Wim Hof


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.11.2021

The Wim Hof Method: Activate Your Full Human Potential   Wim Hof

 K Wimu Hofovi mě přivedli rodiče, kteří s dýcháním začali. Jelikož jsem se už nějakou dobu ráno otužoval a meditoval, říkal jsem si, že může být zajímavé přidat k tomu i dýchání. Metoda se tedy skládá ze 3 částí – mysl (zklidnění/meditace), dýchání a chlad. Všechny tři části nám pomáhají alkalizovat tělo. Alkalizace je důležitá, protože v alkalickém prostředí se mnohem hůře rozšiřují nemoci a naše tělo v něm lépe funguje. Metoda posledních pár let podstupuje mnoho testů, ve kterých se dokazují její pozitivní účinky na lidské zdraví.


O Wim Hofovi

V knize je popisován Wimův život. Už v dětství se potkal s podchlazením, kdy málem přišel o život a chlad ho provázel celým jeho životem. Věci, které se mu v životě udály, ho vedly k tomu, aby se se zimou chladem naučil pracovat. Myslím si, že je důležité říci, jak i sám Wim říká, že metody vychází ze starých technik svámiů a mnichů z Indie. Nejsou to úplně techniky, které by on sám vymyslel. Spíš se mu podařilo techniky upravit a změnit do podoby, která je pro nás obyčejné smrtelníky přívětivější.

 

Praxe

Otužování

Otužuji se sprchou každý den a mám pocit, že se díky studené vodě nastartuji a můžu pak celý den fungovat. Ze začátku to bylo velmi nepříjemné, ale po čase si člověk zvykne a už mu to ani nepřipadá. Snažím se to doplňovat o saunu jednou týdně, abych nabudil kardiovaskulární systém ještě více. Vystavování se větším extrémům pomáhá tělu fungovat lépe v normálním stavu. Není tak náchylné na změnu počasí a na choroby s tím spojené, protože je připraveno fungovat i v drsnějších podmínkách. Poslední dobou jsem začal zkoušet otužování v bazénu a řece, což je úplně jiný kalibr. Vydržet padající kapky ze sprchy je procházka růžovým sadem oproti plávání nebo sezení v ledové vodě. Otužování mě baví a chci dál pokořovat své hranice.

 

Meditace

Meditace je něco, co si chci uchovat až do konce svého života. Je to způsob, jak jsem se dostal sám k sobě a pomáhá mi vracet se k sobě, když se vychýlím ze středu a lítám z extrému do extrému. Jestli někoho meditace zajímá, doporučuji začít řízenými meditacemi, protože je zezačátku hodně těžké udržet se v meditativním stavu i tu chvilku. Pak se po malých krůčkách zdelšuje doba trvání a člověk se už v meditaci udrží déle. S meditací bych se chtěl dostat do stavu, kdy budu v meditaci neustále. Kdy budu pozorovatel a nenechám se rozhodit informací. Prostě ji přijmu jako fakt a budu s touto s informací pracovat v klidu a rozvahou.  

 

 

Dýchání

Zezačátku jsem nedokázal dech udržet při posledním zadržení, ale po nějaké době, kdy jsem to opakovaně trénoval, se mi to podařilo. Připomněl jsem si sílu rutin a opakování. Poslední dobu jsem dýchání nedělal každý den a o to hůř se mi stává. Tělo asi čeká na nabuzení, aby se vykopalo z postele. Chci se vrátit k tomu, abych zase dýchal pravidelně každý den a vstával nabitý energií.

 

Odkaz na řízené dýchání:

https://www.youtube.com/watch?v=NEZLO7gK1iU&t=166s


Určitě doporučuji všem metodu minimálně vyzkoušet.:)



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 3

24.01.2022

Kategorie: Učení

Body: 3

24.01.2022

Kategorie: Management

Body: 2

24.01.2022

Kategorie: Management

Body: 3

24.01.2022

Kategorie: Společnost

Body: 3

24.01.2022

Kategorie: Vedení

Body: 2

24.01.2022

Sleduj nás na sociálních sítích: