Pokud se chceš dostat na vzdálený ostrov, na který ještě lidská noha nevkročila, pravděpodobně se nemůžete spoléhat na staré mapy, které používali všichni ostatní
METODA: Když o někom mluvíte ošklivě, zlobíte se na někoho, podívejte se do zrcadla a dívejte se na sebe po dobu pěti minut, uvidíte, jak se na vás toto špatné chování podepisuje
Zaručeně mineš, když se nepokusíš o odpal.
O přerušování
častokrát vypouštíme komentáře a otázky a skáčeme při tom ostatním do řeči na místo naslouchání. A nebo sice neskáčeme do řeči, ale neposloucháme a v hlavě si formulujeme rádoby chytré otázky. - řešení: chytře a zdvořile naslouchat a zapisovat si otázky, cokoliv mezitím vyvstane v naší mysli
Projevy k ostatním
na světě jsou pouze dva typy řečníků, ty nervózní a lháři
Proměnte projev v diskuzi- když vaše publikum bude vědět, že se můžete kdykoliv na cokoliv zeptat, bude více pozorné ( tento bod se mi protíná s radou od Dalibora Pulkerta o facilitaci, snažit se zapojit ostatní a pokud vidíte, že ztrácí pozornost, dělejte jakože vy jste mimo a nechte si zopakovat co se právě odehrálo od přítomných a nebo prostě vstaňte a jdete treba jen otevřít okno, to muže získat ztracenou pozornost)
Mluvte tak, jak chcete aby ostatní mluvili s vámi
Vedení lidí je schopnost skrývat strach před ostatními
prostředí v němž se lidé dokáží přirozeně a bez potíží vyjádřit, vyžaduje lídra, který je připraven nastavit standard a jít tak ostatním příkladem.
“Kdybych se opakovaně nezapřel a neodmítal věci, které pro mě nebyly to pravé, moje firmy by jistě neexistovaly”
Richard Brandson
Moudra pro společnost/tým
Aplikovat učení se jeden od druhého a z chyb
Nejdůležitější je skvěle se u toho bavit
Nejlepší nápady někdy vznikají spojením dvou různých nápadů, když jsou lidé sami jsou produktivnější, ale když jsou spolu, jsou kreativnější.
Vždy kladou důraz na člověka ve firemní kultuře ve Virgin “Školíme své lidi dost dobře na to, aby mohli odejít a zacházíme s nimi tak, aby nikdy nechtěli odejít.”
K zákazníkům se chovají jako ke členům rodiny - “Nedělejte si starost se ziskem, myslete na zákaznický servis, zisk je jen vedlejším produktem dobrého zákaznického servisu.”
Jak to dělají ve Virgin?
“Bavíme se tím co děláme, zatímco to děláme lépe než ostatní”
Lidé jako rostliny, Richard používá toto přirovnání ve smyslu, že stejně jako se vyplatí péče o rostliny, tak i o lidi - víc poslouchejte, míň mluvte a rostliny budou vzkvétat. Když budou spokojeni zaměstnanci, budou činit spokojenými naše zákazníky a ty nás pak odmění loajalitou.
PÁÁRTY - je důležité pořádat bujaré večírky, přispěje to k rodinné atmosféře a firemní kultuře pro kterou je důležitá zábava a pocit svobody.
+ je důležité vidět se navzájem jako “pouze lidi”
Nebrat se moc vážně, brát zábavu velice vážně!
“Go big or go home”!
Štěstí a úspěch
Richard ve své knize zmiňuje spojitost mezi štěstím a úspěchem a zmiňuje Harvardskou studii, která nám říká, že úspěch je podmíněn spokojeností, nikoliv naopak, to mě inspirovalo přečíst si knihu od Shawna Achora: Výhoda Spokojenosti.
Vyzdvihla jsem nejdůležitější body z knihy a ted když poprvé v životě najímám brigádníky, říkám si, jaký si asi udržet postoj? Nemám pro to stále vyhrazený názor, ale vím na co se chci soustředit.
Jednat s lidmi fér, starat se o to, aby byli více než spokojeni, aby je práce bavila
Poznat je jako lidi, nebavit se pouze o práci, chci znát jejich cíle, chci abychom si byli blízcí a aby mezi námi panovaly pocity důvěry a mohli jsme být k sobě vzájemně upřímní, otevření
Zaměřit se na zákazníky, ačkoliv mě samotnou občas hodně …. řekněme stresují, chci dbát na to, abych si negativní pocity uchovala a snažila se zaměřit na perfektní zákaznický servis a šla tak příkladem ostatním
Zaměřovat se na výsledky a ne na zisk, budu se snažit přesvědčit své brigádníky aby přistoupili na minimální odměnu, kterou následně dle výsledků budeme upravovat
Nesmím ukázat strach či nejistotu a přenášet tyto pocity na ostatní, naopak je chci motivovat a sdílet cíle za kterými společně půjdeme, nikoliv negativní emoce nejistoty.
Ačkoliv je on-line marketing práce, která se dá dělat individuálně, chci se alespoň jedenkrát měsíčně scházet a řešit plány, tak abychom byli co nejvíce kreativní.