The Team Coach´s Best Tools


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.02.2024

The Team academy: a true story of a community that learns by doing   Niina Leinonen, Johannes Partanen, Petri Palviainen

Team coaches best tools

Proč jsem si knihu vybral?

Už dlouho jsem jí tady v Tapu viděl položenou s nápisem nebrat domů… asi něco speciálního. Zeptal jsem se ostatních, co to je, všichni to popisovali jako Bibli Tiimi, tak jsem se rozhodl, že jí přečtu taky. Teď doopravdy, chtěl jsem spojit realitu ve Finsku s realitou tady v ČR, jak to máme nastavené, co se dá zde inovovat. Zároveň se dozvědět více o Skill Profile, jelikož mi to z Excelovských tabulek moc neřeklo. V téhle eseji si rozepíšu skilli, co potřebuji ještě udělat abych se dostal na 3lvl. Ve všech skills. Také chci znát větší záměr a všechny podpůrné metody v rámci vzdělávání a celý ATP.


Applying theory to practise

Postup aneb jak na Tiimi v Tiimi:

1. První je důležité mít usilující misi/vizi kam chci jít v životě.

2. Na to následně napasovat projekt, který tě bude bavit a půjde ruku v ruce.

3. Udělej si Premotorolu.

The questions of the Pre-Motorola are:

1. What are the objectives of this customer project?

2. What are the benefits of this project for the customer, and what is the custom

3. What theoretical knowledge will we apply to practice in this project?

4. What know-how and skills does this project demand?

5. How will this project take us toward our goal / vision?

4. Napasuj na to knížky (reading plan)

ATP: Co však v Tiiimi u nás nefunguje a v knize to popisují je fakt toho, že si vybereš, co zrovna potřebuješ číst, což momentálně v Tiimi nelze zaručit právě kvůli zkouškám a nefunkčnosti Rocket modelu jako podpůrného systému. Co s tím… zmenšit počet bodů, protože kdo chce být úspěšný tak už i po přečtení 40 knih dospěje do bodu toho, že doopravdy ty knihy mají hodnotu a má cenu je číst. Nebo udělat českou raketu, který bude na tohle napasovaná a bude fungovat.

5. Začni konat a zapisuj si svůj vývoj a postup v projektu.

6. Vytvoření LC, který je sdílený abychom si mohli vzájemně pomáhat a hledali si lidi do týmu. ATP: Za mě geniální, sdíleli jsme si s celým týmem LC a udělali z toho mind mapu.  

7. Learning diary

ATP: Slouží mi na zaznamenávání, nápadů, postřehů, pozorování, zkušenosti,

pomáhá mi organizovat a ucelovat si myšlenky, dokonce jsem ho už i na ZS vytáhl a použil poznatky z něj. Má to smysl.

8. Reflection paper

Zaměřeny na silné stránky a její reflexi

ATP: Tohle nepoužívám, což je škoda. Proč to nepoužívám, přijde mi, že na pořádné hluboké reflektování tady v Tiimi není možnost priority v rámci jiných povinností. Zkusím si stanovit nějaký den a reflektovat všechny věci co se staly a poučit se z nich.

9. Learning portfolio

Slouží ke shromažďování jeho úspěchů, věci, co se naučil, mělo by to být celoživotní dokument, který pravidelně upravuji, skvělá myšlenka toho, že je to něco jako životopis akorát na 120 stránek za celé 3 roky.

10. Project plan

1. Background, purpose, and objectives

2. Limits of the project

3. Procedure and resource plan, which includes the bu

4. Schedule

5. Project organization

6. Communication


Project Meeting:

nastav si cíle a prostě si je zrekapituluj, jestli se jich dosáhlo.

Ve větších projektech je dobré si vést zápis ohledně věcí, které se schválili.

Rule cooperation

Podepsat, že jsme v projektu všichni za jedno a jedeme všichni veškeré riziko a náklady projektu stejnou měrou stejně jako výdělek projektu.

Project communication


Motorola

Nakonci zhodnocení a porovnání s premotorolou. Ustanovení dokumentu, co se vydařilo a co ne.

Otázky:

What went well?

What didn't go so well?

What did we learn?

What will we do better next time?

What will we put into practice so that we will make progress toward our vision?

 

BG

ATP: BG report, je zajímavé, že v knize je BG forma předávání know-how ostatním i s tím, že přizvou zákazníka a ukážou mu co odvedli a udělali za práci za tím, s tím mi dává smysl skill profile, kde je potřeba ohodnocení od zákazníka. Takže v tomhle ohledu by mi to dávalo smysl.


Skill profile

Proč používáme skill profile?

ATP: Je to nástroj, který hodnotí naše dovednosti, skills, cili nás jako osobu, jak hodně se posouváme k tomu abychom byli všestranným člověkem v životě.

Používá se k ohodnocení 360 stupňová vazba, používám na každodenní bázi.

 Rozděleno do 3 sekcí:

TO-> team Learning skills

TL-> team leader skills

TY-> teampreneur skills

In practise:


“We learn to learn, to lead, and to do the praktical work of a Teampreneur.”


Vše co jsem popsal je potřeba splnit, abych měl lvl 3.

TO1

Lvl3. Knows how to structure information (condensing, summarizing, etc.). Has a desire to learn!

Knows how to use different sources of information in a diverse way. Knows how to examine information critically and comparatively (e.g., theses). Knows how to organize information for different target groups (e.g., business communication or organizing academic knowledge). Is fluent in using computers (Driving License). Masters more profound use of the Office suite. Knows how to use information to achieve practical results (not only analyzing information for the sake of information).

TO2

3 level dosáhnutí= aktivní článek na TS, BG, team Learning conctract, pracuji s daty co se náš tým už naučil.

TO4

3 level 12 book points na kreativitu.

Dokážu vyjadřovat svoje myšlenky, nápady, řešení.

TO5

Co-operation with foreigners

Finsko mi v tomto skillu nepomohlo.

TO6

Vím, jak Vystupovat před malým, středním publikem a sdělit jim můj pohled na věc.

TO7

Rozvijim společnost, například workshopy, pomoc ostatním finanční struktura apod. Lvl3 mám

TL8

Chybí mi si uvědomit jaké je mé životní/ profesní zaměření.

TL9

Potřebuji dokončit projekty 2-3 MOTOROLA

TL10

Well functional team:

1. Shared performancd

2. Spend plenty of time together

Největší focus team Leadera jsou krize a konflikty

Potřebuji knižní body na to, Leadership mám hotový, zkusit praxi a je to.

Důležité uvědoměni: Positions in T-Company – Management Group – po boku lídra stojí tři manažeři (marketingový/account/, finanční a komunikační)

TL11

Umět plánovat, kritická cesta, kalkulace, systémové myšlení, zhodnocení projektu financne

TL12

Od koučovat nějaký projekt, jednotlivce, vyzkoušet si metody

TL13

Strategické plánování se zákazníkem, účast na komunitní úrovni v pozici nějaké role, strategie plánování, Leadership body

TL14

Mám-> timeschedule co jsem dělal, LC, umění prioritizace, okolo méně cenných a více cenných věcech

TY15

Knižní body na sales, zákazník,

TY16

Dělat finančního manažera na 1/2 roku

Vědět, jak funguje cashflow daňové přiznání apod.

TY17

Marketing, marketingový plán, data o zákaznících, jak je sbírat, reklama, web, reflexe na marketingovou strategii,

TY18

Inovace z 1.0 na 2.0 dle zákazníka, MVP a zlepšení

TY19

Umíš sbírat teorie, a informace z kniha převádět to do praxe na projekty, vytvářet nové metody, teorie, myšlenkové mapy-> propojovat informace

TY20

Rozepsat kontakty co ty lidé umí s čím mi mohou pomoct, pokud bych potřeboval -> propojit udělat myšlenkovou mapu?

TY21

Prostě nič zdi, svá přesvědčeni, kulturní dění ve světě.


Crossfertilizace:

ATP: Napadlo mě, proč v TAPU, není udělaný alespoň jeden den s názvem crossfertilizační, kdy se bude sdílet know-how a uchovávat informace v organizaci. Pravé díky tomu, že by se namíchali týmy a udělali se menší TS v jednu chvíli. Na různá témata, třeťáci by to vedli, druháci by dělali přípravu, prváci by organizovali to uskutečnění?


FOTKY ROLÍ:

Otevřít fotku