Vyhraje ten, kdo umí užít velké a malé síly"

Toto pravidlo krásně doplňuje to předešlé. Není důležité si jen ohlídat správné načasování, ale také rozložení sil. Nemůžeme všechno dělat na 100 %, proto musíme vědět, čemu dávat priority.


Sun-c pravil: "Vyhraje ten, jehož armáda je účelně sjednocena."

Zde bych to převedl na společnost, jejíž hlavní členové, nebo všichni, jež jsou součástí, by měli mít společnou vizi. Vize bez akce je sněním a akce bez vize je noční můrou. Sám vnímám, že jsme se v týmu delší dobu rozcházeli v tom, jak vnímat vizi, ale teď už je to snad lepší.


Sun-c pravil: "Vyhraje ten, kdo je připraven a čeká na nepřipraveného nepřítele."

Zde se to jistým způsobem může překrývat: "Vyhraje ten, kdo ví, kdy jít do bitvy a kdy ne." Improvizace občas není od věci, ale příprava jde více štěstí naproti.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Společnost

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 2

28.03.2024

Kategorie: Jiné

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

28.03.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: