The Brand Gap


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.12.2023

The Brand Gap   Marty Neumeier

Kniha se mi vzhledově velmi líbila a po prolistování pár stránkami mě zaujmula velmi kreativními a zajímavě zpracovanými obrázky. Přesně takové knihy chci číst a samotné téma, kterým je branding značky mě velmi zaujalo. Sama se v momentální době zajímám o vytvoření brandu a loga pro můj začínající projekt a kniha mě o pár nápadů obohatila.



Značka není to, co říkáte VY. Je to, co říkají ONI.


Při čtení knihy jsem si uvědomila, že vytvořit brand značky, ve který budou zákazníci věřit není zas tak jednoduchý. Je to také proces propojování dobré strategie s dobrou kreativitou. Nebudu lhát, když řeknu, že mě kniha malinko s tímto bodem zastrašila páč jsem si pokaždé vybavovala projekt, na který v momentální době myslím a na jednu stranu se na tvorbu dobré značky těším a na druhou stranu se i trochu bojím.


Základní body knihy:


ODLIŠIT SE


Chceme-li začít budovat svou značku, položme si tři otázky:

Kdo jsme?

Čím se zabýváme?

Proč na tom záleží?


Na první dvě otázky se odpoví lehce, ale ta třetí už je větší oříšek. Jak vlastně vysvětlit proč je to důležité? Musíme si na každou z otázek přesvědčivě odpovědět tak aby i zákazník byl přesvědčen o kvalitě naší značky. 


SPOLUPRACUJTE


Spolupráce je určitě jedním z nejhlavnějších bodu k vybudování té správné značky.

Je potřeba každé ruky (jak je v knize napsáno). 

Vytvářejte prototypy, poskytují všem pracovníkům „téměř reálný zážitek“ prototypem si lehce ověříme použitelnost a reálnost.


INOVUJTE


Inovace je tím, co dává značkám pevnou půdu pod nohama, podobně jako pneumatiky poskytují automobilům přilnavost k vozovce.


Pokud se chceme ve kterémkoliv odvětví dostat na špičku nemůžeme jít po cestě, která je před námi už prošlapaná, je to sice obtížné, ale kreativita vyžaduje ten přesný opak. 


Jak poznáte, že je nápad opravdu inovativní? Když každého vyděsí.


Loga jsou mrtvá, ať žijí ikony a avataři!!

Když jsem si četla tuto část zaujala mě zmínka, že avataři jsou nejvíc top věc. V dnešní době si myslím, že je to přesně naopak. Logo zákazníka nejvíce zaujme a s ním i ikona, ale avatar v podobě (dám příklad Alzáka opravdu ne).



Sedm kritérií dobrého jména:


1.     Výraznost (odlišme se od ostatních, jsou snadno rozeznatelné?)

2.     Stručnost (je snadno zapamatovatelné, přečte ho zákazník snadno?)

3.     Výstižnost (umíme si pod jménem představit co firma dělá/vyrábí?)

4.     Snadný pravopis a výslovnost (budou jej zákazníci umět správně napsat, když je uslyší a také vyslovit?

5.     Líbivost (padne jméno dobře do pusy?)

6.     Široká použitelnost (vzbuzuje určitou vizuální představu?)

7.     Snadnost ochrany (je k dispozici pro používání na webu?)


OVĚŘUJTE


Poskytování zpětné vazby od zákazníka je velmi důležité. Komunikační proces od příjemce k odesílateli zpětnou vazbou je pokaždé o něco silnější a zacílenější. 


Kvantitativní průzkum zabíjí inspiraci, ale kvalitativní průzkum vytváří průlomové nápady.


Test výměnou

Pokud si chceme ověřit účinek našeho loga, nahradíme část našeho loga (obrázek či text) logem jiné značky. Pokud logo jiné značky k tomu našemu sedí lépe nebo není o nic horší než předtím, máme co zlepšovat.  A stejně to bude fungovat i naopak, pokud se někdo bude chtít pokusit nahradit své logo tím naším. 


Dobré logo je jako oblek šitý na míru – měl by vypadat dobře právě jen na vás.


KULTIVUJTE


„Dont worry, be crappy“ nedělejte si hlavu a klidně buďte nedokonalí.


Strážce značky? CBO (chief brand officer) je vedoucí pracovník, který místo spánku v noci přemýšlí, jak budovat značku.


S každou obrátkou šplhá spirála hodnoty značky výše. (spirála odlišení, spolupráce, inovace, ověřování a kultivace)



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: